Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om noen artikler eller lignende som omhandler protein tilskudd og fotball?

 

Trener ganske seriøs styketrening som et supplement til fotballtreningen. I den forbindelse vil jeg gjerne vite litt mer om effekten det vil ha på fotballtreningen.

7957158[/snapback]

Bruk heller pengene dine på kreatin, der merket jeg økt utholdenhet på fotball når jeg brukte det. Det gjorde jeg ikke med proteinpulver.

 

Proteinpulver er etter min mening forbundet med mye markedsførings-jippo. Hvis du spiser godt og tar kreatin tror jeg du vil oppnå merkbare resultater. Så kan du prøve å supplere med proteinpulver etterpå. Bortsett fra effekter av et økt inntak i kalorier hvis du tar proteinpulveret i tillegg til eksisterende kosthold, tror jeg ikke du får noen merkbare forbedringer. Keep 'us posted!

Lenke til kommentar

eternal: Jeg har aldri sett at det loves bedre utholdenhet når man spiller fotball ved bruk av protein. Er det noe jeg har gått glipp av? Da ville jo det å spise masse kylling også gitt bedre utholdenhet. Gir det mening at å spise to kyllingbryst og 1 kg biff hver dag gir bedre utholdenhet?

Lenke til kommentar

Heisann. For 1,5 mnd siden tenkte jeg å kjøre på litt for å få ned fett%.. tenkte å gjøre et forsøk på å få en skikkelig 6-pack til sommeren :) og tok en tur til den lokale kosttilskudd butikken her.

 

Her ble jeg anbefalt en pakke som heter "Ripped Kit" som inneholdt 4 forskjellige typer kosttilskudd som skal vare i 30 dager. Pakken kostet meg litt over 500 kroner (normal pris var ca 800 kroner). Jeg tenkte å begynne denne kuren i dag.. Var avanserte greier hvor det ene skulle tas 3 ganger i løpet av dagen, den andre skulle tas 3 om dagen en time før trening, den fjerde skulle tas to i løpet av dagen, og den siste 1 gang om dagen på tom mage.. :roll:

 

1. CLA - denne er grei.

 

2. Thermo burst - noe som skal hjelpe slik at man blir mindre sliten og kan presse seg selv mer - inneholder vitaminer, noe herbal greier og koffein.

 

3. Ultra Water - Skal hjelpe for væskebalansen. Inneholder mange forskjellige herbal ting.. :p

 

4. L- Carnitine - Denne lurer jeg mest på. Inneholder "L- Carnitine(as L-carnitine Fumarate) 500mg". Noen som vet hva dette er? Har søkt litt på nettet med veldig mye forskjellige resultater.. :)

 

takk for hjelpen!

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Bare tull å kjøpe masse kosttilskudd for å komme ned i vekt. Dette kan du klare helt fint med et bra kosthold og litt viljestyrke.

 

Det jeg anbefaler av "kosttilskudd": Tran, grønn te og mye krydder på maten!

 

Ikke kjøpe noe du ikke vet hva er. Butikken vil jo sefølgelig at du skal kjøpe produktene deres, så ikke stol på dem!

Lenke til kommentar
Bare tull å kjøpe masse kosttilskudd for å komme ned i vekt. Dette kan du klare helt fint med et bra kosthold og litt viljestyrke.

 

Det jeg anbefaler av "kosttilskudd": Tran, grønn te og mye krydder på maten!

 

Ikke kjøpe noe du ikke vet hva er. Butikken vil jo sefølgelig at du skal kjøpe produktene deres, så ikke stol på dem!

8013857[/snapback]

 

Mulig jeg misforstår litt her, men du mener vel ikke at en helsekost butikk selger deg noe som kan være skadelig, uten at de informerer om det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Mulig jeg misforstår litt her, men du mener vel ikke at en helsekost butikk selger deg noe som kan være skadelig, uten at de informerer om det?

8015092[/snapback]

 

Jo. En helsekostbutikk er proppfull av skadelige ting. Man må tenke at produktene har forskjellige målgrupper, vet du.

 

Det står forøvrig også en del udugelig personell bank skranken på slike butikker. Damer som mener at man skal ta omega 3 for hud, negler og hår sin skyld for eksempel.

Lenke til kommentar
Mulig jeg misforstår litt her, men du mener vel ikke at en helsekost butikk selger deg noe som kan være skadelig, uten at de informerer om det?

8015092[/snapback]

 

Jo. En helsekostbutikk er proppfull av skadelige ting. Man må tenke at produktene har forskjellige målgrupper, vet du.

 

Det står forøvrig også en del udugelig personell bank skranken på slike butikker. Damer som mener at man skal ta omega 3 for hud, negler og hår sin skyld for eksempel.

8015109[/snapback]

 

Ja, har vært borti noe lignende selv.

Da jeg spurte i en helsekost butikk om Kre-alkalyn produserte Kreatinin når det kom i kontakt med magesyre, fikk jeg dette svaret fra damen bak disken : "Kreatinin har du i kroppen det!".

Hun sa det også i en veldig frekk tone.

Skal ikke nevne navn på butikken, men det er en av de mer seriøse.

Lenke til kommentar

Ols111: Jeg skjønner at det kan være frustrerende når de bak skranken svarer på den måten. Men man kan ikke forvente at de som jobber i butikk skal kunne svare på et så spesifikt spørsmål. Om du skal vite alt om alle produkter ville de ha måtte studert i endel år :)

 

Men den frekke tonen er jo selvgølgelig unødvendig. (Mest sannsynlig ble hun nok bare stresset av spørsmålet ditt)

 

DNA:

Jeg vet at man får veldig gode resultater med rett kost osv osv. Jeg er selv tilhenger av at man først legger om kosten før man prøver noe annet (kjenner en som spiser McDonalds hver dag, men hiver i seg kreatin). Likevel skal det sies at jeg har gjort frosøk på dette i flere år. Jeg har kjørt harde kardioøkter (thaibox, løping, spinning etc) samtidig som jeg har spist sunt magert og næringsrikt). Til tross for dette har jeg aldri hatt en skikkelig 6-pack! Aldri i mitt liv. Har hatt 4 ruter, men ikke seks. Det er derfor jeg nå ønsker å gjøre et forsøk på å oppnå dette.

 

Som jeg skrev har jeg søkt endel på nettet angående carnitine og det er et middel som fjerner fett ganske effektivt. Jeg leste endel om det før jeg begynte på kuren, men jeg lurer fremdeles på om noen andre har erfaring med dette?

 

 

EDIT: Her er info om l-carnitine: http://www.bodybuilding.com/store/lcarn.html

Noen erfaringer?

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Til tross for dette har jeg aldri hatt en skikkelig 6-pack! Aldri i mitt liv. Har hatt 4 ruter, men ikke seks. Det er derfor jeg nå ønsker å gjøre et forsøk på å oppnå dette.

8019921[/snapback]

Du er jo veldig aktiv, så høres ut som det er genene som spiller inn her. Noen har bare 4 mageruter.

Lenke til kommentar

Vel, er det noe som virkelig funker å fettforbrenne med, så er det vel efedrin. Har ikke prøvd selv, men man skal vite hva man driver med for det er avhengighetsskapende. Vet ikke om det er lovlig i Norge? Ihvertfall ikke å selge, da må du over grensen til Sverige.

 

Kaffi/koffein er jo også endel å hente på å bruke i forbindelse med trening. Finnes sikkert noen artikler om det.

Lenke til kommentar
Vel, er det noe som virkelig funker å fettforbrenne med, så er det vel efedrin.  Har ikke prøvd selv, men man skal vite hva man driver med for det er avhengighetsskapende.  Vet ikke om det er lovlig i Norge?  Ihvertfall ikke å selge, da må du over grensen til Sverige.

 

Kaffi/koffein er jo også endel å hente på å bruke i forbindelse med trening.  Finnes sikkert noen artikler om det.

8022104[/snapback]

Efedrin er ulovelig i Norge ja også ulovelig i Sverige etter det jeg har hørt. Men man kan likevel få tak i det lett over grensen og er til og med lett å få tak i i Norge. Men anbefales ikke.

Lenke til kommentar

4-Pack: Ja, jeg og Arnold :p

Det er jo mulig at det er dette som er tilfelle. Tingen er at jeg alltid har vært ganske tynn, men likevel har jeg hatt litt underhudsfett. Jeg synes det ser ut som om jeg har endel bukfett igjen som dekker de siste rutene. De fire andre er dessuten ikke SÅ markerte. Det er derfor jeg nå skal teste denne Ripped Kit'en.

 

Jeg skal gi tilbakemelding når jeg er ferdig med den. Kuren skal vare 30 dager.

Lenke til kommentar
- Vitamintilskudd kan gi tidlig død

 

Hyllene i helsekostbutikkene flyter over av vitaminer og antioksidanter på glass og flasker, men nå tyder ny forskning på at tilskuddene kan være alt annet enn helsefremmende.

 

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=155914

8044366[/snapback]

 

Ser ut som wh1te må bytte ut betakaroten i hans daglige vitaminkur. :wee:

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...