Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som tar 90+, eller andre proteintilskudd - hvordan reagerer magen deres på det? Jeg må nok innrømme at jeg fiser mye mer enn før, og det lukter helt for jævlig også.. Er faktisk et problem.

 

Over til noe annet:

 

Treningsforum

 

Ny forskning viser opp til 25% større treningseffekt av styrketrening med tilførsel av 10-20g protein umiddelbart etter trening, sammenlignet med å vente 2 timer med det samme proteintilskuddet.

 

2g ekstra protein danner 1g fett lagret i kroppen. Dette er praktisk for lagerkapasitet, men selvsagt et problem hvis fettlagrene blir for store, siden du må gjøre dobbelt så mye arbeid for å redusere ett gram fett, i forhold til å forbruke ett gram protein.

 

Og så var det dette med mengdene:

 

Det vil si 150 – 250g pr dag i harde treningsperioder for en person på 70kg

mao. fra ca 2 til 3.5g pr kg kroppsvekt daglig. Er ikke lett å vite hva og hvem man skal stole på.

Lenke til kommentar
Dere som tar 90+, eller andre proteintilskudd - hvordan reagerer magen deres på det? Jeg må nok innrømme at jeg fiser mye mer enn før, og det lukter helt for jævlig også.. Er faktisk et problem.

7862074[/snapback]

Jeg fiser en del, men det har jeg alltid gjort. Ikke noen negativ effekt ved 90+.
Lenke til kommentar

Skal også kjøpe nytt pulver nå til uken; har glemt hvor vanskelig det er......

 

Har hatt god erfaring med Tech Nutrition sin BASIC serie og ON "Gold Standard" - særlig i Rocky Road smak :D (JA JEG SYNES DEN ER GOD ;P) men har lyst å prøve PF igjen, just for the change, selv om jeg egentlig bare har hatt inntrykket av at deres pulver er middelmådige. [Nå kommer jeg å få refs gjetter jeg....]

 

Det jeg altså leter etter er et lettløselig kvalitetspulver til bruk etter trening med ok smak i vann (er åpen på smaker) og ok pris.

Hva sier forumet?

Lenke til kommentar
Det jeg altså leter etter er et  lettløselig kvalitetspulver til bruk etter trening med ok smak i vann (er åpen på smaker) og ok pris.

7870222[/snapback]

Etter min erfaring med 90+ så er det hvertfall lettløselig, det er billig i forhold til kvaliteten, man får det fra en riktig så trivelig butikk (ej-shop) som gladelig sender ut smaksprøver, og det smaker greit. Smaken har jeg kun testet i melk, så jeg vet ikke hvordan det blir med vann og 90+. Det har også en heldig sammensetning av myse og kasein, begge to av god kvalitet på grunn av at de har gjennomgått "de riktige" filtreringsprosessene og behandlingene. Det at de faktisk tester hver serie de produserer og at man kan studere lab-analyser teller også positivt.

Lenke til kommentar

Nei ej-shop har jeg ikke prøvd serru.

Hvordan er smaken iforhold til andre produsenter?

Er vanlije god? [Har utrolig sansen for smaken i weider sin ferdiblannede vanlijeshake (kjenner ikke navnet) - og det eneste andre vanlijepulvret jeg har hatt er TN sitt; Det kjøper jeg ikke igjen for å si det kort.]

 

Har andre pulver hjemme så derfor jeg tar meg luksusen med å eksperimentere litt btw!

Lenke til kommentar
Min ulempe er at jeg ikke har smakt annet enn 90+, men det koster deg ikke mer enn en hyggelig liten mail til ej-shop så har du ei smaksprøve på alle de variantene du måtte ønske i posten om ~3 dager.

7870464[/snapback]

Hørtes hyggelig ut - får prøve ut vanilje og sjokolade dersom jeg og de er snille ;D

Lenke til kommentar
Hva blander du i, Rakkerunge? Jordbær & melk = namnam i mine smaksløker. Skal gi sjokolade et forsøk neste gang.

7871344[/snapback]

 

Jeg blander stort sett kun med vann, tar oppi en dæsj melk innimellom. Jeg er ikke så stor fan av melk og bruker det kun til havregryn om morgenen.

 

Har planer om å prøve en aldri så liten deff fra mars og utover. Da skal jeg bytte ut brød med knekkebrød. Andre tips?

Lenke til kommentar
Hva blander du i, Rakkerunge? Jordbær & melk = namnam i mine smaksløker. Skal gi sjokolade et forsøk neste gang.

7871344[/snapback]

 

Jeg blander stort sett kun med vann, tar oppi en dæsj melk innimellom. Jeg er ikke så stor fan av melk og bruker det kun til havregryn om morgenen.

 

Har planer om å prøve en aldri så liten deff fra mars og utover. Da skal jeg bytte ut brød med knekkebrød. Andre tips?

7871409[/snapback]

Mindre karb og mer protein er jo en sikker vinner når man skal deffe.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Har planer om å prøve en aldri så liten deff fra mars og utover. Da skal jeg bytte ut brød med knekkebrød. Andre tips?

7871409[/snapback]

Regner med at du spiser 2-4 brødskiver som skolemat elns; Hvorfor kutte på det?

Kutt ut søtsaker, spis mer proteinrikt, mindre porsjoner og skift heller karbohydratene mot fett om kvelden.

 

La heller knekkebrødene være en ekstra mulighet du kan bruke når vektnedgangen begynner å stagnere ;)

Lenke til kommentar
Har planer om å prøve en aldri så liten deff fra mars og utover. Da skal jeg bytte ut brød med knekkebrød. Andre tips?

7871409[/snapback]

Regner med at du spiser 2-4 brødskiver som skolemat elns; Hvorfor kutte på det?

Kutt ut søtsaker, spis mer proteinrikt, mindre porsjoner og skift heller karbohydratene mot fett om kvelden.

 

La heller knekkebrødene være en ekstra mulighet du kan bruke når vektnedgangen begynner å stagnere ;)

7872177[/snapback]

 

Har vel med meg ca 8 skiver på en gjennomsnittlig skoledag. Hva vil du si er en god fettkilde? Sånn som nøtter og fisk?

Prøver å spise så proteinrikt som mulig, men har ikke råd til kvalitetskjøtt hver dag, er student..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...