Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså ER det 9 kcal i fett, og 4 i karbo og protein, bare at kroppen ikke tar opp alt?

8255028[/snapback]

På tallerkenen din er det det. Og når du spiser tar kroppen opp alt av næringsmidler. Men kroppen klarer bare å nyttiggjøre seg av 70-75 % av kcal i protein, kontra 90 % av kcal i karbohydratene.

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis man blir stoppet med en boks No-Xplode fra Sverige på grensen?

 

Broren min skal til Sverige i dag og som "takk" for at fikk låne penger av meg så sa jeg at han skulle kjøpe No-Xplode, føler meg veldig skyldig hvis han får noe problemer for det =/

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis man blir stoppet med en boks No-Xplode fra Sverige på grensen?

 

Broren min skal til Sverige i dag og som "takk" for at fikk låne penger av meg så sa jeg at han skulle kjøpe No-Xplode, føler meg veldig skyldig hvis han får noe problemer for det =/

8285003[/snapback]

Det går helt bra. Du har lov å inføre 3 månders forbruk av kosttilskudd og legemiddeler fra EØS.

Lenke til kommentar
Joa, men tenkte kanskje det kunne være noe spes med proteiner... Dette varierer jo veldig avhengig av hva det er.

8290105[/snapback]

...Holdbarheten er som oftest år++

Tror du virkelig da at 1-2-3 mnd+/- har noe å si...? ;)

Proteiner er uansett ganske greie under S.T.P. og blir ikke denaturert uten videre.

Lenke til kommentar

--

Flyttet fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=746138&st=0

--

Selv drikker jeg kasein før jeg legger meg, sånn at jeg har protein de siste timene av søvnen. Og så tar jeg en på morgen, en før trening, en etter, og mange ganger tar jeg på ettermiddag og kveld hvis jeg føler for det. Men det er sant at det er ikke bare den lille timen etter som er viktig, men proteinsyntesen er størst ca 24 timer etter treningen er avsluttet. Men grunnen til at jeg tar det etter treningen er fordi jeg minker restitusjonstiden betydelig. Jeg pemper i meg sportsdrikk under treningen og etter treningen, i tillegg til en shake. Som regel har jeg med meg omega kapsler også for å få minst mulig stiv og støl kropp, smører leddene, anabole effekter osv osv.

Lenke til kommentar
Virker på meg som om du tar alt, ALT for mye proteintilskudd.

8351952[/snapback]

Enig.

 

IMO bør man kun ta proteinpulver om man ikke har noe annet valg - som fks. etter trening hvor solid kost, for de fleste, er problematisk.

 

Uansett hvor godt man liker det eller ikke så er pulver _ikke_ godt for fordøyelsen, veldig ensformig (du kan lide pga. du ikke får i deg næringsstoffer du enkelt får i deg ved et variert kosthold) og det finnes endel problematiske aspekter; Særlig ved langvarig bruk...

Lenke til kommentar

--

Flyttet fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=746138&st=0

--

Slike ting fungere så å si aldri på meg, nå har jo ikke jeg noe tru på at det skal fungere, så det kan ha noe med det å gjøre ;)

8352191[/snapback]

Er nok ikke bare deg: Nå vet jeg egnetlig ikke hva NO-explode er men er svært svært svært få stoff som musklene klarer å utnytte så fort - oppladningfase er som oftest en ytterst nødvendighet.

Lenke til kommentar

--

Flyttet fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=746138&st=0

--

Virker på meg som om du tar alt, ALT for mye proteintilskudd.

8351952[/snapback]

Enig.

 

IMO bør man kun ta proteinpulver om man ikke har noe annet valg - som fks. etter trening hvor solid kost, for de fleste, er problematisk.

Ikke alle gidder og forberede måltider til hver dag, å ikke alle har tid til og henge på kjøkkenet flere ganger daglig. De som er av den oppfatning av at man bare trenger f.eks 1.2g protein per kg kroppsvekt og nileser på havregrynet o.l og teller slike proteiner med når de regner ut for dagens inntak er det kanskje lett og kaste vekk shaken.

 

Å nå skal jeg ikke skryte, men jeg får resultater av det. Jeg har prøvd lavere proteininntak, funker ikke for min del. Ei heller det og fikse måltider dagen før. jobber 7 skift i uka, og minimum 50timer. Og skal nå starte med det gamle hardkjøret på trening som vil si 8timer trening hver uke. Har rett og slett ikke tid eller ork til og tilbrede så mye mat, når jeg har fri vil jeg gjerne slappe av.

Uansett hvor godt man liker det eller ikke så er pulver _ikke_ godt for fordøyelsen, veldig ensformig (du kan lide pga. du ikke får i deg næringsstoffer du enkelt får i deg ved et variert kosthold) og det finnes endel problematiske aspekter; Særlig ved langvarig bruk...

8352114[/snapback]

Ved langvarig ensidig eller overdreven bruk ja. Forøvrig så var dette nok et tilfelle av overdreven bruk, med mindre størrelsene på shakene er små.

 

Uansett feil tråd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...