Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror faktisk Kre-Alkalyn er verdt pengene. Det kjentes ut som om jeg gikk med gips i slutten av treningen. Armene var knallharde. Og jeg bruker bare halv dose.

Lenke til kommentar
Skal prøve Kre-Alkyn i oppkjøringen mot Benk-NM i Juni. Blir meget spennende, siden jeg bare har prøvd monohydrat og var så kalt "non responding" på dette.

7885366[/snapback]

 

Benk-NM faktisk. Gratulerer, du vant nettopp prisen som forumets mest mandige i min bok.

 

Fortell litt om oppkjøring og reglement mtp. hvordan benpresset er korrekt utført. Jeg har alltid stusset litt over at det er vanlig å ikke slippe stanga helt ned til brystet.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Skal prøve Kre-Alkyn i oppkjøringen mot Benk-NM i Juni. Blir meget spennende, siden jeg bare har prøvd monohydrat og var så kalt "non responding" på dette.

7885366[/snapback]

 

Benk-NM faktisk. Gratulerer, du vant nettopp prisen som forumets mest mandige i min bok.

 

Fortell litt om oppkjøring og reglement mtp. hvordan benpresset er korrekt utført. Jeg har alltid stusset litt over at det er vanlig å ikke slippe stanga helt ned til brystet.

7885655[/snapback]

Var det bare spydighet her, eller var det et seriøst spm?

Lenke til kommentar
Skal prøve Kre-Alkyn i oppkjøringen mot Benk-NM i Juni. Blir meget spennende, siden jeg bare har prøvd monohydrat og var så kalt "non responding" på dette.

7885366[/snapback]

 

Benk-NM faktisk. Gratulerer, du vant nettopp prisen som forumets mest mandige i min bok.

 

Fortell litt om oppkjøring og reglement mtp. hvordan benpresset er korrekt utført. Jeg har alltid stusset litt over at det er vanlig å ikke slippe stanga helt ned til brystet.

7885655[/snapback]

Var det bare spydighet her, eller var det et seriøst spm?

7886740[/snapback]

 

Det stemmer det som ble sagt om at det ikke var spydighet. Kanskje du kan fortelle litt om det i treningstråden - det bryter vel strengt tatt litt mot topic her.

Lenke til kommentar

Det har nok noe for seg. Det er alt for mange som stapper i seg tilskudd uten å ane hva de egentlig spiser, eller om de trenger det i det hele tatt. Men det er også litt rart at han sammenlikner seg med toppidrettsutøvere hele tiden; hobbybuildere har gjerne en annen tilnærming til kostholdet enn toppidrettsutøvere, og samtidig får man gjerne ræva mat i militæret i forhold til det man kan lage hjemme hos seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg klarer faktisk å holde et ganske bra kosthold her i Forsvaret, men det er fordi jeg er fokusert og faktisk vet hvor mye mat har å si. Problemet er alternativene. For eksempel så får vi alltid varm lunsj og som mange vet så er 9 av 10 varme lunsjer feitende og usunne. Dessuten får vi veldig lite salat og sunt kjøtt. Det positive er at vi får fisk hver tirsdag og torsdag, og det meste negative er at det eneste alternativet til maten i messa er burgerne i kantina.

 

Før de forbyr kosttilskudd (salg av kosttilskudd er forbudt i Forsvaret og vi som jobber i idrettstjenesten har egentlig ikke lov å ta det i offentlighet) bør de ta bolerne. Politiet har vært i basen flere ganger for å konfiskere steroider og personlig har jeg blitt tilbudt å kjøpe en del russere.

Lenke til kommentar
Jeg klarer faktisk å holde et ganske bra kosthold her i Forsvaret, men det er fordi jeg er fokusert og faktisk vet hvor mye mat har å si. Problemet er alternativene. For eksempel så får vi alltid varm lunsj og som mange vet så er 9 av 10 varme lunsjer feitende og usunne. Dessuten får vi veldig lite salat og sunt kjøtt. Det positive er at vi får fisk hver tirsdag og torsdag, og det meste negative er at det eneste alternativet til maten i messa er burgerne i kantina.

 

Før de forbyr kosttilskudd (salg av kosttilskudd er forbudt i Forsvaret og vi som jobber i idrettstjenesten har egentlig ikke lov å ta det i offentlighet) bør de ta bolerne. Politiet har vært i basen flere ganger for å konfiskere steroider og personlig har jeg blitt tilbudt å kjøpe en del russere.

7900455[/snapback]

 

Siden når?

Pokker heller, proteintilskudd var jo det de hadde mest av i kantina på Madla...

Lenke til kommentar
Hva sier dere til dette?

7900354[/snapback]

HAHA! Han snakker om "vanlig" mat. 85% av all mat jeg fikk i forsvaret var crap. Som regel pytt i panne med mest potet og pølse. Fikk heldigvis fisk til middag noen dager, men lunsj og frokost var søppel. Så at man kan fylle på med en shake ser jeg ingenting galt i. De kan selge fettburgere i kantina og kun det, men ikke noe helsemessig fremmende som protein? latterlig. Tåpelige utspill som generaliserer alt tilskudd. Skal vi slutte og spise all frukt siden enkelte frukter er giftige? Brunostfanatikerne kan ta seg en bolle.

 

Å til det med dopinglisten, vel nesespray er også på den listen. Samme med koffein++. Så er ikke akkurat aktuell i annet enn i toppidrett.

 

@wh1te

Hva gjorde siviltpoliti på en militærbase for og finne steroider? Nå er jeg litt usikker men mener dette er en militærsak, siden det ikke er ulovlig med oppbevaring av steroider (inntil en viss mengde) i det sivile. Dermed er det militær straffelov som skal gjelde, samme med oppbevaring av alkohol på basen. Uansett så mener jeg alkohol og rusmidler skal ha pri foran bol og tilskudd, for meg er det f.eks absurb at det er alkoholservering i det hele tatt på en militærbase.

 

Militærets rolle burde være oppfostring samt en liten reality check

HAHAH! Militæret og virkelighet hører ikke sammen. Samme med logikk og økonomi, disse ordene er ikke gjeldende i forsvaret.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Siden når?

Pokker heller, proteintilskudd var jo det de hadde mest av i kantina på Madla...

7900555[/snapback]

 

Siden idrettsoffiserer begynte å delta på seminarer i regi av NIH. Tror faktisk det var min avdeling som stod for mye av fjerningen.

 

@wh1te

Hva gjorde siviltpoliti på en militærbase for og finne steroider? Nå er jeg litt usikker men mener dette er en militærsak, siden det ikke er ulovlig med oppbevaring av steroider (inntil en viss mengde) i det sivile. Dermed er det militær straffelov som skal gjelde, samme med oppbevaring av alkohol på basen.  Uansett så mener jeg alkohol og rusmidler skal ha pri foran bol og tilskudd, for meg er det f.eks absurb at det er alkoholservering i det hele tatt på en militærbase.

7900990[/snapback]

 

Militæret har nulltoleranse ovenfor steroider og når det er så åpenlyst som det var her (går ikke nærmere inn på situasjonen), så er det nesten en selvfølge at politet kommer. Alkohol er forresten helt ulovlig innenfor gjerdene på Haakonsvern Orlogstasjon.

Lenke til kommentar
Militæret har nulltoleranse ovenfor steroider og når det er så åpenlyst som det var her (går ikke nærmere inn på situasjonen), så er det nesten en selvfølge at politet kommer. Alkohol er forresten helt ulovlig innenfor gjerdene på Haakonsvern Orlogstasjon.

7901896[/snapback]

Militæret har vel nulltoleranse for det meste :p

 

Ja om han solgte er det vel hjemmel i norsk lov for og koble inn politiet. Har dere ikke befalsmesse med ølservering? Eller er vel muligens en mer operativ base som ikke har slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Militæret har nulltoleranse ovenfor steroider og når det er så åpenlyst som det var her (går ikke nærmere inn på situasjonen), så er det nesten en selvfølge at politet kommer. Alkohol er forresten helt ulovlig innenfor gjerdene på Haakonsvern Orlogstasjon.

7901896[/snapback]

Militæret har vel nulltoleranse for det meste :p

 

Ja om han solgte er det vel hjemmel i norsk lov for og koble inn politiet. Har dere ikke befalsmesse med ølservering? Eller er vel muligens en mer operativ base som ikke har slikt.

7902997[/snapback]

 

Befalsmessen er den vi bor på, som ligger et par hundre meter utenfor basen. Det vil si at jeg har bar i etasjen under rommet mitt :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

En kompis lurte på om kreatintabletter og kreatinpulver er det samme. Er det det?

 

*han var visst ikke sikker på om det var kapsler eller tabletter. Kapsler blir vel akkurat det samme som pulver?

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...