Zethyr Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hvor kjøpes dette?`Apotek? Hvis det er snakk om noe spesielt navn hadde det vært fint hvis noen hostet det opp 8810479[/snapback] Sjekka den kosttilskuddsjappa på Trondheim Torg? (Du studerer i Trondheim, gjør du ikke?) Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Selfølgelig kunne eg ha gjort det, men som sakt så ville det vere mye meir lettvint på denne måten, og eg frykter at det ikkje hadde gått mange dagene før eg ikkje hadde gidda det. Hadde nok endt opp med at eg hadde enten glømt det eller ikkje hadde huska å kjøpe eg halvparten av dagene... 8836647[/snapback] Synns det du nevner høres ut som en god ide jeg Du kan eventuelt velge en måltiserstatter, istedenfor et rent proteinprodukt. En måltiserstatter har en perfekt sammensetning av proteiner , karbos og fett som du trenger for et måltid. Men for all del, ikke la disse tislkuddene erstatte de andre måltidene. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Sjekka den kosttilskuddsjappa på Trondheim Torg? (Du studerer i Trondheim, gjør du ikke?) 8837552[/snapback] Studerer i Trondheim ja, men er sommerferie nå så befinner meg ca 6 mil fra nærmeste kosttilskuddsjappe. Har en butikk her jeg bor som har apotekvarer, så hvis man får slikt på apotek hadde det vært fint. Men får kanskje ta meg en tur til Bergen en dag og se hva jeg finner. Endret 12. juni 2007 av KjellV Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kre-Alkalyn 360 kapsler. 490 kroner pluss frakt. Tenkte jeg skulle ta å prøve ut Kre-Alkalyn, men det får bli etter sommeren, da treningen kommer seg opp igjen. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg bruker dem. Funker greit, har ikke merket veldig mye enda. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg bruker akkurat dem også. Fikk en boks med 240 kappsler til jul av broderen Effekten er så som så, men om ikke det fungerer direkte fysisk, så er det ihvertfall noe psykisk med det! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Funker greit, har ikke merket veldig mye enda. 8855868[/snapback] Hehe, en anelse selvmotsigende. Jeg forstår dog hva du mener. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Som dere sikkert ser har jeg tenkt til å ta kostholdet og trening opp et par nivåer til høsten, da blir det gjerne også kosttilskudd. Et par ting jeg lurer på: Hva er best? Selolje eller fiskeolje? Hvis jeg da kommer til å kjøpe 90+, er det like greit å "slenge på" carbo charge, eller skal jeg bare kjøre på med rosiner/bananer? edit: Hva med Udo's Choice? Hørte den fikk en del kritikk her på forumet, men husker ikke hva det var for. Endret 13. juni 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Som dere sikkert ser har jeg tenkt til å ta kostholdet og trening opp et par nivåer til høsten, da blir det gjerne også kosttilskudd. Et par ting jeg lurer på: Hva er best? Selolje eller fiskeolje? Hvis jeg da kommer til å kjøpe 90+, er det like greit å "slenge på" carbo charge, eller skal jeg bare kjøre på med rosiner/bananer? 8856512[/snapback] Karboen gjør du som du vil med, men det er billigere på sikt å kjøre pulver (bananer er ganske dyre hvis du spiser de for karbohydratenes skyld). Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Pleier å variere mellom bananer/rosiner eller begge deler, for karbohydratenes skyld. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hva er best? Selolje eller fiskeolje?8856512[/snapback] Jeg hadde valgt selolje for smaken. Vet ikke hvor godt dokumentert dette er, men jeg har lest at selolje taes lettere opp i blodet også grunnet at fettsyrene er bundet på det midterste bindingspunktet til glyseridet, noe det også er hos oss mennesker. edit: Hva med Udo's Choice? Hørte den fikk en del kritikk her på forumet, men husker ikke hva det var for. 8856512[/snapback] Kan ikke komme på noe annet kritikkverdig enn skjevt omega 3 : omega 6-forhold eller innhold av transfett. Jeg kjenner ikke Udo's selv, så jeg vet ikke om feil fettforhold eller transfett er et problem. Btw: Artig at LHL anbefaler Vita Hjertego' matlagingsolje pga et godt forhold mellom omega 3 og omega 6 når forholdet er skjevt (1:3 eller 1:4 om jeg husker rett) i omega 6' favør =/ edit: det var visst 1:4, men jeg ser at enkelte studier hevder at dette er ideelt, mens andre hevder at 1:1 er ideelt. Endret 13. juni 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Jeg fant noe innepå ej-shop.no (så var det dette med å være partisk, noe som vi ikke vet men men here goes). Selolje. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor FORSKNING seloljeForskerne sier: Selolje er bedre Omega-3 enn fiskeolje! «Vi er overbevist om at bruk av selolje kurerer leddplager, og vi tror selolje har en positiv effekt mot tarmproblemer også. Selolje har trolig bedre effekt enn fiskeolje». Så langt er dette konklusjonene i en pågående studie Haukeland Sykehus i Bergen gjennomfører i samarbeid med Fiskeridirektoratets ernæringsinstitutt. (Kilde: www.fiskeridir.no) Forskerne sier videre: «I spekket på kystselen er det høye konsentrasjoner av omega -3- fettsyrer. Det er dokumentert at molekylene i selolje er annerledes oppbygd enn i fiskeolje, og at mennesker utnytter selolje bedre under fordøyelsen. Dette skyldes antakelig at selen er pattedyr». HVORFOR selolje er bedre enn fiskeolje: *Selolje inneholder tre typer Omega 3: EPA, DPA og DHA. *Fettsyrene er i samme forhold som vi finner naturlig i menneskekroppen. *Ca. 1/3 av de lang-kjedete Omega 3 fettsyrene som sirkulerer i menneskekroppen er kjent som DPA. *Morsmelk inneholder rikelige mengder DPA, og DPA er regnet som essensiell for vekst og utvikling hos fostre og nyfødte. *En studie fra Japan indikerer at en av DPA’s hovedfunksjoner er å holde vener og årer myke og smidige. Som kjent forebygger det blodets sirkulasjonsproblemer. *Selolje tas bedre opp i kroppen enn fiskeolje. *De fleste fiskeoljer mangler en av de viktigste komponentene i Omega 3, nemlig DPA. DPA - den viktige komponenten Nyere studier publisert ved Tokyo Medical and Dental University, indikerer at DPA-fettsyren i Omega-3 kan være mer enn 10 ganger så effektiv som EPA-fettsyren i å lege skadede blodkar. Selolje er eneste tilskudd som er naturlig rikt på DPA. Blant annet dette legger de vekt på, men andre steder blir jo også fiskeoljer skrytt opp i skyene. Pluss ej-shop har en garanti på seloljen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor GARANTI Vi tester hver serie og garanterer at dette produktet er under EU’s grense for dioxin-innhold i marine oljer (2.0 pg TE/g). Vi garanterer også at innholdet av PCB er under 3.0 pg TE/g, som er grensen Næringsmiddeltilsynet i Norge har satt. Råd: Se etter slike garantier før du kjøper Omega3. Da vet du hva du får. Tror jeg kommer til å gå for den seloljen. Hvis den er nøytral eller grei på smak, som du sier, så blir nok Møllers Tran byttet ut i favør for selolje. Endret 13. juni 2007 av Xtra Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg hadde valgt selolje for smaken. Vet ikke hvor godt dokumentert dette er, men jeg har lest at selolje taes lettere opp i blodet også grunnet at fettsyrene er bundet på det midterste bindingspunktet til glyseridet, noe det også er hos oss mennesker. 8856584[/snapback] Selolje er faktisk det som er best dokumentert. Mye bedre dokumentert en f.eks Tran. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvor lenge har folk her vært på Kreatin Monohydrat? Det anbefales jo 6-8 uker på, og like mange av, men hva skjer om man tar kreatin dobbelt så lenge, eller lengre? Mener å huske at en studie kunne vise til at man har gått på kreatin i 5 år sammenhengende uten problem. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvor lenge har folk her vært på Kreatin Monohydrat? Det anbefales jo 6-8 uker på, og like mange av, men hva skjer om man tar kreatin dobbelt så lenge, eller lengre? Mener å huske at en studie kunne vise til at man har gått på kreatin i 5 år sammenhengende uten problem. 8868585[/snapback] Du trenger ikke ha noen periode av. Du kan bruke det for lenge du vil. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Stemmer, det er vel anabole steroider som bør brukes 6 uker av, og 6 uker på. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Stemmer, det er vel anabole steroider som bør brukes 6 uker av, og 6 uker på. 8868880[/snapback] Spørs helt hvilket AAS man snakker om. De fleste bruker man vel lenger tid enn 6 uker av. . . Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ja, godt mulig. Kom en fyr på skola vår og hadde foredrag om boling og hva som er dårlig med det. Han sa noe sånt som 6 uker, eller så var det 9, husker det ikke. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det er ikke anbefalt å bruke det veldig lenge av gangen, i hvert fall, siden det går veldig hardt utover hjerte og lever. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det er ikke anbefalt å bruke det veldig lenge av gangen, i hvert fall, siden det går veldig hardt utover hjerte og lever. 8869278[/snapback] Kilde? Den eneste grunnen til å ikke bruke kreatin over lengre tid er at det ikke taes opp like mye etter ~6 uker, og at før så var vi ikke klar over effektene av bruken av kreatin over lengere tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå