Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ærlig talt, jeg tar vitamintilskudd bare for å være sikker på at jeg får i meg et minimum av det jeg trenger av vitaminer og de viktigste mineralene. Skjønner virkelig ikke hva som er så galt med dette. Ja, det koster penger

Ja det koster penger. Faktisk ganske mye penger etterhver, som kunne blitt brukt på mye annet som virkelig trengtes og hadde bragt med seg en reell nytteverdi. Irriterer meg at folk skal være så dumme å bruke ressurser her i verden på noe de ikke trenger bare pga noen har drevet manipulerende propaganda via markedsføring.

Å NEI!

 

540 kroner i året på multivitaminer

 

SKANDALE!

Lenke til kommentar

Bruker for tiden multivitaminer, tran.

 

Har tenkt å kutte proteiner, foruten en etter trening sammen med karbohydrater, da jeg egentlig får i meg nok proteiner igjennom kosten.

 

Hva med Mineraler

 

Er det strengt tatt nødvendig? (joda man kan jo diskutere hvorvidt mineraler/vitaminer er nødvendig og om proteiner er nødvendig men får man vanligvis nok mineraler igjennom et vanlig kosthold?)

Lenke til kommentar

Eneste jeg har tro på som kan ha noe effekt for treningen er Zink og magnesium. Siden dette hjelper til med og opprettholde testosteronet under hard trening bla, i tillegg sover hvertfall jeg utrolig godt når jeg bruker dette. Resten er ting man får relativt lett i seg gjennom kosten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg støtter meg til "Xtra" sitt spørsmål og lurer i tillegg på om jern er viktig?

7611870[/snapback]

 

Å ta jern som tilskudd kan være noe av det dummeste du gjør. Ganske mange idrettsutøvere som har sabotert seg selv med jerntilskudd. Sjekk nivået hos en lege, så vet du med sikkerhet om du trenger det eller ikke.

Lenke til kommentar

Lurer fortsatt på om det er vits med mineral tilskudd, tenker da særlig på denne fra PF DailyMin60 som inneholder følgende stoffer:

 

Mineral tablet

Innhold Pr tablet Pr 100g *% av referanseverdi

 

Kalsium 300mg 17,9g 37,5 %*

Magnesium 50mg 8,3g 16,6 %*

Sink 5mg 533mg 33 %*

Kopper 0,5mg 56,6mg **

Mangan 0,5mg 55,4mg **

Krom 9 mcg 0,9mg **

Selen 11mcg 1,1mg **

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Xtra: Skal se om jeg ikke kan få gitt deg et grundig svar på hva de forskjellige mineralene i det tilskuddet gjør med kroppen din, så kan du bedømme selv :)

 

Edit: Eller du kan google.

Lenke til kommentar
Hello!

Vurderer å kjøpe proteinpulver igjen, for å få litt fart over sakene her, og ikke minst få bedre restitusjon. Har prøvd PF "best whey" men synes ikke denne var noe særlig..

Lurer på helt vanlig og billig protein ala dette.

Er denne noe å satse på eller har dere andre tips?

7625819[/snapback]

Nå vet jeg ikke helt om proteinpulver gir deg restitusjon men men :p

 

Du kan vel prøve 90+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...