Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Skal finne kilden. Men er det dokumentert ? Utvide blodårene betyr jo lavere blodtrykk og besvime med 200kg på ryggen blir ikke pent.

8690388[/snapback]

Poenget er at utvidelser av blodårene tvinger musklene til å holde mere kreatin, og det betyr at hvem som helst får større effekt av dette produktet. Det inkluderer de "20 prosentene" du nevnte.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den eneste måten å danne en “ny” form for kreatin på, er å ta kreatin monohydrat og la det reagere kjemisk med det ønskede stoffet i vann i en reaktor. Men dette er et problem da en slik kjemisk reaksjon vil gå ut over og også kunne ødelegge kreatin monohydratet. Man får også et problem med ph-verdien på produktet når syre tilsettes og den kjemiske prosessen startes. Ph-verdien går ned og reaksjonen blir ikke slik den skal. Det er derfor ikke mulig å få et positivt resultat av en slik operasjon, og disse ”nye” kreatintilskuddene er som oftest ikke annet enn vanlig kreatin som man har satt et annet navn på, en enkel blanding av kreatin monohydrat og syren den skulle har reagert sammen med eller et ødelagt produkt uten virkning. I bunn og grunn er det faktisk ikke mulig å gjøre kreatin mer virkningsfullt enn det allerede er – vanlig kreatin monohydrat er det beste du kan produsere og det aller mest virkningsfulle. Alle andre forsøk på bindinger vil ikke kunne øke metningsgraden – den er allerede satt – og dermed heller ikke effekten av produktet. Hvorfor da bruke mange ekstra lapper på noe som i beste fall kun gir samme effekt som velkjente kreatin monohydrat?

 

Konklusjon

Alle typer syntetisk kreatin er lagd på samme måte; man lar kjemikaliene sarcosin og cyanimid reagere i vann inni en reaktor. For å lage en ”ny” type kreatin er man nødt til å ta ferdig produsert kreatin monohydrat og la det reagere på nytt med ønsket forbindelse. Kreatin monohydrat kan ikke bindes til en syre uten at kreatinet ødelegges. Dette er problemet med mange av de ”nye” kreatinbindingene. Kre-alkalyn er kun kreatin monohydrat og kan ikke gi noen effekter ut over de kreatin monohydrat gir; når kreatinlagrene er fulle kan man ikke tvinge muskelcellene til å ta opp mer kreatin enn kapasiteten tilsier og kreatin monohydrat er så stabilt at kroppen tar opp mer enn nok til å fylle disse lagrene.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Frem til i fjor har jeg ikke kommet over en eneste dokumentasjon på Kre-Alkalyn.

Mange studier ser seg blind på kreatin opptaket i musklen, uten å analysere andre effekter av kreatinbindingen som benyttes.

 

www.creapure.com

Dette er den fabrikken som blir omtalt som den beste innen renhet.

De kjører mange flere tester enn HPLC standarden for renhet som er den eneste testen produsentene er tvunget til å bruke.Som for eks tester for urenheter som kan være et resultat av ustabiltet i produksjonen osv.

 

Det er umulig å starte nye firma som selger kreatin med fortjeneste så alle nye firma som opprettes lager produkter med en tilsettning for å kunne trekke til seg kundene , det varer som regel 1-2 år så forsvinner de like fort som de kom.

Dokumentasjonen dems må jo "slå" 200 andere studier og det krever mye egen forskning.

 

Bytter gjerne kreatintilskudd på dagen jeg når det kommer noe nytt som er dokumentert

Og siden det ikke har lykkes å tilsette kreatin noe uten å redusere kvaliteten så dabber disse studiene av.

 

Når det gjelder non-respondere så er det lite forskning på det pga man allerede har funnet ut at det skyldes kosten men

allikevel er det høyst sannsynlig at kreatintilskudd vil ha effekter på cellenivå i forhold til økt potensiale for muskelvekst, som kanskje ikke er umiddelbart synlige, men som på lengre sikt vil gi bedre resultater enn om man ikke hadde brukt det.

Så jeg ville ha tatt kreatin som er kjemisk fremmstilt selv om jeg spiste mye fisk og ikke så noe resultat.

Endret av War
Lenke til kommentar
Frem til i fjor har jeg ikke kommet over en eneste dokumentasjon på Kre-Alkalyn.

8690912[/snapback]

Husk på at Kre-Alkalyn er patentert. Og det kreves mye dokumentasjon for å en patent. Dokumentasjonen på dens virkning må også komme fra uavhengige kilder og bli godkjent av et uavhengig organ.

 

Kre-Alkalyn Study

 

 

Being the first scientist to introduce a new product testing technology called Near Infrared Analysis (NIR), Jeff Golini has a reputation for integrity and furthering the advancements of accuracy in testing. This reputation goes so far, in fact, Jeff Golini is actually called “The founding father of NIR”. When even the pharmaceutical industry relies heavily upon the testing methods devised by one man, you know he has earned that reputation! So, it is only natural that Kre-Alkalyn was discovered by Jeff Golini while he was applying his novel technology to the Creatine problem.

 

NIR is so novel and revolutionary because it allows the scientist to test an entire product on the molecular level, scientifically justifying and ‘fingerprinting’ the product’s molecular structure. This fingerprinting is able to be done whether the product is in solution or not, as it distinguishes between the different molecular structures.

 

This ability to test a product no matter what its combination was the factor that allowed Jeff Golini to discover the true problem with Creatine, thus creating Kre-Alkalyn. Jeff Golini noticed that almost all of the creatine tests performed to that point had been done using only controlled or dry samples. These tests may show purity in this static state, but Jeff Golini knew that this wouldn’t stay true when added to solution. Of all studies, this was the most important because it asked the scientist to look at the creatine in use as opposed to how it looks in the bottle. As you know, there is a BIG difference!

 

Wanting to see what actually happened when the creatine was mixed in solution, as it is during consumption and while in the stomach acid awaiting absorption; Jeff Golini decided to use his revolutionary NIR technology to analyze one gram of creatine dissolved into one liter of fluid. He then added this mixture to a scientific equivalent of a stomach and took NIR measurements every 15 seconds. His results can be codified in the following table.

 

Insert chart on Creatine breakdown (full w/ 50% & 100% conversion)

 

Following, you will find specific data generated from these studies that was included in U.S. Patent #6,399,661 on June 4th, 2002.

 

1) NIR Analysis of Stomach:

 

 

*1.5 grams of creatine monohydrate mixed with water and added to

stomacher at pH 3, raised stomach pH level to 3.5, with remainder of

creatine being converted to creatinine.

 

*1.5 grams of effervescent creatine mixed with water and added to

stomacher at pH 3, raised stomach pH level to 3.9, with remainder

of creatine being converted to creatinine.

 

*1.5 grams of creatine fruit flavored powder mixed with water and added

to stomacher at pH 3, raised stomach pH level to pH 3.4, with

remainder of creatine being converted to creatinine.

 

*1.5 grams of Kre-Alkalyn® mixed with water and added to stomacher

at pH 3, buffered stomach pH level to 9, keeping buffered creatine stable

with ample time for absorption, with no conversion to creatinine.

 

2) Arterial Blood Gas:

 

 

*A low HCO3 level detected on a SMA (Sequential Multiple Analyzer)

was the first clue to metabolic acidosis.

 

*A further and more accurate test can then be performed with an ABG

(Arterial Blood-Gas Analyzer), which measures based on the Henderson-

Hasselbalch equation.

 

The Henderson-Hasselbalch Equation mathematically describes

the relationship between blood pH and components of the H2CO3

buffering system: pH = 6.1 + log (HCO3/H2CO3)

 

We use the following equation to calculate H2CO3:

 

H2CO3 = PCO2 x 0.03

 

3) Serum Chemistry:

 

 

*This type of test was used to detect elevated creatinine levels in uremic

acidosis, resulting from increase ingestion of creatinine and kidney

failure to excrete this waste product.

 

4) Complete Blood Count:

 

 

*Checking WBC (White Blood Cells) and finding elevations in the total

count, also shows a serious consideration septicemia, which causes

lactic acidosis.

 

5) Urinalysis:

 

 

*A low pH was a quick detection method for acidemia.

 

 

 

1) Wendy Lou Jones, MS, BA, "More Bio-Fuel", 2001

 

2) Integrated Bimolecular Corporation, Tucson, AZ

 

3) Karen L Stavile, MD, Associate Director at State University of New

York Health Science Center at Brooklyn, “Metabolic Acidosis”,

Research 2001.

 

4) Stephen W Borron, MD, MS, Associate Clinical Professor, George

Washington University Hospital, “Lactic Acidosis”, Research, 2001

 

5) BioCeuticals Research & Development Laboratory, 2001. Creatine-vs-

Kre-Alkalyn® upon ingestion, Jeff Golini, Executive Scientist

& Charles Burchell, Associate Director of Chemistry.

 

6) Adrogue HJ, Madias NE: Changes in plasma potassium

concentration during acute acid-base disturbances. Am

J Med 1981; 71(3): 456-67.

 

7) Adrogue HJ, Madias NE: Management of life-threatening acid-base

disorders. New England Journal of Medicine 1998; 338:26-34: 107-11.

 

8) Emmett M, Narins RG: Clinical use of the anion gap. Medicine

(Baltimore) 1977 January; 56(1): 38-54.

 

9) Fulop M: Serum potassium in lactic acidosis and keto acidosis.

New England Journal of Medicine 1979; 300(19): 1087-1089.

 

10) Richardson RM, Halperin ML: The urine pH: Am J Kidney Dis 1987;

10(2):140-3.

 

11) Muller-Plathe O: A nomogram for the interpretation of acid-base data.

J Clin Chem 1987; 25(11): 795-798.

 

12) Fulop M: A guide for predicting arterial CO2 tension in metabolic

acidosis. Am J Nephrol 1997; 17(5): 421-424.

 

13) Kwong SC, Brubacher J: Phenformin and lactic acidosis: a case

report and review. J Emerg Med 1998 Nov-Dec; 16(6): 881-886.

 

14) Mitchell JH, Wildenthal K, Johnson Jr RL: The effects of acid-base

disturbances on cardiovascular and pulmonary function. Kidney Int

1972;1(5): 375-389.

 

15) BioCeuticals Research & Development Laboratory, 2000. Various

Creatine vs. Kre-Alkalyn® studies upon ingestion.

 

16) Kellum JA: Metabolic acidosis in the critically ill: lessons from

physical chemistry. Kidney Int. Supp, 1998; 66: S81-86.

 

17) Mitchell JH, Wildenthal K, & Johnson Jr RL: The effects of acid-base

disturbances on cardiovascular and pulmonary function. Kidney Int.

1981:20: 799-809.

 

18) Grey’s Anatomy & Physiology, 1979

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Ja men det må dokumenteres opptak at det fungerer

og ikke hvor bra det fungerer heller ikke hva som skjer etter opptaket.

Og renhet er ofte hoppet over i reklamering eller så reklamerer man med råvarekvalitet og ikke sluttresultat.

 

Sliter med å finne dokumentasjon på at det fungerr bedre en ren kreatin og ikke bare opptak men effekten på menneskekroppen.

 

Sier ikke at det er humbugg eller ikke fungerer bare at dokumentasjonen ikke er funnet enda.

 

1979

:dribble: Håper det var da firmaet startet pga kreatin forskning tok ikke av før på 90 talet.

Endret av War
Lenke til kommentar
Husk at no-explode behøver ikke fungere for deg selv om det fungerer for andre. Kommer an på trening, treningsmetode , kaloriinntak og gener osv

Kanskje du til og med er non-responder som 20% er.

8685695[/snapback]

 

Dét er greit, men det jeg skrev var at de hevder at musklene "læres opp" til å ta opp mere kreatin, i motsetning til andre kreatinprodukter på markedet, så gjør no-xplode dette. Og det betyr at uansett om du har fulle kreatinlagre eller ikke, så vil kapasitetsnivået gå opp, og det betyr at også non-respondere får effekt av no-xplode. Dem hevder ihvertfall det.

 

Non-respondere er bare vanlige mennesker som skiser kreatinrikt kosthold og lagrene er fulle fra før av og vil ikke gå opp i vekt  og dermed føler de at de ikke får effekt av kreatintilskuddet.

Det er ikke kjemisk eller biologisk non responder , kun fulla lager fra før gjennom kosten

fisk,bær osv.

8690322[/snapback]

 

Dette er ihvertfall hva dem skriver om no-xplode:

 

"A key problem is that these products don't "train" your muscles to store more creatine. Your muscles can only hold so much creatine.

 

NO-Xplode has eliminated this problem by increasing you body's creatine saturation point. It completely opens up the blood vessels which feed the muscle, allowing the Muscle Volumizing Creatine Matrix to stretch the muscle cell and force it to hold more creatine and other volumizing nutrients."

 

"Now even the toughest creatine "non-responder" will experience intense pumps and pack on rock hard muscle!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te: Så du hadde anskaffet kre-alkalyn for en tid tilbake. Har du merket noen resultater så langt?

8691292[/snapback]

 

Jeg begynte på "kuren" for noen uker siden, så jeg har ikke merket noe særlig enda.

Lenke til kommentar

Da jeg kjørte en Kreatin Alkalyn kur (fra PF) merket jeg overhode ingen styrkeøkningen eller bedring i restitusjon, uansett hvordan jeg doserte det. NO Xplode i kombinasjon med ribbose og Cellmass vil jeg derimot tørre å gi mye av æren for fremgangen jeg har hatt siden jeg begynte på syklusen. Jeg går gjevnere opp i de fleste øvelser, er mer fokusert og presterer bedre med mindre hvile mellom sett.

Lenke til kommentar
Da jeg kjørte en Kreatin Alkalyn kur (fra PF) merket jeg overhode ingen styrkeøkningen eller bedring i restitusjon, uansett hvordan jeg doserte det. NO Xplode i kombinasjon med ribbose og Cellmass vil jeg derimot tørre å gi mye av æren for fremgangen jeg har hatt siden jeg begynte på syklusen. Jeg går gjevnere opp i de fleste øvelser, er mer fokusert og presterer bedre med mindre hvile mellom sett.

8692706[/snapback]

Du økte i benken kanskje? Raskere økning i styrkenivået ditt? Jeg lurer på om det er helseskadelig med no-xplode, det høres ut som om dem vil holde det hemmelig hvordan ingredienser dem bruker, og det med at blodårene utvider seg, hva pokker er det dem har blanda inni dette? :!: Har de pulverisert neshorn og putta oppi boksene?

Lenke til kommentar

Kreatin gjør deg mer eksplosiv og utholdende slik at du kan løfte tyngre vekter og flere repetisjoner, noe som igjen gjør at man kan bygge muskler hurtigere og mer effektivt enn normalt.

 

No-explode består somregel av :

Vitamin B6,B9,B12,Calcium,Calcium,Phosphorus,Magnesium,Sodium og Potassium osv.

 

Her er hele listen.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da jeg kjørte en Kreatin Alkalyn kur (fra PF) merket jeg overhode ingen styrkeøkningen eller bedring i restitusjon, uansett hvordan jeg doserte det. NO Xplode i kombinasjon med ribbose og Cellmass vil jeg derimot tørre å gi mye av æren for fremgangen jeg har hatt siden jeg begynte på syklusen. Jeg går gjevnere opp i de fleste øvelser, er mer fokusert og presterer bedre med mindre hvile mellom sett.

8692706[/snapback]

 

PFs kre-alkalyn-kapsler stinker. Jeg bruker EFX sine, mye bedre.

Lenke til kommentar
Kreatin gjør deg mer eksplosiv og utholdende slik at du kan løfte tyngre vekter og flere repetisjoner, noe som igjen gjør at man kan bygge muskler hurtigere og mer effektivt enn normalt.

 

No-explode består somregel av :

Vitamin B6,B9,B12,Calcium,Calcium,Phosphorus,Magnesium,Sodium og Potassium.

8693847[/snapback]

no-xplode er mere enn bare kreatin, dem har nok blanda litt av hvert oppi det greiene der. Forresten, du svarte ikke på mitt forrige innlegg til deg. :roll:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Databamse ble mye blanding med no-explode og kre-a

 

Svar fra Børge Fagerli sin butikk.

 

Kre-alkalyn er bra nok det, men liker ikke at de bruker usannheter i sin markedsføring. Det er for eksempel ikke sant at kreatin monohydrat brytes ned så raskt som de påstår, jeg har studier som viser stabilitet i opptil flere timer i vanlig vann. Vi vurderte å ta det inn i starten, men når kreatin monohydrat fungerer utmerket allikevel og er mye billigere, droppet vi det.- inntil jeg ser et overbevisende studie på at noe av dette er bedre enn bare vanlig, billig monohydrat, holder jeg meg til sistnevnte

 

Den fungerer nok så det er ikke penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det, så er det doseringen og bistoffet kreatinin som er negativt med monohydrat. Hvis man kan få samme greiene, bare i mindre doser, så sier det seg selv at det er mindre helseskadelig i lengden, HVIS det skulle vise seg å være helseskadelig i lengden, det er ikke sikkert at det er, men man kan aldri helt være på den trygge siden, og dessuten har det en sentimental verdi å innta små doser av uansett hva det er slags pulver man tar i seg.

Lenke til kommentar

Kreatin kom med 2 mnd så pause uttaleser før pga man ikke hadde noen langtidsstudier.

Nå har man masse studier og alle kommer frem til det samme ."

 

Blodprøver ble tatt fra begge gruppene og analysert for innhold av markører som albumin, alkaline phosphatase, alanine aminotransferase, aspartate aminotransferase, bilirubin, urinstoff og kreatinin. Det var ingen observerbare forskjeller mellom CrM og kontrollgruppen.Inntak av kreatin monohydrat over lengre perioder hadde ingen negative effekter på nyre- eller leverfunksjon hos forsøkspersonene."

 

Jeg ville nok ikke ha betalt prisforskjellen for bonusen.

Men om det skule ha en merkbar/målbar forskjell så burde nå produsentene sende det til analyser og bruke resultatene i markedsføringen isteden for å prøve å vinne kunder med å komme med usannheter om konkurentenes produkter.

Useriøst viker det.

Endret av War
Lenke til kommentar
Kreatin kom med 2 mnd så pause uttaleser før pga man ikke hadde noen langtidsstudier.

Nå har man masse studier og alle kommer frem til det samme ."Inntak av kreatin monohydrat over lengre perioder hadde ingen negative effekter på nyre- eller leverfunksjon hos forsøkspersonene."

 

Jeg ville nok ikke ha betalt prisforskjellen for bonusen.

8694286[/snapback]

Det er billig, det skal det ihvertfall ha. Men doseringen er stor i forhold til div. andre, pluss at man må ha en oppladningsfase, ikke at det trenger bety noe for alle, men jeg setter pris på null oppladningsfase.

Lenke til kommentar

Kreatin smaker sand og ikke alle er like glad i oppladningsfasen men etter 1 mnd vanlig bruk er lagrene uansett fulle om man vil spare noen gram.

Håper ikke det kommer noen ny forskning før mine 4 bokser er brukt opp.

 

Kan vi ikke diskutere noe annet mens vi venter på mer dokumentasjon.

 

Hva med Beta-alanin?

Det er en såkalt beta aminosyre, som indirekte fungerer som en buffer i musklene ved å øke nivåene av carnosin. Noen som vet hvor man kan kjøpe det?

Norge vil jo ikke godkjenne noe , hva består mattilsynet av? Gråhåra damer som gikk hels og sosial i 1984.

 

No-explode.

Nitrogenoksid-boostere har ingen effekt på muskelbygging. Mulig det ser kult ut med pumpen, men er mye billigere å bare ta et høyrepssett for den visuelle tilfredsstillelsen...
Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...