Discipline Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Takk for tipset. Jeg tror jeg kutter ned til 5000 kcal pr. dag og så ser jeg hvordan kroppen reagerer. Blir det for mye er det bare å stoppe. Hvor mange kalorier forbrenner man med ca. 1,5 times gange? Er det såpass mye at jeg bør ta det med i regnestykket? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Det kommer vel helt ann på formen din, men jeg kan tenke meg mellom 400-700 en vei. Edit: Veldig til leif idag da Endret 4. juni 2008 av tonna Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvor mange kalorier forbrenner man med ca. 1,5 times gange? Er det såpass mye at jeg bør ta det med i regnestykket? Kommer an på veldig mange ting. Størrelsen din, hvor høy puls du har når du går, som igjen avhenger av tempoet og din generelle kondis osv. Ikke usansynlig at det er snakk om et sted mellom 500 og 1000. Beste tilnærming ville vel være å skaffe en pulsklokke som kan estimere det for deg, og ha den på når man går et par ganger for å finne ut et tall man kan bruke i regnestykket. Er nok uansett nok til å være interessant å ha med. Personlig vil jeg absolutt fraråde deg å ta helt av og gå opp til 5000 om dagen hvis du bare er 75 kilo. Kommer til å bli en hel masse fett av det, og det er bare styr når man skal bli kvitt det igjen. Veldig satt på spissen, og veldig forenklet, så kan man tenke seg at av de første 500 kaloriene man ligger i overskudd, så legger man på seg 90/10 fordeling mellom muskler og fett. Utover det så glir det over til å bli 10/90. Jeg ser stadig vekk at det er mange relativt lette personer som er meget opptatt av å gå opp i vekt, men ikke gå i den fellen at du skal legge på deg for enhver pris. For mye fett er ren dødvekt. Ta på deg en sekk med 5 kilo, 10 kilo, eller hva det er du ser for deg, og gå rundt med den, så har du samme opplevelsen som alt fettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 På 90 minutters gange tipper jeg du brenner mellom 400 og 700 kcal. Sannsynligvis kun fett. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg skammer meg over å si at jeg aldri har vært i denne delen av treningsforumet(kosthold), så jeg spør dere: Er det greit at jeg kaster inn et utkast til deff-kosthold her som dere kan hjelpe meg med? Jeg føler det er altfor lite mat på planen nå. Evt annen info som trengs kommer jeg gjerne med. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Ja, hvorfor ikke? Du kan jo alltids opprette et eget emne også. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Da kommer det her, i en spoiler: Frokost 100g havregryn (P: 13g, K: 61g, F: 7g) (Kalorier: 365) 2dl lettmelk (P: 6,6g, K: 9,4g, F: 1,5g) (Kalorier: 92) ---------------------- P: 19,6g, K: 70,4g F: 8,5g (Kalorier: 457) ---------------------- Skolemat/Lunsj 300g grovbrød(3 skiver ca) (P: 8,8g, K: 38,7g, F: 3,4g) (Kalorier: 221) 40g kalkunskinke(3 skiver ca) (P: 7,2g, K: 0,3g, F: 1g) (Kalorier: 34) ---------------------- P: 16g, K: 39g, F: 4,4g (Kalorier: 255) ---------------------- Etter trening/Når jeg kommer hjem 120g tunfisk(1 boks) (P: 29,4g, K: 0g, F: 1,4g) (Kalorier: 132) ---------------------- P: 29,4g, K: 0g, F: 1,4g (Kalorier: 132) ---------------------- Middag Det mor i huset lager. ---------------------- Kvelds 120g tunfisk(1 boks) (P: 29,4g, K: 0g, F: 1,4g) (Kalorier: 132) 5 dl lettmelk (P: 16,5g, K: 23,5g, F: 7,5g) (Kalorier: 230) ---------------------- P: 45,9g, K: 52,9g, F: 8,9g (Kalorier: 362) ---------------------- TOTALT P: 110,9g, K: 162,3g, F: 23,2g (Kalorier: 1206) Tilleggsinformasjon: Det spises mye kjøtt, og spesielt hvitt kjøtt her i huset, så regn med en god del mer kalorier der(middag). I tillegg har jeg proteintilskudd stående, men jeg vil ikke bruke dette før jeg har orden på kostholdet. Videre info: Kjører en deff nå, skal vare ut sommeren. Jeg trener styrke(opplegget kan utdypes om ønsket, men består av de tre store og litt ekstra). I tillegg har jeg en times gåtur hver morgen og tre gerilija kardio økter i uken. Kort oppsumert: 16 år 181 cm høy (minst) 76/77kg morgenvekt 3 x GK 7 x Gåtur 1 t 3 x styrke fullkropp (mark, benk, knebøy, nedtrekk) ------------ Jeg har en ganske høy fettprosent, tror jeg selv, men egentlig aner jeg ikke. For å ta litt styrkemessig ligger jeg på: 70kg benkpress 100kg knebøy Markløft ikke testet -------------- Det er kostholdet jeg trenger hjelp med. Takk på forhånd! Endret 9. juni 2008 av Expired product Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Alt forlite kalorier Og alt for lite protein. Burde begynne på 22x77 kcal minimum ~1700 ca og justere til 20x77 om du ikke går ned ca 0,5kg i uka. Med det du har satt opp vil du forbrenne like mye muskelmasse som fett. Vektløftinga på en diett er for å forhindre nedbryting av muskelatur /vedlikeholde og ikke øke verken massen eller styrke. Prpteininntaket burde økes på en diett for å redusere forbrenningen av muskelatur, ca 3g pr kg kroppsvekt ~ 231gram Ved å kun øke til "rett" mengde protein så ser ikke kosten så aller verst ut med tanke på kcal også. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Middag er ikke beregnet, men kjøtt er ikke et problem her i huset. F.eks kan jeg lett få i meg en halv grillet kylling fire dager i uken(uten skinn). Dette sammen med en/to shakes burde kanskje fikse kostholdet ganske greit? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Jepp, og siden du ønsker å beholde muskelmassen og forbrenne kun fett går det ikke fortere en 0.5 -1 kg i uka. Stopper det opp så kutt med 200kcal pr dag neste uke osv. Eller øk aktiviteten. Spise 500kcal mindre en vanlig og trene for 500kcal pr dag er målet som gir ca 7000kcal i munus i uken som gir ca 1kg ned. Endret 9. juni 2008 av War Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg har tolmodighet i massevis, og jeg regner da 0,5-1kg i uken som ganske mye, egentlig. Jeg har det med å sette meg marginer på målene i massevis, slik at jeg ikke blir skuffet. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Du burde egentlig kjøpe en fettklype til 150kr og kaste vekten. Er man ny i gamet er det ikke uvanlig at vekten står stille/øker litt selv om fettprosenten går ned. Kan evt ta bilde så du kan sammenligne hver uke eller kjenne etter på tøyet om det sitter løsere osv. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg er økonomisk, så bilder er greiest her. Men skal se om jeg ikke får fikset en slik klype. Helsen er trossalt ikke noe en setter en pris på. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hva er forskjellen på vanlig carbshake og gainer? Gainer tregere carbs? Tenkte og kjøpe en av delene nå siden jeg sleit litt med og få i meg nok mat når jeg drev med IF. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hva er forskjellen på vanlig carbshake og gainer? Gainer tregere carbs? Tenkte og kjøpe en av delene nå siden jeg sleit litt med og få i meg nok mat når jeg drev med IF. Carbs er bare carbs, gainer er blanding av carbs og proteiner. De fleste gainere er stort sett ganske "billig" sammensatt, med noen raske carbs og billig whey protein i seg. Men i det siste har jeg forsåvidt også lagt merke til at det har dukket opp et par gainere som er litt mer avansert sammensatt, med fiber, proteinblanding som er beregnet på å avgi proteiner fordelt over en lengre periode, samt noe tregere carbs. Blandt annet Norkost sin Size Ultra og PVL Mutant Mass Tripple er laget slik. Jeg skal ikke si at den ene varianten er universalt bedre enn den andre, da dette kommer veldig an på hva man selv ønsker og har behov for. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hva har dere å si om dette kostholdet? Det er ikke sånn jeg har det nå, da jeg nettopp har begynt i ny jobb, og har fått beskjed av legen å ikke trene på et par uker, men det er slik det ser ut når jeg trener. Jeg veier ikke opp maten, så det blir bare omtrent hvor mye jeg spiser på det meste. Noe har jo ganske klar vekt da det står på pakken, slik som tunfisk. Litt info først: - Trener 3 ganger i uken. Ganske tunge økter. - Går ca. 1 mil om dagen - Jeg er 21 år - Veier 78-80 kilo og er 180 cm høy - Har trent så og si sammenhengende i 2 år - Brukte proteintilskudd etter trening før, men sluttet med dette for å se om jeg ble bedre i magen. Hadde problem med mye luft. Kosthold: Frokost: ca. 150g havregryn med ca. 3 dl ekstra lett melk og en neve rosiner Lunch 1: 5 brødskiver med kokt skinke eller liknende Lunch 2: 300g tunfisk (Dette er vekten på kun kjøttet. Har trekt fra vannvekten) Middag: 250-350g kylling eller ørret/laks med 1 porson ris, 3-4 mellomstore poteter, salat, mais o.l. Mat etter trening: 3-4 kokte egg på knekkebrød Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Om kostholdet er bra eller ikke avhenger av målene dine. Det du spiser er sunt, hvis det var det du var ute etter. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg satser på å spise 6000 kcal dagen i en uke, bare for å se hva som skjer. Hvordan i alle dager får man i seg så mye Kcal om dagen? Jeg eter som en tulling, drikker kosttilskudd og er fullstappet dagen ut og klarer nok ikke mer en 4500 Kcal om dagen, maks. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Spiser til failure og drikker melk som en tulling. Jeg har ført logg over mitt matinntak i en periode, og jeg ser at jeg ikke har klart å spise 6000 kcal hver dag (noe som kanskje er like greit). Jeg spiste nesten 7000 kcal på det høyeste, og 3000 kcal på det laveste. Gjennomsnittet i perioden jeg har logget ligger nok på ca. 4500 kcal, uten tilskudd. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg ville heller ha kuttet litt ned på aktiviteten (ikke styrketreningen) Har man en normal jobb/skole og man har funnet vedlikeholdskaloriene med den aktiviteten behøver man bare 500kcal mer på bulk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå