Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, mitt immunforsvar har tatt seg opp betraktelig.

Har du målt dette? Hvordan finner du en sammenheng her?

 

Hele familien har ligget syk, utenom meg. Kan jo være tilfeldig, men jeg tviler sterkt.

7749040[/snapback]

Har det aldri skjedd før du tok tablettene at hele familien din var syke utenom 1? Kan fortelle deg at jeg har opplevd det utallige ganger, helt tilfeldig hvem, men personen tok ikke tilskudd. Og her sier du altså at forskjellen mellom omega3-tilskudd og omega 3-6-9-tilskudd gjør underverker for deg og alle som mener annet "vet for mye"?

Og hva mener du med syke? Fikk inntrykk av at de lå vådeskutt i en blodpøl på stuegulvet aka. Reservoir Dogs slik du mener det. :!: Eller snakker du om en 2 dagers forkjølelse?

Kanskje du tror sterkt istedet for å ikke tvile sterkt. Tar du store mengder proteinpulver og - bare lurer?

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
De skriver nok 2 daglig, men 1 holder. Anbefaler dog omega 3-tilskudd fra Möllers e.l. i stedet.

7684383[/snapback]

Det første treningsveiledern sa til meg var at jeg skulle kjøpe inn Omega 3-6-9 , hvorfor anbefaler du det motsatte?

7747654[/snapback]

 

Les innleggene som ble postet etter ditt.

 

Okej, tror det finnes enkelt individer på dette forumet som tror de vet litt for mye. Kan ikke gjøre annet en ta dette med en klype salt, og heller høre på min veileder som faktisk jobber med dette. "Det er ikka bra" Slik argumentasjon er bak mål, om du vil bli tatt seriøst..

7748744[/snapback]

 

Jeg jobber med det jeg også. Nå er ikke jeg spesialist på noen som helst måte, men det er kollegene mine. Hvilken utdanning har treningsveilederen din? Min har bachelor idrett, master idrett og samfunn, er personlig trener, kostholdsveileder og godkjent instruktør i flere idretter. Jeg baserer stort sett alt jeg poster her på info fra ham og NIH.

 

Vell etter at jeg begynte ta Omega 3-6-9 så har jeg ikke opplevd noe negativt ved det. Tvert imot.

7748944[/snapback]

 

Hvor lenge har du brukt omega-tilskudd?

Lenke til kommentar

ON's double chocolate eller hva den heter er bare ok spør du meg.

 

Rocky road derimot er "teh shit" (beste pulveret jeg har smakt)

 

Selv går det mest i TN basic whey isolate her i huset pga. jeg synes det er det beste totalproduktet (sekshundre spenn for 4 kg whey isolate med ok smak... whatcha want ;) )

Har mye rart egnetlig så jeg varierer (:

Lenke til kommentar

Jeg raser opp i vekt - har gått opp 4 kg på ca 2 ukers trening. Jeg har tatt ca 40-50g 90+ daglig, omega3 og multivitamin. Føler selv at det ikke er for mye mtp. at jeg ikke har muligheten til å få spist så mye og sunt som jeg burde. Lever på studentøkonomi og har hverken tid eller rå til å spise kjøtt flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar

200g kyllingfilet eller 300g indrefilet og 1-1.5L melk er mine proteinkilder, så jeg føler at det er greit å spe på med litt 90+, særlig om morgenen/kvelden da det er lenge til jeg får i meg proteinkilder. Fett tar jeg på morgenen, tester nå ut sel-olje; synes det smaker bra (blander det dog i en shake dersom jeg tar en shake) og jeg ser en del fordeler ved å innta selolje fremfor andre fettkilder.

Lenke til kommentar

Ris, brød, noe gjennom kylling/kjøtt og melk, ++. Forresten hadde jeg, om jeg hadde full kontroll, prøvd å legge litt mer enn 10-15% av dagens energi-inntak via proteinene. Jeg burde miste litt mer vekt, så energiinntaket bør ikke være himmelhøyt, og da blir proteiner og fett straks en større prioritet.

Lenke til kommentar
Mtp at proteiner utgjør 10 - 15% av kosten, hvor får dere karbohydratene fra?

7759732[/snapback]

 

Havregryn til frokost, brød til lunsj og mellommåltid, poteter, ris, fullkornsspaghetti o.l til middag. Karbohydrater får jeg mer enn nok av. Vil anslå at jeg får i meg et sted mellom 1.5 og 2g proteiner pr kroppsvekt daglig. Avhengig av om jeg spiser proteinrik middag og egg til lunsj eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Husk at overflødig protein blir til fett. Kilder har jeg postet en del sider tilbake, hvis noen spør etter det.

7759829[/snapback]

Å et utall kilder motsier også dette. :)

7760743[/snapback]

 

Hvilke? Er interessert i å lese kildene som argumenterer mot ren logikk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...