Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er 0,5l melk etter trening nok a?

7677116[/snapback]

 

Gir litt over 16 g proteiner. You do the math.

7677127[/snapback]

Vel nå vet jeg ikke helt hvor mye g pr. kg kroppsvekt man skal ha i seg etter trening, hører mye forskjellig, men stoler mere på deg. Så kunne vært fint om du kunne gitt meg et svar.

 

Veier 80kg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det avhenger veldig mye av hva du spiser etter trening.

7677348[/snapback]

Vel det går som regel i 1 banan og 50-60g rosiner.

7678650[/snapback]

 

Jeg tenkte mer på måltidet du inntar etter trening, ikke hurtig energi i form av banan og rosiner. For du spiser etter trening håper jeg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja, middag pleier å være litt etter jeg inntar sjappe karbs og proteiner. Er som regel 200g kylling og pasta/ris/poteter.

7680237[/snapback]

 

Da vil jeg påstå at du får i deg tilstrekkelig næring gjennom kosten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tenker på å kjøpe Super Omega 3-6-9 kapsler fra PF. Noen som vet hvor mange kapsler man skal ta daglig? Står ikke på siden deres etter det jeg har sett  :thumbdown:Link

7684348[/snapback]

 

De skriver nok 2 daglig, men 1 holder. Anbefaler dog omega 3-tilskudd fra Möllers e.l. i stedet.

Lenke til kommentar
Tenker på å kjøpe Super Omega 3-6-9 kapsler fra PF. Noen som vet hvor mange kapsler man skal ta daglig? Står ikke på siden deres etter det jeg har sett  :thumbdown:Link

7684348[/snapback]

 

De skriver nok 2 daglig, men 1 holder. Anbefaler dog omega 3-tilskudd fra Möllers e.l. i stedet.

7684383[/snapback]

 

Ja, jeg har tatt tran de siste 5 årene fra Möller, så er foreløpig bare i vurderingsfasen på om jeg skal kjøpe slike kapsler. Får finne ut litt mer om hva omega 6 og 9 har å si for kroppen før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg trodde det var noen vits med Omega 6 og 9, men så fant jeg vist ut at man får i seg nok av det igjennom kosten og Omeaga 9 er ikke en fettstyre en gang. Tror det var Wh1te som sa det.

7685007[/snapback]

 

Omega 9 er en fettsyre, men den er ikke essensiell. Les mer her.

Lenke til kommentar

Det er ganske artig hvordan folk snakker om "de tre fettsyrene" omega 3,6 og 9. Omega-notasjonen beskriver kun hvor langt fra ytterste karbon-atom man finner første dobbelt-binding (som gjør fettsyren umettet). Ergo er Omega 3, 6 og 9 grupper av forskjellige (fler-)umettede fettsyrer, med felles egenskaper.

 

Dette har ofte ikke så mye å si, jeg bare ville si det i tilfelle noen er interessert i litt kjemi, men kan være greit å være obs på. I noen tilfeller virker korte og lange fettsyrer litt annerledes inn på kroppen, selv om de har samme tall i omega-notasjonen.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har tatt tran de siste 5 årene fra Möller, så er foreløpig bare i vurderingsfasen på om jeg skal kjøpe slike kapsler. Får finne ut litt mer om hva omega 6 og 9 har å si for kroppen før jeg bestemmer meg.

7684425[/snapback]

Ikke si du skal ta kosttilstuddet i tillegg til tran?

7688997[/snapback]

 

Selvsagt ikke, er ikke helt idiot ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tran + Multivitamin uten D-vitaminer = dynamite.

7690735[/snapback]

 

Blir det for mye D-vit med tran + et multivitamin tilskudd med 2,5mcg per tablett?

 

Så vidt jeg forstår er mcg = microgram?

7691068[/snapback]

 

Nei, det blir ikke for mye, men det er ikke ideelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...