Xtra Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Veier ca 77kg, så da blir det ca det samme. Takker. Endret 1. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Bruk heller sjappa i signaturen min. Men Myorevolution er jo så utrolig dyre. Jeg betaler ikke 739 for 3kg protein eller 2590 for 12kg når jeg kan få tilsvarende produkter for halve prisen hos proteinfabrikken og ej-shop. Men hvis Myoshop er dårlig så får jeg vel holde meg unna dem da. 9403733[/snapback] Skrev langt så gikk strømmen. Myoshop er ikke dårlig, men de kopierer uten å teste så smaken er dass, flere folk har kastet ptoduktet i søppla og ringt myorevolution for å klage (pga navnene er så like) Noen kjøper passat til 300.000 og andre gidder ikke det pga en lada koster 5000. Sånn er det i proteinverden, Børge bruker de beste råvarene og oppgir ferdig behandlet protein% og selger med minimal fortjeneste og kan ikke en gang lage rabattsystem uten å gå i minus. Det er også eneste sjappe som skriver protein% på ferdig produkt mens andre produsenter skriver protein% på råvaren. 95% protein! mens i virkeligheten er det 70% pr 100g i bøtta. Så kjøper man billigere en børges protein så får man dårligere kvalitet/protein% Men det er jo opp til hver enkelt om hvor nøye man er på proteinkvaliteten. Legg merke til at vi oppgir analyserte verdier i motsetning til andre, som gjerne oppgir verdier basert på råvarene. Selv om råvarene vi har valgt har 93% protein og tilnærmet lik null innhold av karbohydrater og fett, vil tilsetning av smak, søtningsmiddel, emulgator og konsistensgiver gjøre det nærmest umulig å oppnå mer enn omtrent 86-87% protein i ferdig produkt. Endret 2. september 2007 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Så kjøper man billigere en børges protein så får man dårligere kvalitet/protein%Men det er jo opp til hver enkelt om hvor nøye man er på proteinkvaliteten. 9408299[/snapback] Så alle tilskudd som ikke 'Børge' står bak suger? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Bruk heller sjappa i signaturen min. Men Myorevolution er jo så utrolig dyre. Jeg betaler ikke 739 for 3kg protein eller 2590 for 12kg når jeg kan få tilsvarende produkter for halve prisen hos proteinfabrikken og ej-shop. Men hvis Myoshop er dårlig så får jeg vel holde meg unna dem da. 9403733[/snapback] Du får ikke tak i tilsvarende produkt hos PF. 90 + er ganske lik, men for min del synes jeg Myorevolution sitt smaker en god del bedre en 90+. Men dette er jo smak og behag. Men for meg er kvalitet på produktene helt klart viktigst. Jeg for min del tar lite proteintilskudd, men av det jeg tar skal det være av topp kvalitet. Så jeg betaler heller 100 ekstra for å få de beste produktene. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Så kjøper man billigere en børges protein så får man dårligere kvalitet/protein%Men det er jo opp til hver enkelt om hvor nøye man er på proteinkvaliteten. Dette blir for dumt. Det er greit at det er forskjellige måter å oppgi proteininnhold på. Noen oppgir før de har tilsatt smak, osv osv. Men hva råprisene til andre leverandører er, vet verken du eller Børge. Større firmaer kjøper i større kvanta, ergo for presset ned prisene. Så det er godt mulig et mye større firma har bedre råvare priser en Børge. Endret 2. september 2007 av kengdal Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Så alle tilskudd som ikke 'Børge' står bak suger? Nei men en dårligere kvalitet, jeg kan ikke komme på et eneste protein som er bedre laget og koster mindre. Om noe annet firma brukte de samme råvarene , hadde samme kvalitet men produserte mye mer ville prisen vært lavere men det er det ingen som gjør idag. PF selger protein for 40 millioner hvert år og 99% av det er middels kvalitet til middels pris. Firma som lager i større kvanta bruker ikke samme råvarer , og som man ser på nettsidene er det råvaren de linker tester til og setter på bøtta ikke det som er i bøtta når man kjøper det. Grunnen til at børges protein koster 21 kr pr 100 gram er kvaliteten på råvarene. Det er et valg for å få lage det beste selv om han kunne snekkret sammen noe mye billigere med andre råvarer og solgt mye mer. For å konkludere anbefaler jeg alle sammen å lese etiketter og innholdsdeklarasjoner nøye før du kjøper noe, og kun innta proteintilskudd av høyeste kvalitet. Velger du proteiner som er av typen isolater og/eller micellar kasein sikrer du at du får det høyeste proteininnholdet, hele spekteret av vekstfaktorer og immunforsvarsfaktorer, samtidig som du unngår store mengder melkesukker og usunt mettet fett. Husk at mange av proteintypene 90+ som finnes har en real verdi på 70% og resten fett og karbs og dette selges billig med en falsk ettikett pga det ikke finnes noen regler for å ikke poste råvare på etiketten. Men hva råprisene til andre leverandører er Stemmer, man vet ikke prisen men man vet hvilken råvare dem bruker. Og fabrikkene som lager dette produserer for mange firma og de ser også hva de største firmaene som selger mest gjør med blanningene og maupalasjon av etiketter. Jeg har ingen ting med Børge å gjøre , og jeg handlet mye på TN før men jeg følger med på utviklingen og velger selv å kjøpe det "beste" uansett firma om det er kopi eller originalen. Jeg vet iallefall at børge prøver å lage bedre enn det man kan få kjøpt andre steder og derfor handler jeg der akkuratt nå. Husk at råvare prisene øker år etter år og selger firma det like billig så må dem bruke andre råvarer for å holde prisen eller selge med tap akkuratt på proteinen. Avansert filtreringsteknologi som bevarer det høye innholdet av langkjedete aminosyrer (BCAA), glutamin og flere er vel "kvaliteten" her og dyrere produksjon/råvare. Neida, men vi har presset prisene til det ytterste på MyoProtein, det er alt jeg kan si. De fleste isolater av høy kvalitet har en råvarekostnad på 80kr/kg og oppover - og i Norge må man betale 22-26kr/kg i tolltariff på slike proteintyper. Legg så til moms og kostnad for emballasje, etikett, smakstilsetning, konsistensgiver og du ser fort hvorfor det koster med høy kvalitet. Endret 2. september 2007 av War Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Skrev langt så gikk strømmen.Myoshop er ikke dårlig, men de kopierer uten å teste så smaken er dass, flere folk har kastet ptoduktet i søppla og ringt myorevolution for å klage (pga navnene er så like) Jeg forstår hva du mener med at billigere råvarer kan gi et dårligere produkt osv., men denne teorien forklarer ikke hvordan de f.eks. kan selge creapure for mindre enn kinakreatinet koster hos PF og TN. For man kan vel ikke kalle noe for Creapure med mindre det faktisk er Creapure kan man? Så man kan jo tenke seg at hvis de klarer å selge kvalitetskreatin mye billigere enn mange andre, hvorfor skulle de da ikke selge kvalitets protein billigere enn andre? Eller for å snu på det, hvis TN flår folk med kreatinprisene sine, hvorfor skulle de ikke flå folk med proteinprisene sine og? Jeg er i og for seg ikke motstander av å betale ekstra for bedre kvalitet, men når selgeren av et dyrere produkt er den som sier at det er av bedre kvalitet så blir jeg litt skeptisk til hele opplegget. Jeg kjenner ikke denne "Børge", så for meg så er han bare enda en fyr som er ute etter å tjene penger. Om hans strategi for å gjøre dette er å levere det beste produktet, eller om det er å levere det dyreste produktet og påstå at det er det beste er umulig for meg å avgjøre. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) TN tjener mange millioner i året og overpriser sikkert produktene sine siden dem kan kutte 25% i rabatter og fortsatt tjene. Om Børge får inn penger vil han bruke dem til å lage et nytt produkt og ikke øke lønnen. Jeg mener ikke at Børge alltid lager topp produkter med null inntekt , men før jeg finner tilsvarende kvalitet billigere har jeg valgt å handle der. Ingen ting i veien med å handle kreatin med samme merke billigere et annet sted men man må se på helheten og totalkostnadene. Trener man og vil holde på med dette over en lengre periode vil man også handle ojle,protein,kreatin,gainere, carbs og div varer. Og handler man for eks fast hos TN og regner inn 25% rabatt VS handle billig kreatin her og billig protein der med frakt fra flere steder så ser man den totale utgiften. CMH-100 Creatine hos tn halv kg for 149 koster også 149 hos PF PF skriver Gjerne blandet med Juice og Carbo Fuel Hvilken juice? appelsin må man ikke blande det med men eple går bra. Og Carbo Fuel med sitron i? fyfy for kreatinet pga citrusfrukt. PF skriver Tips: Kombiner dette kreatinproduktet med D-ribose og d-Pinitol for optimal effekt. d-Pinitol finner man i tn`s ATP kreatin og derfor kan man ikke sammenligne prisene direkte, PF tar jo 349 for en boks d-Pinitol de mener man burde ta i tillegg. Link gjerne til billigere produkter med samme kvalitet så vi kan spare noen kroner. Link gjerne til myoshop produkt som er billigere, de produserer masse og har millionene på plass. Endret 2. september 2007 av War Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kjøpte proteiner fra myoshop, med strawberry cream smak. Seriøst det beste proteinet jeg har smakt, nyter shaken. Det har jeg aldri gjort før. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Heh, ja, jeg har faktisk også reagert på det forslaget om å blande kreatinet i sur appelsinjuice. Skjønner ikke helt hvorfor man skal ha lyst til å bryte ned kreatinet før man drikker det. Når det gjelder dette ribose greiene så er vel det bare en fancy måte å si at det er druesukker blandet ut i kreatinet slik at man i utgangspunktet ikke skal trenge å ta det sammen med carbs for å få maksimalt opptak. Så kan man jo diskutere om det er noe som gir added value eller ikke. Men uansett så er det vel ikke noe poeng i seg selv å diskutere opp og ned om billig og dyrt her. Noen er villige til å betale ekstra for bedre produkter, andre er mer ute etter rimelige alternativer. Personlig er jeg hverken kresen nok i matveien til å trenge ekstra god smak, eller proff nok i treningen min til å trenge det beste av det beste. Alt jeg er ute etter er noe protein som gjerne har en høy andel av casein slik at jeg kan ha i meg en 50-60-70g til frokost og kvelds og slippe å tenke på proteininnhold i hvert måltid jeg skal spise gjennom dagen. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Kjøpte proteiner fra myoshop, med strawberry cream smak. Seriøst det beste proteinet jeg har smakt, nyter shaken. Det har jeg aldri gjort før. 9415023[/snapback] Hva heter proteinet? link, blander du med melk eller vann? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Heh, ja, jeg har faktisk også reagert på det forslaget om å blande kreatinet i sur appelsinjuice. Skjønner ikke helt hvorfor man skal ha lyst til å bryte ned kreatinet før man drikker det. 9415302[/snapback] Hva tror du er surest av juice og magesyren? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kjøpte proteiner fra myoshop, med strawberry cream smak. Seriøst det beste proteinet jeg har smakt, nyter shaken. Det har jeg aldri gjort før. 9415023[/snapback] Hva heter proteinet? link, blander du med melk eller vann? 9415309[/snapback] Dette. Blander med vann. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hva tror du er surest av juice og magesyren? Mennesker har en magesyre pH-verdi på 4-5 og citrusfrukter 2-3 Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hva tror du er surest av juice og magesyren? Mennesker har en magesyre pH-verdi på 4-5 og citrusfrukter 2-3 9416085[/snapback] Nei, den er mellom 2-3 den å. Så juice får ikke "skadet" den noe mer en magesyren. Desuten har vell monohydrat vist seg å være stabilt på 2, og det er jo det er derfor Børge mener Krealkyn er "tull". Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hm, magesyre på 3 hadde en passient som måtte ha behandling for det Det er vel fastende man har 2-3 og høyere når man spiser og man tar jo kreatinen for eks med protein eller i forbindelse med trening hvor man spiser 5-6 ganger dagen + shaker så en trenende person vil ikke ha en lav ph uten om før frokost i virkeligheten. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det meste av bufringen foregår i tolvfingertarmen (var det det den het?), så pH går ikke så mye opp ved måltider. Magesyre ligger vel på en pH på like over 2, og så vil blandinga av mat og magesyre komme opp mot 4-5 hvis man er heldig. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det sies "ikke bland kreatin med citrus pga ..... og i andre utsagn "kreatin M er like bra som...... pga det er vist at den holder seg stabil i lav ph .... osv Veldig selvmotsigene fra samme raporter. La oss finne ut hva som menes å stemme i 2007. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Nå skal jeg snart bestille en ny bøtte med proteiner og et glass med kre-alkalyn kapsler. er 60 dager med kre-alkalyn en grei start? (120 kapsler) Edit: Har aldri brukt kreatin i noen form før. edit 2: Faen så dyrt 90+ var blitt. Finnes det en gangbar all-rounder som er billigere? Eventuelt noen i Oslo som har lyst å spleise på en storhandel med protein hos PF? Endret 3. september 2007 av DoNotWant Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Det sies "ikke bland kreatin med citrus pga .....og i andre utsagn "kreatin M er like bra som...... pga det er vist at den holder seg stabil i lav ph .... osv Veldig selvmotsigene fra samme raporter. La oss finne ut hva som menes å stemme i 2007. 9418522[/snapback] Du fikk også svar av Børge, så der drepte vi den myten Endret 4. september 2007 av kengdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå