Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta for at kreatinen skal virke første gang man tar det? Og hvor mange kg er det vanlig å gå opp? (Vet det er individuelt men sån ca da). Er et sånn kreatin med nesten alle typene mixet i en jeg har kjøpt

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gikk opp 3kg på ca. en uke. Det eneste minus jeg merker med kreatinet er mageproblem. ikke det at jeg blir kvalm, men det at jeg fiser mer enn vanlig ( og de lukter ikke godt!) :thumbs:

7663325[/snapback]

Takk for svar -Litendvergetiss-, føler ikke at jeg har gått opp noe og det har gått 4 dager, men får vel vente en uke :) Fise mer en vanlig er ikke mulig for meg siden jeg promper nok fra før :p

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta for at kreatinen skal virke første gang man tar det? Og hvor mange kg er det vanlig å gå opp? (Vet det er individuelt men sån ca da). Er et sånn kreatin med nesten alle typene mixet i en jeg har kjøpt

7663017[/snapback]

 

Du bruker X-Ce-Me right?

 

Den binder seg ikke på samme måte som mono hydrate/tricreatine gjør med vann, derfor går du ikke noe opp i vekt av kreatinet i seg selv, kun det du får i deg gjennom kostholdet. (ettersom kreatin ikke inneholder kcal eller karbohydrater)

 

Du får altså kun styrkeøkningen, lavere restitusjonstid og økt cellevolum.

Lenke til kommentar
Deilig post warneck :wee:

7595006[/snapback]

 

Takk for den :love:

 

Hva med Mineraler

 

Er det strengt tatt nødvendig? (joda man kan jo diskutere hvorvidt mineraler/vitaminer er nødvendig og om proteiner er nødvendig men får man vanligvis nok mineraler igjennom et vanlig kosthold?)

7607340[/snapback]

 

Mye man kan diskutere hvorvidt det strengt tatt er nødvendig. En god regel når det gjelder kosttilskudd (med unntak som protein, karbohydrater og egentlig kreatin) så har de veldig forskjellig nyttegrad opp til det enkelte individ. Om mye vitaminer er farlig? Med mindre du har gode nivåer fra før, og pakker i deg enda mer uten å være helt klar over hva du kan utsette deg for i lengre perioder vil jeg fraråde deg å bruke dette. Aller helst burde du ta noen runder hos en lege og sjekke blodverdier og lignende, da det er veldig nyttig info for å vite om du skal ta tilskudd som vitaminer og mineraler.

 

Jeg støtter meg til "Xtra" sitt spørsmål og lurer i tillegg på om jern er viktig?

7611870[/snapback]

 

Jern er veldig viktig. Om du tror du lider av jernmangel vil jeg anbefale deg å ta råd hos en lege. Kjenner selv mange tilfeller hvor personer har hatt jernmangel - Noe som har gått utover det daglige livet deres, de følte seg slappe og "giddesløse". NB! Derimot om du tar jern når du ikke trenger det kan det føre til skader på kroppen.

 

Ja var ganske dyrt, men siden jeg bare skal benytte meg av det i vinter, tenkte jeg likegodt kunne koste på meg noe kvalitet!

Høres bra ut wh1te.  :)

7649764[/snapback]

En generell regel er vel, "jo dyrere - jo bedre", slik som det er med mye i dagens samfunn :)

 

Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta for at kreatinen skal virke første gang man tar det?

7663017[/snapback]

Kreatin funker right-away (etter noen timer) :)

 

Hadde vurdert X-CE-ME jeg også men det var litt dyrt.

 

Tenker å prøve meg på Krea-Bolic eller Kre-Alkalyn (begge pilleform). Noen som har noen erfaringer med disse to? (ja Kreabolic er rådyrt men skal prøves når jeg får råd.

7664226[/snapback]

Vil anbefale deg å gjøre opp din egne personlige erfaringer, de fleste har forskjellig virkningsgrad i de forskjellige "typene" av kreatin. :)

Nok en gang er dyrt = større sjanse for suksess btw.

 

---

Beklager at det ble en utrolig lang (?) og tung (?) post, men har ikke vært her på noen dager, julen ble en fin ferie :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Etter styrketrening inntar jeg: 1 stk banan, 2 stk riskjeks og omtrent 50g 90+ proteinpulver. Er det for mye proteiner i forhold til karbohydrater?

7673152[/snapback]

 

Det er litt feil forhold der ja. Se hva jeg har skrevet i første post helt nederst om behov og regn litt.

Lenke til kommentar
Kreatinen har gjort meg litt sterke i enkelte øvelser og fått litt mer utholdenhet.

 

Jeg føler jeg klarer å øke i alt og alt er litt enklere, men brystøvelser står enda stille, benken og flyes har ikke blitt noe enklere.

 

Er dette vanlig?

7673477[/snapback]

Da foreslår jeg du eksperimenterer med å endre litt i treningsrutinene. Eks hiv inn et ekstra sett på slutten med lettere vekter så du får tynt muskelen skikkelig. Prøv med mer hvile - ta øvelsen du sliter med annenhver treningsøkt i en liten periode osv.

 

Kort sagt ikke fortsett å gjør noe som ikke funker, endre det.

Lenke til kommentar
Etter styrketrening inntar jeg: 1 stk banan, 2 stk riskjeks og omtrent 50g 90+ proteinpulver. Er det for mye proteiner i forhold til karbohydrater?

7673152[/snapback]

Enig med Wh1te her. Tror nok forholdet er ganske så feil. Tviler litt på at du trenger 50g proteintilskudd etter trening også. Det høres litt drøyt ut. Så behold mengden karb og kutt ned på mengden proteiner. Jeg kjenner en fyr som blant annet skal stille i bodybuilding konkurranse til våren. Han tar 30-40 g proteiner etter trening.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kan forøvrig spørre PT'en og serifiserte kostholdsveilederen som sitter en meter fra meg om det er feil forhold, men han kommer til å si det samme jeg har skrevet i første post.

Lenke til kommentar
Etter styrketrening inntar jeg: 1 stk banan, 2 stk riskjeks og omtrent 50g 90+ proteinpulver. Er det for mye proteiner i forhold til karbohydrater?

7673152[/snapback]

Enig med Wh1te her. Tror nok forholdet er ganske så feil. Tviler litt på at du trenger 50g proteintilskudd etter trening også. Det høres litt drøyt ut. Så behold mengden karb og kutt ned på mengden proteiner. Jeg kjenner en fyr som blant annet skal stille i bodybuilding konkurranse til våren. Han tar 30-40 g proteiner etter trening.

7674878[/snapback]

 

nå er jo 2/3 av det raske proteiner, mens resten er trege - har ikke det noe å si?

 

Edit: Ifølge produsentene av 90+ får jeg i meg 30g myse og 15g kasein.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...