hagfors Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg tror det er noe fusk med forbrenningen min. I over en uke, har jeg spist hver 2 time, drukket 1 dl olivenolje DAGLIG og tatt kosttilskudd ved siden av (proteiner + karbohydrater). JEG HAR IKKE GÅTT OPP ETT KILO! Ikke 1/2 KG en gang. Hva er det som skjer egentlig? Klarer du å spise sjeldnere, men like mye? Forbrenningen blir høyere av å spise så ofte som du gjør, så da må du spise enda mer for å gå opp. Ellers kan du prøve å finne et eller annet med mye karbohydrater i som du kan stappe i deg mye av, for det virker mindre mettende enn fett og proteiner, og den metthetsfølelsen man får går veldig fort over. (jfr. risengrynsgrøt syndromet hvor man går fra stappmett til sulten på 1.5 time) Ellers, så er det en ren tilvenningssak å klare å spise mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Forbrenningen blir ikke høyere om man hele tiden får i seg næring som øker blodsukkeret og dermed insulinproduksjonen. Tvert i mot. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Forbrenningen blir ikke høyere om man hele tiden får i seg næring som øker blodsukkeret og dermed insulinproduksjonen. Tvert i mot. Det er altså negativt? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Bra her hvor han vil opp i vekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Forbrenningen blir ikke høyere om man hele tiden får i seg næring som øker blodsukkeret og dermed insulinproduksjonen. Tvert i mot. Det er altså negativt? Ikke så lenge man vil gå opp i vekt. Måltidsfrekvens har temmelig lite å si på forbrenningen. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Tenker på blodsukkeret, er det bra at man går med et kronisk høyt sukkernivå? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det blir ikke kronisk høyt blodsukker da kroppen frigjør insulin for å holde det nede. Inntar man protein sammen med karbohydratene så halveres GIen og blodsukkeret blir mer stabilt Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ikke så lenge man vil gå opp i vekt. Måltidsfrekvens har temmelig lite å si på forbrenningen. Å? Trodde det var derfor man ofte ble anbefalt å spise ofte ved deffing og sjelden under bulk? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er vel egentlig motsatt, skjelden på deff 3-4 ganger VS bulk 6-8 måltider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ikke så lenge man vil gå opp i vekt. Måltidsfrekvens har temmelig lite å si på forbrenningen. Å? Trodde det var derfor man ofte ble anbefalt å spise ofte ved deffing og sjelden under bulk? http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58770.0 Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det blir ikke kronisk høyt blodsukker da kroppen frigjør insulin for å holde det nede. Inntar man protein sammen med karbohydratene så halveres GIen og blodsukkeret blir mer stabilt GI'en går ned ja. Men kroppen må gi ut like mye insulin, bare over en lengre periode. å innta kasein og masse fiber til hvert måltid er en god regel. Lenke til kommentar
skaalen. Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 En venn av meg kjøpte seg akkurat 90+ fra ej-shop etter anbefaling fra meg. Han likte smaken veldig godt, men han ble helt synnsykt kvalm og dårlig etterpå, kan det være noe han ikke tåler i den? Han har prøvd igjen, og det samme skjedde. Jeg har hatt den en stund nå og har aldri hatt noen problemer. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har han brukt protein før? Fins folk som blir dårlige av proteinpulver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvor mye tar han og hva blander han ut med? Lenke til kommentar
skaalen. Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Ja, i over 1 år! Så synes det er veldig rart han først reagerer nå :S. Han tar en normal skje som følger med og blander med ca 2dl melk... Endret 1. juni 2008 av bavac Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Da foreslår jeg at han begynner å blande med vann i stedet. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg er 18 år, 184 cm og 75 kg tung. Blir 7000 kcal dagen "for mye" hvis jeg skal bulke? Trener 5x5 tre ganger i uka. Jeg har ligget på 3500 kcal (det som i teorien trengs for å få meg til å gå opp i vekt) en god stund, uten at jeg øker. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ja det blir førmye. Går du opp i vekt vil du legge på deg en del fett. Sidne du ikke går opp i vekt , trener du mye forbrenningstrening? Eller har en veldig energikrevende jobb? Teller du rett? Ville ha økt med 2 og 2 kcal pr kg kroppsvekt pr uke startet på 46. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) - Ingen forbrenningstrening siden i fjor - Jobben min er skolebenken - Jeg tror jeg teller rett siden jeg trippeltsjekker alt før jeg slår meg til ro. Hva mener du med for mye? Meningen med en bulk er å øke i muskemasse, og da er jo fettøkning ikke noe man kan unngå. Fettprosenten min er ganske lav. Jeg har tydelige ruter på magen, og mange "striper" på skuldrene hvis jeg strammer. Jeg satser på å spise 6000 kcal dagen i en uke, bare for å se hva som skjer. Edit: Bør kanskje nevnes at jeg går mer en det jeg først trodde jeg gjorde. Tur/retur skole er 40 minutter tilsammen om dagen. I tillegg går jeg til butikken osv. Endret 3. juni 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Raager Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg er 18 år, 184 cm og 75 kg tung. Blir 7000 kcal dagen "for mye" hvis jeg skal bulke? Trener 5x5 tre ganger i uka. Jeg har ligget på 3500 kcal (det som i teorien trengs for å få meg til å gå opp i vekt) en god stund, uten at jeg øker. 7000kcal om dagen blir for mye. Kroppen din vil ikke klare å nyttegjøre seg av alle disse kaloriene, og hvis du skal dekke kcal-inntaket med ren og bra mat (kylling, fisk, havre, frukt o.l.), er det STORE mengder mat vi snakker om. Hvis du ikke har økt i vekt ved 3500kcal, foreslår jeg at du øker med ikke mer enn 500kcal en periode, og ser hvordan det fungerer. Øk inntaket av fett i kosten din (sunt fett!), gjerne ved å tilsette en spiseskje olivenolje til hvert måltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå