Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Slike ting fungere så å si aldri på meg, nå har jo ikke jeg noe tru på at det skal fungere, så det kan ha noe med det å gjøre ;)

8352191[/snapback]

Er nok ikke bare deg: Nå vet jeg egnetlig ikke hva NO-explode er men er svært svært svært få stoff som musklene klarer å utnytte så fort - oppladningfase er som oftest en ytterst nødvendighet.

8352226[/snapback]

Min oppfatning er at pumpen kommer ganske umiddelbart etter å ha startet på produkter som NO og V12 i kombinasjon med karb. Muligens psykologisk da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett feil tråd  :)

8352415[/snapback]

Flyttet alt hit ;)

 

Når det gjelder din situasjon så kan man nok bli enig at du er blandt dem som ikke har et annet valg. Det betyr ikke at det ikke er mulig - men du er tydligvis ikke heller åpen for å prøve pga. alt det stresset dette medfører.

 

 

Uansett er det ikke optimalt å gafle i seg flere doser proteinpulver daglig under flere år... Finnes ingen gode studier gjort på dette men erfaringer fra pulverdietter tyder på at alt ikke bare er positivt.

Lenke til kommentar

Finnes vel ingen definisjon pga det heller ikke finnes noen konkrete studier som beviser evt. farer ved bruken. Kjør et godt kosthold og hold deg på et minimum av pulver. Iallefall ikke over 3-4 dagsdoser.

 

Men du kan jo bare tenke deg: Pulvret mikses ut i væske og tas deretter opp i kroppen. Dette pulvret er ofte veldig fint og ikke akkurat silkemykt mot organene. Ikke at jeg sammenligner dette direkte men teorien er at det blir litt som asbest (elns) som kutter opp lungene - bare for fordøyelsessystemet)

Lenke til kommentar

Jeg personlig tar som regel en shake om dagen og dette er etter trening.

Nå ser mitt kosthold ut ca slikt:

 

- 80 gram havregryn.

 

- 200 gram kyllingfilét, 50 gram ris.

 

- 200 gram kyllingfilét, 50 gram ris.

 

- Shake ala 50 gram proteiner og 50 gram karbohydrater.

 

- 250 gram laks, 50 gram ris.

 

- En boks kesam.

 

Ca 2300-2500 kcal med 200 gram protein.

Lenke til kommentar
Finnes vel ingen definisjon pga det heller ikke finnes noen konkrete studier som beviser evt. farer ved bruken. Kjør et godt kosthold og hold deg på et minimum av pulver. Iallefall ikke over 3-4 dagsdoser.

 

Men du kan jo bare tenke deg: Pulvret mikses ut i væske og tas deretter opp i kroppen. Dette pulvret er ofte veldig fint og ikke akkurat silkemykt mot organene. Ikke at jeg sammenligner dette direkte men teorien er at det blir litt som asbest (elns) som kutter opp lungene - bare for fordøyelsessystemet)

8353574[/snapback]

Nå skal det nevnes at ikke alle pulver er like fin, å det klumper seg i magen.

Lenke til kommentar
Jepp, det er bare det at jeg ikke har tid eller penger til noe annet.

8353628[/snapback]

Dette tviler jeg egentlig på.

 

Tviler egentlig også på Kengdal selv om han arbeider 50t/uken. Jeg arbeider også ved siden av skolen (og skolearbeidet) og har en hunn som må underholdes - og jeg klarer meg fint uten shakes. Tror det handler om hvordan man løser opp dagen. Personlig står jeg opp: Dusjer (klør meg i ræva) og går opp på kjøkkenet hvor alle dagens måltider utenom middag blir laget på 15 min (hiver på melk til koking, grøt, og lager mesten mens jeg venter på at grøten blir ferdig).

 

Jukser ofte litt ved å lage måltider for flere dager: Fks tunfisksalat som varer i 5-6 dager (og bare smaker bedre og bedre jo mer den står)

 

Når jeg tenker meg om kan jeg jo dele oppskriften :D (Beklager at den er på engelsk men tror dere skjønner det meste ;))

Tuna salad American style

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Ingredients: Amounts (these are approximate, I often “feel” my way

Canned tuna, in water or oil, drained: 3 cans

Boiled egg, chopped: 2-3

Celery, chopped: 3-4 stalks

Pickles, chopped. (sylteagurk eller agurk mix): 3-5 tablespoons

Onions, chopped: ¼ cup or more

Mayonaise (can also be added when serving): Totally up to you!

Strong or semi-strong mustard (Colemans, Dijon): At least 1 tablespoon, more if you like.

Garlic clove, pressed: At least one clove, more if you like

Pepper: ½ -1 teaspoon

Lemon juice: Can add a dash/splash, not necessary

 

Nå skal det nevnes at jeg er glad i å lage mat - sannsynligvis en viktig nøkkel i spillet.

---

edit:

Nå skal det nevnes at ikke alle pulver er like fin, å det klumper seg i magen.

8353695[/snapback]

Veldig godt og viktig poeng: Er stor forskjell hvor godt pulvret løses seg opp... Jeg tør selv ikke å bruke andre pulver enn de som blir grøtete :-))

Lenke til kommentar

Jeg steiker opp kylling nok for 2 måltider om dagen hver søndag, så spiser jeg middag, to måltidserstatninger og frokost med nudler/havrefras + shake (trener om morgenen).

 

Jeg har rett og slett ikke tid til jobb etter skolen, på grunn av trening og skole (går på en ekstremlinje), så penger nok til 2 ekstra kyllingmåltider kommer jeg ikke til å få før om flere år. Pusher budsjettet nok som det er. Hvis noen har tips som ikke involverer fisk og havregryn kunne jeg kanskje funnet ut av noe.

Lenke til kommentar
Jepp, det er bare det at jeg ikke har tid eller penger til noe annet.

8353628[/snapback]

Dette tviler jeg egentlig på.

 

Tviler egentlig også på Hyrlen* selv om han arbeider 50t/uken.

8353719[/snapback]

Fixed.

 

Selvfølgelig er det mulig, er snakk om hva man føler man har energi til. Jeg jobber fra halv 8 til 16, men som regel 2-3timer overtid (da får jeg middag på jobb). På fredag er det til 16, så på ny jobb 22-04. Søndag har jeg god tid, noe som er litt rart er at de dagene spiser jeg faktisk dårligst :hmm:

 

I tillegg har jeg to eksamener som leses til.

Lenke til kommentar

@ Remser

Jeg skjønte ikke helt hva du mente her?

 

Men viktigheten av å fylle på trening med kvalitets proteiner og karbohydrater er meget godt dokumentert. Det er også godt dokumentert hvor viktig dette er å få til, rett etter trening og ikke en time etter på.

Jeg kunne godt ha spist et par kylling bryster rett etter trening, men dette orker jeg ikke, det er også meget upraktisk for meg. I tillegg tar mat lenger tid for det brytes ned og næringstoffene tas opp, så en shake etter trening er absolutt og anbefale for alle.

 

Men nå så jeg fiksen til Hyrlen. ;)

Lenke til kommentar
Jeg personlig tar som regel en shake om dagen og dette er etter trening.

Nå ser mitt kosthold ut ca slikt:

 

- 80 gram havregryn.

 

- 200 gram kyllingfilét, 50 gram ris.

 

- 200 gram kyllingfilét, 50 gram ris.

 

- Shake ala 50 gram proteiner og 50 gram karbohydrater.

 

- 250 gram laks, 50 gram ris.

 

- En boks kesam.

 

Ca 2300-2500 kcal med 200 gram protein.

8353688[/snapback]

Av ren nysgjerrighet, hvor mye bruker du på mat i måneden da? Og lager du flere måltider av gangen, siden du spiser 2 like og en annen "middag" på én dag?
Lenke til kommentar
Fixed.

 

Selvfølgelig er det mulig, er snakk om hva man føler man har energi til. Jeg jobber fra halv 8 til 16, men som regel 2-3timer overtid (da får jeg middag på jobb). På fredag er det til 16, så på ny jobb 22-04. Søndag har jeg god tid, noe som er litt rart er at de dagene spiser jeg faktisk dårligst  :hmm:

 

I tillegg har jeg to eksamener som leses til.

8353840[/snapback]

Skjønner, sitter selv med eksamener i 6 fag om 20 dager (encounting) dvs ca. 15 eksamener totalt....

 

Trening? Ja

Sosialiteter? Ja

Mat? Ja

Stress? JA

 

Men vi er i det minste enig: Det lar seg gjøre! Er nok fordel å være som meg - like å lage mat... ;)

Lenke til kommentar
Men vi er i det minste enig: Det lar seg gjøre! Er nok fordel å være som meg - like å lage mat... ;)

8353957[/snapback]

Liker selv å legge litt energi i å lage god og sunn mat, men blir drittlei hvis noe mat går dårlig. Jeg blir ekstra sint hvis jeg finner ut at dårlige råvarer har skylda, som da min ovnsbakte laks luktet og smakte halvråttent to dager på rad.
Lenke til kommentar
Av ren nysgjerrighet, hvor mye bruker du på mat i måneden da? Og lager du flere måltider av gangen, siden du spiser 2 like og en annen "middag" på én dag?

8353906[/snapback]

 

Jeg bruker mye mindre penger på mat en det man skulle tro. Jeg kjøper stort sett bare det du ser her. Jeg kjøper ikke noen annet dill som saus, grandis, osv. Men jeg har aldri regnet på hvor mye jeg bruker på mat. Men skal ta og gjøre det neste måned, for det hadde vært artig å sett.

 

Begge kylling måltidene mine er kald lunsj. En kl 10.00 og en kl 13.00.

Dette steker jeg opp kvelden i forveien. Jeg steker da opp for 2 dager om gangen.

Lenke til kommentar
Fixed.

 

Selvfølgelig er det mulig, er snakk om hva man føler man har energi til. Jeg jobber fra halv 8 til 16, men som regel 2-3timer overtid (da får jeg middag på jobb). På fredag er det til 16, så på ny jobb 22-04. Søndag har jeg god tid, noe som er litt rart er at de dagene spiser jeg faktisk dårligst  :hmm:

 

I tillegg har jeg to eksamener som leses til.

8353840[/snapback]

Skjønner, sitter selv med eksamener i 6 fag om 20 dager (encounting) dvs ca. 15 eksamener totalt....

 

Trening? Ja

Sosialiteter? Ja

Mat? Ja

Stress? JA

 

Men vi er i det minste enig: Det lar seg gjøre! Er nok fordel å være som meg - like å lage mat... ;)

8353957[/snapback]

hehe jeg for min del som sover hvertfall 10timer hver dag så da blir det.

 

Trening? Så klart.

Mat? Mye.

Stress? Blitt vandt med det

Sosialiteter? ikke tilstede.

Lenke til kommentar

Mitt sosiale liv har vært lagt på is siden jeg var 19 og startet i døra, og samtidig startet jakten på 100tallet.

 

Hvis jeg i tillegg har damer på krigstien så er det sjeldent jeg blir observert i sosiale sammenhenger som ikke blir betalt for timen eller inneholder pump.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...