gnav Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Er det sink eller magnesiumen i ZMA som bedrer søvnen? Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Kort fortalt: Magnesium transporterer oksygen til muskelvevet = styrke og utholdenhet Sink er nødvendig for å produsere veksthormon og testosteron, minimerer oppbyggingen av melkesyre osv B6 øker opptaket av disse to , så sammen fungerer disse optimalt og derfor selges hele pakka som zma. (ZinkMAgnesium) genin (diosgenin) Magnesium er den eneste av dem som er forsket på med tanke på søvn da man fjernet magnesium i maten til rottene så sov de dårligere. Er nok samme for mennesker, siden vi da trener og tømmer lagret av magnesium raskt vil vi da sove bedre når det fylles opp igjen, så soffasittere vil ikke få noen særlig effekt, det er for oss som trener hardt.Og vi som trener vil ikke sove bedre en normalt men bedre enn med tomme lagre pga treningen. Man sover like godt som før man begynnte å trene med andre ord. Endret 31. oktober 2007 av War Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 I tillegg til alt det War sier, så brukes også magnesium til å forebygge kramper i søvne. Eller dvs. lave nivå av magnesium gjør at man vil oppleve kramper i søvne og gjerne våkne av disse. Det er vel en logisk konklusjon at man sover ganske dårlig hvis musklene ikke slapper helt av. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 http://www.norkost.no/product_info.php?cPa...a6302d0dfd3f88e Hvis man ser på døgndosene på denne ZMA-typen, så virker det som det er utrolig høye verdier av både Zink, Magnesium og B6 i den. Leste litt rundt, og så at den ligger langt over anbefalt døgninntak av alle tre. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 http://www.norkost.no/product_info.php?cPa...a6302d0dfd3f88eHvis man ser på døgndosene på denne ZMA-typen, så virker det som det er utrolig høye verdier av både Zink, Magnesium og B6 i den. Leste litt rundt, og så at den ligger langt over anbefalt døgninntak av alle tre. Nja, utrolig høyt var vel å ta i. Hvis du går på apotek og handler zink og magnesium tabletter som separate produkt så er det henholdsvis 25 og 300 mg i disse tablettene. Greit nok at mengden B6 er ganske høy i de tablettene norkost har, men B6 er vannløselig, så man tar bare opp det som man trenger og så pisses vist resten ut etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Legger denne her også, fra myoforum. ---------------------------------------------- ISSN: offisielt standpunkt i forhold til protein og trening - Aktive utøvere kan med fordel ha et inntak på 1.6-2g protein pr kg kroppsvekt per dag. - Proteininntak av denne størrelsesorden medfører ingen ekstra belastning på nyrefunksjonen. - Proteintilskudd er en praktisk og enkel måte å sikre et tilstrekkelig proteininntak selv om man kan oppnå dette via et proteinrikt kosthold med vanlig mat, og da spesielt i forbindelse med trening. Ser det er mange som sier at man dør av proteinpulver i alle fall over 60gram osv her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 http://www.norkost.no/product_info.php?cPa...a6302d0dfd3f88eHvis man ser på døgndosene på denne ZMA-typen, så virker det som det er utrolig høye verdier av både Zink, Magnesium og B6 i den. Leste litt rundt, og så at den ligger langt over anbefalt døgninntak av alle tre. Latterlig høye serveringer. Min dagsdosering er 10 mg sink, 150 mg magnesium og 3.5 mg B6. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har ikke fått den enda, pakken er til fortolling hos posten. Regner med at jeg for den i løpet av uken.Jeg regner med at den smaker vondt, det er generelt ikke noe god smak på aminosyrer Men det bryr jeg meg heller ikke om, blandet med halvliter vann blir nok smaken av 10 gram bcaa ganske nøytral. Fikk min boks med BCAA+G på fredag, og det første jeg må si er at de lyver ikke når de sier det ikke løser seg opp i vann. Selv når jeg prøver å drikke det mens jeg rører i glasset så blir det liggende å flyte på toppen. Det går rett og slett ikke an å få det til å blande seg. Har funnet ut at en servering på 3 målebeger er ganske nøyaktig så mye som man får plass til oppi en toppet spiseskje, så nå tar jeg bare en spiseskje med BCAA+G i kjeften og skyller det ned med vann. Eneste problemet er at man må holde pusten mens man gjør det, for pulveret er så fint at man puster det inn i lungene hvis man begynner å puste. Tror det blir kapsler neste gang jeg skal ha BCAA. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei! på tide med nytt protein pulver, jeg pleier å kjøpe i sverige på den bodybuilder butikken på svinesund "Whey Isolat" protein. Men mamma skal ikke til sverige de nærmeste ukene så jeg tyr til PF.no Da er problemet, er 100% whey bedre en whey isolat? Jeg tenker å ta en shake etter trening, that's it. tok mer før, men blir litt dyrt i lengden har jeg funnet ut. men har hørt at 100% whey opptas raskere, og derfor er dette bedre rett etter trening en whey isolat? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Isolat er renere og bedre enn konsentrat. Om det står "100%" på pakka så er det bullshit, du må se på de ekte tallene. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 OK, da venter jeg til mamma drar til sverige, så jeg får meg isolat Men! jeg har lest litt om kreatin nå, mer spesifikt v12 (horsepower) og no-explode. Hvilken er best av disse to? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Da er problemet, er 100% whey bedre en whey isolat?Jeg tenker å ta en shake etter trening, that's it. tok mer før, men blir litt dyrt i lengden har jeg funnet ut. men har hørt at 100% whey opptas raskere, og derfor er dette bedre rett etter trening en whey isolat? Som Zethyr sier, isolat er "bedre" en 100% whey. Men dette trenger ikke du og bry deg noe særlig om. Tren hardt og peis på med mye mat, samt en shake etter trening. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tror dere de har ZMA på apotek? Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Men! jeg har lest litt om kreatin nå, mer spesifikt v12 (horsepower) og no-explode.Hvilken er best av disse to? Tror dere de har ZMA på apotek? No explode er rett og slett bullshit, de fleste indigriensene som gir effekt som pump osv(Nitrogenoksid) har ingen ting med kroppsbygging å gjøre. Bestemor ville fått samme pump etter husrengjøring. v12 er rett og slett en dyr blanding av sukker og kreatin og VS Nitro Fuel er den ikke på samme planet engang. Skal du ha ekte saker ikke kjøp no-E eller V12 men rett og slett vanlig Kreatin monohydrat. ------ ZMA finnes på Life, Sunnkost og nett. Apoteket har vel kun Sink Og Magnesium hver for seg. Endret 6. november 2007 av War Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Noen som har erfaringer med Myoshop? Har akkurat bestilt Kre-alkalyn og ZMA derfra, hadde vært greit å vite om produktene derfra holder mål. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Men! jeg har lest litt om kreatin nå, mer spesifikt v12 (horsepower) og no-explode.Hvilken er best av disse to? No explode er rett og slett bullshit, de fleste indigriensene som gir effekt som pump osv(Nitrogenoksid) har ingen ting med kroppsbygging å gjøre. Bestemor ville fått samme pump etter husrengjøring. v12 er rett og slett en dyr blanding av sukker og kreatin og VS Nitro Fuel er den ikke på samme planet engang. Skal du ha ekte saker ikke kjøp no-E eller c12 men rett og slett vanlig Kreatin monohydrat. Har du noe dokumentasjon på dette? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Tror dere de har ZMA på apotek? Apotek1 kjeden har i alle fall 300 mg magnesium tabletter, 25/200 zink/c-vitamin tabletter og et eller annet med alle B vitaminene som finnes. En tablett med magnesium, en med zink og 2 med B-vitamin så har man samme dosering som den anbefalte dosen på 3 ZMA tabletter. Dette blir både mye billigere, og man får antioksidanter (vitamin C) og hele B vitamin spekteret med på kjøpet. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Noen som har erfaringer med Myoshop? Har akkurat bestilt Kre-alkalyn og ZMA derfra, hadde vært greit å vite om produktene derfra holder mål. Proteinet deres smaker i alle fall helt for jævlig hvis man blander det i vann. Måtte begynne å blande med melk for å klare å få det i meg. Er også så tykt at man må ha dobbelt så mye væske som andre proteinpulver jeg har prøvd. Blir å gå tilbake til 90+ for min del i alle fall. Det vanlige kreatinet deres er fra Creapure, så jeg regner med at Kre-Alkalynet deres også er ok. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Noen som har erfaringer med Myoshop? Handler ikke der av prinsippielle grunner. Det er en tidligere annsatt i TN ( Eirik Borg ) som har kjøpt seg ut og startet eget firma. Han kopierte myorevolutions navn, TN farger og forskjellige designer og noen andre kjente sider i steden for å lage eget. Nå kjører han 0 profitt salg i en periode for å samle en gruppe kunder før han skrur opp prisen. Men produktene er ikke ille i seg selv så ingen ting galt med hardwaren kun softwaren. Minimal fortjeneste eller at råvarene har dårlig kvalitet viser slike priser og la oss håpe at det er det første. Siden det kun er kopier og ikke originaler så er det vanskeligere å endre på smaker osv. Myorevolutions jorbær protein har nå kommet til smak nr 22 og enda er den under forbedring. Har du noe dokumentasjon på dette? Man behøver ikke det, behøver kun å lese bak på etiketten + lab analyse av produktet så ser man det. TN og Myorevolution som utvikler egene produkter stiller seg også bak disse påstandene. Endret 6. november 2007 av War Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Han kopierte myorevolutions navn, TN farger og forskjellige designer og noen andre kjente sider i steden for å lage eget. Nå kjører han 0 profitt salg i en periode for å samle en gruppe kunder før han skrur opp prisen. Men produktene er ikke ille i seg selv så ingen ting galt med hardwaren kun softwaren. Minimal fortjeneste eller at råvarene har dårlig kvalitet viser slike priser og la oss håpe at det er det første. Prisen på Kre-alkalyn er ikke så mye lavere enn hos EJ-shop og Norkost. Grunnen til at jeg bestilte fra Myoshop var ganske enkelt fordi jeg trodde de hadde noe med Myorevolution å gjøre, et konsept jeg liker godt. Om det du sier er fakta lurer jeg på om jeg bestilte fra Myoshop for første og siste gang. Får jeg ikke noen effekt av kreatin kommer jeg vel ikke til å bestille noe kosttilskudd på en stund uansett. Endret 6. november 2007 av medlem-105476 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå