Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal du ha 3-6-9? Holder det ikke med omega 3, synes du?

9521260[/snapback]

Er ikke sikker, tenkte det var en "bedre" kilde til omega 3 og siden de ikke kosta noe mer en de andre på siden så lurte jeg meg selv. Har betalt og bestilt så husker det til neste gang. Siden det er anbefalt med 4kapsler daglig på 3-6-9 og feks bare 2 på den fish fats.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9521260[/snapback]

Er ikke sikker, tenkte det var en "bedre" kilde til omega 3 og siden de ikke kosta noe mer en de andre på siden så lurte jeg meg selv. Har betalt og bestilt så husker det til neste gang. Siden det er anbefalt med 4kapsler daglig på 3-6-9 og feks bare 2 på den fish fats.

9521322[/snapback]

"Det" er anbefalt? Hvem anbefaler det?

Lenke til kommentar

9521260[/snapback]

9521322[/snapback]

"Det" er anbefalt? Hvem anbefaler det?

9522395[/snapback]

Produktinformasjon: hos proteinfabrikken.no

blabla ...

Anbefalt døgndose: 4 kapsler.

Lenke til kommentar

9521260[/snapback]

9521322[/snapback]

Til neste gang kan du huske på at omega 6 får man fra planteoljer (får sikkert en god del av det i deg gjennom normal kost) og omega 9 kan kroppen selv produsere, så det er egentlig bare omega 3 en må "jobbe" litt for å få i seg. Så bare sammenlign omega 3 innholdet i forskjellige produkter når du leter etter beste pris osv.

Lenke til kommentar
Jeg er på vei ned nå. Har et mål om å slå min tidligere "rekord" på 9.9%. Var vel oppe i 16% for en drøy måned siden. Nå er jeg nok nede på 14% og regner med å nå 12% til jul. Neste sommer så er jeg garantert under 10%.

9468723[/snapback]

På høyere vekt eller? ;)

9469052[/snapback]

Jeg veide 82 på 9.9 (mye vann). Nå veier jeg 81 på rundt 13 - 14%. Skal ned til i alle fall 75.

9473531[/snapback]

Har du planer om å legge ut før og etter bilder når du har kommet i mål eller? Hadde vært spennendes å se resultatene.

Skal du deffe helt frem til neste sommer, eller dele det opp og bygge i en periode og?

Lenke til kommentar

9521260[/snapback]

9521322[/snapback]

Til neste gang kan du huske på at omega 6 får man fra planteoljer (får sikkert en god del av det i deg gjennom normal kost) og omega 9 kan kroppen selv produsere, så det er egentlig bare omega 3 en må "jobbe" litt for å få i seg. Så bare sammenlign omega 3 innholdet i forskjellige produkter når du leter etter beste pris osv.

9524580[/snapback]

Takk, da vet jeg det til nestegang. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har du planer om å legge ut før og etter bilder når du har kommet i mål eller? Hadde vært spennendes å se resultatene.

Skal du deffe helt frem til neste sommer, eller dele det opp og bygge i en periode og?

9526151[/snapback]

Har ikke planer om å legge ut før- og etterbilder, nei. Ettersom jeg er skadet og det er hovedgrunnen til at jeg løfter vekter (i tillegg til at jeg digger det) så kan jeg ikke fokusere på å få bra kropp. Jeg må fokusere på å bli skadefri. Men jeg kan love et bilde når jeg er på 10%.

Jeg vil heller ikke kalle det deffing, sånn sett, ettersom jeg ikke spiser i perioder. Jeg trener likt og spiser likt hele året.

Lenke til kommentar

Har fått ca 3 ukers forbruk av kre-alkyn, poenget er at jeg ikke akter å fortsette med det etter denne kuren. Spørsmålet mitt er da om noen kan spå om jeg vil få en gevinst av å bruke det i de 3 ukene, eller om jeg bare skal være en snill onkel og gi de bort til noen som bruker kre-alkyn fast?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har fått ca 3 ukers forbruk av kre-alkyn, poenget er at jeg ikke akter å fortsette med det etter denne kuren. Spørsmålet mitt er da om noen kan spå om jeg vil få en gevinst av å bruke det i de 3 ukene, eller om jeg bare skal være en snill onkel og gi de bort til noen som bruker kre-alkyn fast?

9577452[/snapback]

Hvis du merker god effekt, vil du fortsatt ikke bruke det etter de tre ukene? I så fall hadde jeg gitt dem bort.

Lenke til kommentar

9577452[/snapback]

Hvis du merker god effekt, vil du fortsatt ikke bruke det etter de tre ukene? I så fall hadde jeg gitt dem bort.

9578189[/snapback]

Jeg må sette grensen et sted, jeg drikker proteinshake, tar vitaminer og omega3, synes ikke jeg kan forsvare det økonomisk å binde meg til enda et tilskudd. Det er vel derfor jeg tror jeg gir de bort, blir vanskelig å motstå hvis det faktisk har en merkbar effekt.

Lenke til kommentar

Det var jo et skriv i avisen for noen mnd siden der det sto at kosttilskudd var farlig. Jeg har funnet masse info som tilsier at det bare var tull.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sludder om kosttilskudd

Flere nettaviser har i dag trykket artikler som påstår at kosttilskudd skader deg. Artiklene tar utgangspunkt i en studie fra the Journal of the American Medical Association (JAMA). Merk deg allerede nå at AMA er kjent for å være negative til kosttilskudd og naturmidlers positive påvirkning på vår helse, og har solide økonomiske knytninger mot farmasiselskapene, hvis representasjon i organisasjonen utgjør hovedvekten av beslutningstakerne.

Hva sier så artiklene?

Undersøkelsen er omtalt bl.a. hos Side 2 og "Forskning".no. Disse "nyhets"-kanalene gir uttrykk for at folk tar mer skade av kosttilskudd enn nytten de får. De påstår videre at folks dødelighet øker av betakaroten, vitamin A og E. De påstår at vitamin C har ingen virkning i det hele tatt, og at selenium ser ut til å ha gode virkninger på helsa. Fritt Helsevalg har kommentert saken.

Internasjonale eksperter motsier JAMA

IADSA har i en pressemelding uttalt at undersøkelsen fra JAMA virker som en forhåndsbestemt konklusjon som trenger en metode som kan støtte den. Det virker altså som forskerne har hatt et ønske om hva undersøkelsens utfall skulle bli.

Forskerne har på grunnlag av statistikk fra 68 undersøkelser prøvd å trekke konklusjoner vedrørende effekten til de nevnte naturmidlene. Det kunne være mulig hvis undersøkelsene de brukte, hadde forsøkspersoner i samme alder, kjønn, helsetilstand, hadde samme inntak av naturmidler osv.

Når mange av deltakerne har alvorlige sykdommer, røyker eller er over 70 år, er det ikke så rart om du kan få "økt dødelighet"! Deltakerne har også fått antioksidanter i forskjellige doser, merker og kombinasjoner, og ble testet etter forskjellige metoder.

Det blir jo nærmest umulig å trekke en fornuftig konklusjon på grunnlag av 68 forskjellige undersøkelser med så store variasjoner i datagrunnlaget, hvis du ikke allerede har bestemt deg for hva du vil konkludere?...

Kosttilskudd øker ikke dødsraten med 5%

Artikkelen nedenfor er hentet fra The times. Men et kjapt søk på google viser at JAMA-artikkelen er publisrt i (minst) 246 nyhetsartikler verden over. I Danmark har Politikken (kosttilskud er dødbringende, http://politiken.dk/videnskab/article253503.ece ) og Berlingske Tidende (Store doser vitaminer øger dødeligheden, http://www.berlingske.dk/viden/artikel:aid=867768 )skrevet om den. I Sverige fant vi den i Aftonbladet (Vitaminer i höga doser hotar hälsan, http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/...010701,00.html)

Her hjemme i Norge finnes den i hvert fall på ABC nyheter (Vitaminer kan gi tidlig død,  http://www.abcnyheter.no/node/42534

Les artikkelen og døm selv.  Dette er ren propaganda.

IADSA har allerede sendt ut en kritisk pressemelding (http://www.iadsa.org/documents/IADSAExpertsPR_001.pdf )

I Sverige har professor Åke Bruce i Livsmedelsverket (sitert bl.a. iSvenska Dagbladet) kommentert historien. Han spør for eksempel om det er "korrekt att slå samman olika studier utan att ta hänsyn till kliniska aspekter såsom doser (en stor majoritet av patienterna hade ätit mycket stora tillskott, från tio till flera hundra gånger rekommenderad dagsdos), vitaminer och mineralers interaktioner, olika allvarliga sjukdomar (deltagarna var rökare med allvarliga sjukdomar), ålder (har man ett flertal patienter som är över 70 år och studerar dem i 5 år är det naturligt att några dör av ålder)." Han anser vidare att studien inte klart ock entydigt visar på vilka de verkliga dödsorsakerna var.

Per 1 Mars holder Alliance for Natural health og May/Day i Danmark på å utarbeide solide avvisende kommentarer. FHV publisere disse etterhvert som de er klare.

Se også Beldeu Singhs lange og direkte relaterte artikkel annensteds på nettsiden

Det kommer nok mere. Spørsmålet er da om presse og media gidder å følge opp – eller om det rekker med denne saken. Skaden er jo allerede gjort. Hvem bryr seg om sannheten?

Det er forøvrig verdt å reflektere på en ting: Her forsøker man å sønderknuse nytten av høydose tilskudd. Men dette er jo akkurat de produktene som EU-direktivet og Codex forsøker å berøve forbrukerne. Alt over det som godkjennes som kosttilskudd blir klassifisert som medisin, og ender altså opp som legemiddel - i stor grad levert av farmasøytisk industri. Og bør vi ikke da forvente oss at produktene blir - nettopp! - syntetiske? Skyter de seg selv i foten her, de som vil knuse tilskuddsmarkedet, og beretter om hvor dårlige deres produkter er og kommer til å bli?

Merk også at studien som nå publiseres i JAMA, er den samme som ble slept gjennom dansk presse i August 2006, da som "en rapport fra Motions- og Ernæringsrådet.

Artiklene er tatt herfra:

Din kilde til usensurert helseinfo

Fritt Helsevalg

Ta også en titt på alle de andre innleggene som står i den øverste bloggen. Spesielt den ang rød ris.

http://mittegetvalg.blogspot.com/2007_02_01_archive.html

Endret av tonna
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Føler meg ofte slapp og uopplagt, hva av kosttilskudd kan fikse på dette?

Omega3 burde vel funke, og en annen ting: Når man er trøtt o.l om morgenen, er

det skadelig å stappe i seg et par koffeintabeletter?

9605222[/snapback]

Du kan prøve Q10.

Lenke til kommentar

9605222[/snapback]

Du kan prøve Q10.

9605429[/snapback]

Link? Og det er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9605222[/snapback]

Du kan prøve Q10.

9605429[/snapback]

Link? Og det er?

9605600[/snapback]

Det er ikke verre enn å spørre Google. Såpass klarer du selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...