Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
”Det finnes ingen studier som tyder på at

høyt proteininntak har en

negativ effekt

på nyrefunksjon hos friske mennesker.”

Finnes mange som viser til at det ikke er farlig i alle fall.

En fra 2005

Det sier jo seg selv da overskuddet omdannes til glykogen og resultatet ille ville ha blitt noe annerledes en om man spiste for mye karbohydrater.

Jeg tviler ikke på at det som blir sagt i studien er rett, men jeg hadde henvist til en annen studie siden den der ligger på TN. Forskere sier ofte det de blir betalt for å si.

Lenke til kommentar

Tn og myorevolution henter fra uavhengige databaser.

De ønsker ikke å selge mest mulig , ribose kom dårlig ut i flere rapposter og ribose ble kuttet ut i flere produkter enda det solgte bra.

Det er ofte 20-30 forskjellige studier og beta studier hvor man konkluderer fra alle studier som er gjort osv.

Først leser man studiene så lager man produktene ikke den andre vegen.

Jeg vet at forskere får betalt for å juge men tn og myo er de eneste bedriftene jeg har sett

så langt som velger å ikke selge bullshit selv om det er mye penger i det.

Myo selger ingenting børge ikke ville ha brukt selv.

Lyle McDonald som har skrevet the protein book bruker 500 studiereferanser.

Kan umulig ha betalt alle.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det ville vært rart om de ikke tenkte profitt, da alle aksjeselskaper har et styre og det ligger jo i styrets interesse å skaffe inntekter til bedriften. Og selvfølgelig ønsker de å selge mest mulig, de kan ikke drive noenting som helst uten inntekter, og det er jo først og fremst økonomisk vekst som gjør de konkurransedyktige. De har bare valgt en smart måte å markedsføre produktene sine på, de gjør det ved hjelp av all stoff de kan få tak i. men vitenskapen er ikke endelig, den endrer seg fra tid til annen, og i mellomtiden selger de som julenissen drysser med pakker. De tar ingen hensyn til potensielle farer som kan oppdages i ettertid. Selvfølgelig er det profitt de tenker, det er kapitalen som styrer alt i verden. Men at man har fornøyde kunder er en stor bonus selvsagt og å jobbe med bakgrunnsstoff som gjør kundene trygge gir fornøyde kunder. Det er helt greit å bruke stoffet de har på TN sine sider, men som alt annet stoff på internett, så må man veie det opp mot annet stoff, man skal ikke tro blindt på noe.

Lenke til kommentar

La oss nå ikke begynne hele denne runden om at proteiner er skadelig. Såfremt man ikke har et kosthold som forårsaker mangelsykdommer, så kan man da putte i seg så mye protein man bare vil. Så lenge kroppens behov for ulike stoffer møtes så er det fritt frem.

Det er da et ubestridelig faktum at det opp igjennom historien har vært tilfeller av at mennesker har levd i lengre tider så godt som utelukkende av fisk eller pattedyr. Og avhengig av hvor mager den aktuelle fangstressursen var så har disse menneskene levd på et varierende blandingsforhold av fett og proteiner. Ta forskjellige urfolk bare for 100 år siden. Samene f.eks, var stort sett rein, rein og rein til det meste, i alle fall gjennom vinteren. Eller fiskere i lofoten under torskesesongen før i tiden, skal tippe det var lite å velge mellom som ikke var torsk på den tiden. Hvalfangere som levde årevis på fangststasjoner på en eller annen øde øy et sted, ikke akkurat stor variasjon i kosten der heller.

Kan garantere at alle disse fikk betydelig mye mer enn 1,5g protein per kilo kroppsvekt per dag for å si det sånn. Og de gikk ikke opp i liminga av den grunn.

Mennesket er skapt for å kunne leve på kjøtt, og dermed tar vi ikke skade av proteiner.

Lenke til kommentar

Diskusjonen går ikke ut på hvorvidt proteiner er skadelig eller ei, men intensjonene til kosttilskuddsprodusenter. Det finnes fullt av tilskudd ute på markedet som bare er drit og ikke funker, og jo, noen kan faktisk være farlige.

Dette blir forresten å sette det på spissen, men kjøtt i for store mengder kan være farlig. Jeg mener å ha lest at en gammel henrettelsesmetode i østen gikk ut på å bare mate fangen med kjøtt i en måned til vedkommende døde "av seg selv".

Lenke til kommentar

Dårlig lunket kjøtt tenker jeg med bakterier i.

Har respekt for firma som selger det som fungerer og ikke noe annet.

Flere norske firma selger ting som ikke er lov i norge, 99% av dem selger ting som rett og slett er bullshit.

Men jeg skjønner hvorfor dem gjør det, uvitende kjøper folk no-explode osv og inntekt er inntekt selv om man lurer kundene.

Lenke til kommentar
Kjøp heller Protein pannekaker på Proteinfabrikken :p

De smaker vist høgg etter hva jeg har hørt. Litt stiv pris og forsåvidt. Men de selger jo f.eks. whey tech med nøytral smak, den burde fungere greit i mat. Nå har jeg ikke smakt den, men "nøytral" smak for melkebaserte proteintyper er stort sett en slags melkeaktig smak.

Lenke til kommentar
Kjøp heller Protein pannekaker på Proteinfabrikken :p

De smaker vist høgg etter hva jeg har hørt. Litt stiv pris og forsåvidt. Men de selger jo f.eks. whey tech med nøytral smak, den burde fungere greit i mat. Nå har jeg ikke smakt den, men "nøytral" smak for melkebaserte proteintyper er stort sett en slags melkeaktig smak.

Så den smaker ikke godt som du har hørt ? :p

For jeg hadde en liten stund tenkt til å kjøpe den x )

Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe fusk med forbrenningen min. I over en uke, har jeg spist hver 2 time, drukket 1 dl olivenolje DAGLIG og tatt kosttilskudd ved siden av (proteiner + karbohydrater). JEG HAR IKKE GÅTT OPP ETT KILO! Ikke 1/2 KG en gang. Hva er det som skjer egentlig?

Alle beregninger jeg har tatt, viser at jeg får i meg langt over 3000 Kcal om dagen, noe som burde føre meg til 80 KG, men nei, jeg sitter bomfast på 76 KG. Og får å være helt ærlig, å gå dagen lang med mat opp til halsen, det er ikke noe jeg vil klare å fortsette lenge med.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...