Zethyr Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Vi har alltid lest at kreatin skal man ikke blande med sitrusdrikker somappelsin, sitron, grapefrukt og klementin osv og heller ikke varm drikke som kaffe. CM gir 1% omdanning selv etter 2 timer i sterk saltsyre. Så om kreatinen tåler magesyren hvorfor skal vi ikke kunne blande den med sitrusdrikker? Nei, det stemmer nok det. Og hvis man drikker løsningen ganske umiddelbart mener jeg at det ikke spiller så stor rolle uansett, det vil jo blande seg med det du har i magesekken. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Børge slår sprekker. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvorfor? 9429852[/snapback] Er det ikke han som er opphavet til begge de to motstridende argumentene om kreatin da? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvorfor? 9429852[/snapback] Er det ikke han som er opphavet til begge de to motstridende argumentene om kreatin da? 9430007[/snapback] Hva prater du om her? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Børge slår ikke sprekker pga det er ikke han som sier det om sitrus, det er "iform" Børge mener at det ikke gjør noen ting pga kreatin brytes ned 1% i "magesyre" og det har ingen betydning. Nyere forskning har vist at kreatin er stabil i syre så sitrus fobien er egentlig gammeldags nå og gjelder kun for kreatin ethyl ester og Kre-Alkalyn for de brytes mye ned i syre. Så bland ikke cce og kre-a med sitrus men CM behøver man ikke tenke på det. Jepp vi fikk drept myten men kun pga den nye forskningen, for 2 mnd siden ville alle vært enig med iform. Endret 5. september 2007 av War Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Protein, direkte skadelig? Noen som har lest artikkelen det er snakk om her? Uansett veldig interessant lesing, jeg legger merke til at iform tydeligvis har sluttet med å anbefale opptil 4g pr kg kroppsvekt. Over til noe annet, jeg har noen kamerater som sverger til usannsynlige mengder protein. Han ene, på rundt 70kg tar inn litt over 200g pulver pr dag, og over 100g i frokostshaken. Herregud. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Som han skriver, det er på syke mennesker de fleste analysene kommer fra. Og andre uttaleser gjelder vanlige mennesker og ikke oss som trener. Det finnes ingen forskning på noe over 2g protein pr kg kroppsvekt men mange gjør dette alikevel ikke nødvendigvis pga proteinen men de bruker det til å erstatte karbohydrater. Det er dyrt og ikke særlig fornuftig. 2,2 gram ved bulk og 3gram ved diett bruker de fleste . Dette er da fettfri kroppsmasse. (regn fettprosenten og trekk fra) 200g pr dag er ikke MYE, 175 g pr dag på bulk om man veier 70 kg er normalt. 100 gram i frokosten er vel unødvendig. Endret 5. september 2007 av War Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 200g pulver pr dag høres for meg latterlig mye ut når du veier rundt 70kg, det er nesten 3g pr kg kroppsvekt i kun pulverform. Er ikke det mye så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 200g pr dag er ikke MYE, 175 g pr dag på bulk om man veier 70 kg er normalt. 9434021[/snapback] 200g per dag via mat er ikke mye, men 200g pulver per dag er på grensen til ekstremt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 200g pulver pr dag høres for meg latterlig mye ut når du veier rundt 70kg, det er nesten 3g pr kg kroppsvekt i kun pulverform. Er ikke det mye så vet ikke jeg. 9434051[/snapback] Du har selvfølgelig helt rett. Nesten et kvart kilo pulver hver dag er helt latterlig for en fyr på 70 kg. Jeg tar ikke mer enn 40 gram på de hardeste treningsdagene jeg har og jeg sier ikke at det er fasiten, men det er nærmere det optimale enn 200 gram. Jeg veier forøvrig over 80 kg også. Jeg spiser kjøtt hver eneste dag (bruker flere timer på kjøkkenet) og får dermed i meg tilstrekkelig protein. Har også et veldig høyt aktivitetsnivå, rundt 4 timer trening på hverdager, og har alltid overskudd. Leste i dag om at et universitet i USA hadde kommet frem til at utholdenhetsutøvere (syklister i dette tilfellet), kunne ha nytte av opp til 2.5 gram per kg kroppsvekt. Her er det viktig å være obs på et en profesjonell syklist gjerne veier rundt 60 kg. Dermed er det ikke så mye allikevel. Forfatteren sammenlignet konklusjonene til flere forskjellige forskere og det strakk seg helt fra 0.8 til 2.5 gram. En plass midt i mellom tror jeg passer fint for Ola Nordmann. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er egentlig det samme om det kommer fra pulver heller mat da om resten av kostholdet er fast. Lage lasagne eller suppe fra pulver i pose eller kake fra pose. At det er i en pulverform betyr ikke automatisk fyfy, gryterett er bare pulver og 8 dl vann det også. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Da er det bare å skynde seg å blande CM i appelsinjuice mens det fremdeles går an. Hvem vet hva studiene vil vise neste år. Foresten, hva er status på melk for tiden? Sunt eller usunt? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Mer en 2 liter = usunt , men ikke om det er laktosefir. Smaker ingen forskjell i en shake. Selfølgelig kommer det nyere og bedre forskning, mange av kildene universitetene underviser er 1978 stuff. Endret 5. september 2007 av War Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Mer en 2 liter = usunt , men ikke om det er laktosefir.Smaker ingen forskjell i en shake. Selfølgelig kommer det nyere og bedre forskning, mange av kildene universitetene underviser er 1978 stuff. 9435614[/snapback] Hmm, hva er egentlig dette laktose greiene? Hvordan påvirker det folk som ikke er laktoseintolerante for eksempel? De lettere melketypene er jo en vanvittig uber drikk, har vel en BV på 95+ hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Laktose er en sukkerart (et sakkarid). Folk som ikke er laktoseintolerante bryter ned disse disakkaridene til 2 monosakkarider som kroppen kan spalte og nytte til energi. Folk med laktoseintoleranse kan ta piller med enzymer i som bryter ned disakkaridet, akkurat de enzymene friske folk har i kroppen fra før. Det er vel uansett ikke å anbefale å ha i seg for store mengder laktose, men der har du hvertfall ei enkel forklaring. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Siden jeg ikke fant no tråd om generellet kosholds-spørsmål så bruker jeg denne tråden her. Er cashews-nøtter usunt? Tenker da på de i butikken med salt, pga jeg finner ikke usaltet. De inneholder vell mye av den gode fett-typen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Siden jeg ikke fant no tråd om generellet kosholds-spørsmål så bruker jeg denne tråden her. Er cashews-nøtter usunt? Tenker da på de i butikken med salt, pga jeg finner ikke usaltet. De inneholder vell mye av den gode fett-typen? 9438025[/snapback] http://www.annecollins.com/diet_foods/cashew-nuts.htm Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Siden jeg ikke fant no tråd om generellet kosholds-spørsmål så bruker jeg denne tråden her. Er cashews-nøtter usunt? Tenker da på de i butikken med salt, pga jeg finner ikke usaltet. De inneholder vell mye av den gode fett-typen? 9438025[/snapback] Det er masse bra fett, og bra med relativt bra proteiner. De har de usaltete på Coop Mega. Jeg har alltid en pose ståendes på kontoret hvis jeg blir litt små sulten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå