OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) BCAA i alle fall Edit: Og her står det litt om Beta-Alanin. Nr 6 Beta-alanin er et nytt og lovende kosttilskudd som enda ikke er kommersielt tilgjengelig eller godkjent for salg i Norge. Det er en såkalt beta aminosyre, som indirekte fungerer som en buffer i musklene ved å øke nivåene av carnosin. Melkesyre og et surt miljø i musklene hemmer prestasjonsevnen når du trener med mange repetisjoner, intervalltrening på 60 sekunder og oppover, langdistanseløp og alle typer sport med lange aktivitetsperioder av høy intensitet (håndball, fotball, basketball, ishockey). I praksis vil bruk av beta-alanin nøytralisere pH-verdien i musklene, og dermed gi bedre utholdende styrke. Beta-alanin fungerer også meget bra sammen med kreatin, der enkelte studier antyder en såkalt synergistisk effekt – altså at kombinasjonen er mer effektiv enn hva effekten av hver av dem separat skulle tilsi. En utholdenhetsutøver som kjører distanser der kreatin gir liten effekt vil få en merkbar prestasjonsøkning av beta-alanin. Studiene på beta-alanin indikerer at det må inntas 4 ganger daglig for stabile nivåer i musklene, noe som kan gjøre det litt upraktisk for enkelte. Allikevel er beta-alanin et såpass effektivt kosttilskudd, spesielt for utholdenhetsidretter, at vi kan gi det en sterk 6.plass. Det høres interessant ut Endret 13. oktober 2007 av tonna Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Noen som vet om Beta-Alanin og BCAA selges i Norge? Eller må man til svinesund for å skaffe slikt? Og hva koster det eventuelt?Har du sittet å lest litt på t-nation nå eller;)Bcaa får du i sverige, men det finnes også i noen norske webshopper. Pulver form er desidert biligst, se her.Men Beta-Alanin har jeg ikke sett i Norge eller Svergie, så det må nok bestilles fra utlandet. BCAA i alle fallDet der er ikke ren BCAA. Det produktet der inneholder bare 22%, så da kan du ta litt isolat i steden. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Lol, ja, har lest litt på t-nation. Samt den artikkelen på myorevolution. Ser discount-supplements selger Beta-7 for 63 pund for et månedsforbruk, mens i USA selges det for langt mer behagelige 48 dollar - 260 kr for 30 samme mengde. Når det gjelder BCAA så var jo det Weider pulveret fra sportsfood.no mye mer bang for the buck enn tablettene fra proteinfabrikken. 98% vs 22.4% BCAA er jo enormt stor forskjell. Greit nok at pulver ikke alltid er like godt på smak som tabletter, men en og to teskjeer skal man da alltids klare å trykke i seg. Noen som har en fornuftig link til seriøse studier av BCAA ved trening? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Lol, ja, har lest litt på t-nation. Samt den artikkelen på myorevolution. Ser discount-supplements selger Beta-7 for 63 pund for et månedsforbruk, mens i USA selges det for langt mer behagelige 48 dollar - 260 kr for 30 samme mengde. Når det gjelder BCAA så var jo det Weider pulveret fra sportsfood.no mye mer bang for the buck enn tablettene fra proteinfabrikken. 98% vs 22.4% BCAA er jo enormt stor forskjell. Greit nok at pulver ikke alltid er like godt på smak som tabletter, men en og to teskjeer skal man da alltids klare å trykke i seg. Noen som har en fornuftig link til seriøse studier av BCAA ved trening? Pulver er helt klart mest bang for buck Jeg selv bestilte meg denne for et par dager siden. De fleste bcaa studiene ligger på T-nation, eller så er det bare å ta et kjapt søk på pubmed. Jeg personlig har aldri testet Beta-Alanin, men jeg tviler sterk på at effekten kan forsvare den pirsen der. Vent noen år, så er sikkert prisene på nivå med kreatin. Du har sikkert mer å hente ut fra genene dine som meg Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Pulver er helt klart mest bang for buck Jeg selv bestilte meg denne for et par dager siden. De fleste bcaa studiene ligger på T-nation, eller så er det bare å ta et kjapt søk på pubmed. Jeg personlig har aldri testet Beta-Alanin, men jeg tviler sterk på at effekten kan forsvare den pirsen der. Vent noen år, så er sikkert prisene på nivå med kreatin. Du har sikkert mer å hente ut fra genene dine som meg Den var jo enda mer BCAA for penga. Og litt glutamine blandet oppi kan da aldri skade. Gi gjerne lyd fra deg her når du finner ut hvordan det produktet blir behandlet i tollen. Er jo så utrolig lotteripreget hvorvidt de krever moms eller ikke og om de i det hele tatt slipper ting inn. Er enig i at til den prisen på beta alanin så skal det nok være litt vanskelig å forsvare det. Var egentlig mest ute etter å finne ut om det fantes andre leverandører enn biotest, siden de gjerne er en god del dyrere enn alle andre. Hadde jeg sluppet unna med 250 kr måneden slik som det koster i statene så skulle jeg vurdert å teste det i en 3 måneders periode i alle fall. Men man blir jo veldig fristet når det påstås at det er like effektivt som kreatin. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er jo så utrolig lotteripreget hvorvidt de krever moms eller ikke og om de i det hele tatt slipper ting inn. Det burde ihvertfall slippe inn da det ikke er noe ulovlig i det, og det kjøpes fra et EØS land. Hvis man kjøper slikt fra USA derimot kan det ofte skje mye tull. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Har begynt med ZMA nå etter å ha fått påvist sinkmangel. Det er helt vilt hvor mye bedre nattesøvn jeg har fått. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg selv bestilte meg denne for et par dager siden. De fleste bcaa studiene ligger på T-nation, eller så er det bare å ta et kjapt søk på pubmed. Tok å regnet litt priser på forskjellige BCAA produkter på discount supplements i dag. (Ja, kjedet meg) Denne her: AST BCAA 500 Caps. "bare" en 30-40% dyrere per gram BCAA i pakken, men i tablettform. Vurderer å kjøpe meg en boks med den du kjøpte til "hjemmebruk" og en boks med tabletter til å ha med og ta etter trening osv. Blir litt for upraktisk å dra rundt med 1kg pulver i baggen over alt, og det samme gjelder å drive å laste over i andre mindre bokser osv. Fått BCAAen din enda foresten? Hvordan smaker den? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har begynt med ZMA nå etter å ha fått påvist sinkmangel. Det er helt vilt hvor mye bedre nattesøvn jeg har fått.Yup, tenker du drømmer mye mer osv? Jeg opplevde det samme selv. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Er det slik at du kan bli avhengig av ZMA for å ha en god nattesøvn, slik som sovepiller? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Over hodet ikke. ZMA er kun et tilskudd av sink, magnesium og vitamin b6. De som sliter med å få i seg nok gjennom kosten (det finnes greie tester for å finne ut dette) kan oppleve forbedret søvn ved å ta tilskudd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har begynt med ZMA nå etter å ha fått påvist sinkmangel. Det er helt vilt hvor mye bedre nattesøvn jeg har fått.Yup, tenker du drømmer mye mer osv? Jeg opplevde det samme selv. Ja, jeg gjør det. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har begynt med ZMA nå etter å ha fått påvist sinkmangel. Det er helt vilt hvor mye bedre nattesøvn jeg har fått.Yup, tenker du drømmer mye mer osv? Jeg opplevde det samme selv. Ja, jeg gjør det. http://www.tn.no/artikler.aspx?id=57. Ser ut som det er ganske vanlig Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) http://www.kost1.no/product_info.php?cPath...;products_id=33 Er dette like god ZMA som TN (http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=561) og PF (http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3386) sitt? edit: Har ikke helt forstått meg på det nye linke-systemet ennå, så jeg må bare legge de ut som rene linker. Endret 31. oktober 2007 av e-banez Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Feilen var: Beklager, noen filer mangler. Hvis du prøve å se et emne kan det hende det er flyttet eller slettet. Vennligst gå tilbake og prøv igjen. Får ikke åpnet linker på dette "nye forumet" Ja alle er like, jeg ville ha kjøpt den billigste eller eget Sink og Magnesium noe som er billigere. B6 kan du få i deg gjennom kosten som for eks hvete, poteter, gjær og kjøtt osv Dioscorea som TN har tilsatt har en mindre virkning en tidligere antatt så den har ingen ting å si. Endret 31. oktober 2007 av War Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg selv bestilte meg denne for et par dager siden. De fleste bcaa studiene ligger på T-nation, eller så er det bare å ta et kjapt søk på pubmed. Tok å regnet litt priser på forskjellige BCAA produkter på discount supplements i dag. (Ja, kjedet meg) Denne her: AST BCAA 500 Caps. "bare" en 30-40% dyrere per gram BCAA i pakken, men i tablettform. Vurderer å kjøpe meg en boks med den du kjøpte til "hjemmebruk" og en boks med tabletter til å ha med og ta etter trening osv. Blir litt for upraktisk å dra rundt med 1kg pulver i baggen over alt, og det samme gjelder å drive å laste over i andre mindre bokser osv. Fått BCAAen din enda foresten? Hvordan smaker den? Har ikke fått den enda, pakken er til fortolling hos posten. Regner med at jeg for den i løpet av uken. Jeg regner med at den smaker vondt, det er generelt ikke noe god smak på aminosyrer Men det bryr jeg meg heller ikke om, blandet med halvliter vann blir nok smaken av 10 gram bcaa ganske nøytral. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Feilen var: Beklager, noen filer mangler. Hvis du prøve å se et emne kan det hende det er flyttet eller slettet. Vennligst gå tilbake og prøv igjen. Får ikke åpnet linker på dette "nye forumet" Ja alle er like, jeg ville ha kjøpt den billigste eller eget Sink og Magnesium noe som er billigere. B6 kan du få i deg gjennom kosten som for eks hvete, poteter, gjær og kjøtt osv Dioscorea som TN har tilsatt har en mindre virkning en tidligere antatt så den har ingen ting å si. Prøvde å fikse det, men det blir bare rot Så ZMA er å anbefale som et tilskudd? Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Sink og Magnesium ja om man trener. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Har begynt med ZMA nå etter å ha fått påvist sinkmangel. Det er helt vilt hvor mye bedre nattesøvn jeg har fått.Yup, tenker du drømmer mye mer osv? Jeg opplevde det samme selv. Hvordan er det når man skal stå opp? Sover man så godt at det merkbart tyngere og ståopp? Tenkte å kanskje ta en tur på apoteket idag og spør om de hadde no mulighet til og sjekke om jeg har sink-mangel. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 I teorien sover man bedre og vil derfor være lettere å stå opp pga man er mer uthvilt. Personlig merker jeg ingen forskjell i selve oppståingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå