Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Er ikke 5-6 timer litt lite? Føler jeg trenger ihvertfall 7-8 for å få overskudd til skole/jobb/trening for min egen del.

 

Men nok off-topic:

 

Proteinpulver, når er det mest gunstig? Vurdert å begynne på an igjen, men med et mer forsiktig forbruk. (før kjørte jeg 3x40g/dagen).

 

Tenkte på 40g etter trening og eventuelt om kvelden. Innspill?

 

Og hvilket protein bør jeg satse på?

 

Prozyme, Isolate er egentlig utenfor min prisklasse nå, ettersom jeg ikke får pengestøtte av faderen.

 

Tenkte på enten 90+ eller Whey Tech. Ville det ikke være bedre med 90+ spesielt hvis jeg skal ha 1 shake om kvelden da 90+ innholder 33% casein?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å prate litt opp kosttilskudd igjen...

 

Noen som har noe erfaring med Whey Tech eller Whey Protein Isolat fra Proteinfabrikken? Tenker mest på smak egentlig. Den lokale treningsklubben har nettopp tatt inn dette. De hadde noe Norwhey som jeg prøvde for en stund siden men jeg blir rett og slett kvalm når jeg prøver å tyne det i meg. Smaker ekkel supersøt sjokolade. De hadde også noe TN-produkter, men de sluttet med dem av en grunn. Synd, for det smakte veldig bra.

Lenke til kommentar

Har nettopp begynt på NO-Explode. Merket ingenting første treningsdagen da jeg trente skuldre/triceps. På andre dagen merket jeg bedre pump både i bryst og i biceps. Det var ikke snakk om så utrolig mye, men det var merkbar forskjell. Jeg merket at jeg kunne se blodårene litt bedre enn før også. Gikk også opp 3 reps i biceps med curlstang (fra 6 rep på 40 til 9) noe som er sjelden kost når jeg deffer. Økte dog ingenting i bryst, så kan ikke si garrantert at det har hjulpet noe mer på styrken enn vanlig fremgang. Det pleier jo tross alt å gå litt i rykk og napp, så bicepsøkningen kan ha vært tilfeldig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du deffer og går på NO-Explode samtidig?

8422573[/snapback]

Det stemmer. Pleier alltid å øke bittelitt når jeg deffer uansett. Så tenkte jeg kunne se om det ble litt bedre.

8425443[/snapback]

 

Pleier du å øke i styrke når du deffer?

Lenke til kommentar
noen her som bruker zma? er det å anbefale?

8442620[/snapback]

Jeg bruker ZMA, jeg lager dog min egen blanding. Dette er det eneste kosttilskuddet jeg har prøvd, som faktisk har fungert ved siden av kreatin(sett bort i fra proteinpulver). Under harde treningsperioder har dette hjulpet meg å hente meg inn. ZMA står får Z=Zink MA=Magnesium. Les mer om det HER

 

Men jeg hadde ikke brukt pengene mine på dette, hvis du ikke har et veldig bra kosthold. Alle penger bør gå til mat, og når du har dette under kontroll kan du prøve ting som ZMA.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
jeg lager dog min egen blanding.

8442782[/snapback]

Hvordan?

8442918[/snapback]

 

Ganske enkelt, jeg tar Zink og Magnesium tilskudd hver for seg. Zink tilskuddet jeg tar inneholder også vit b og c. Dette er billigere og etter min menig bedre.

8444049[/snapback]

Blir vel billigere å? I tillegg kan du styre mengden av begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...