Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Jepp! Håper de har skikkelig gode tilbud i år også, kan spare masse penger på det.

7387833[/snapback]

Interessant tolkning.

Kanskje dere tom. kunne spart alt, hvis dere hadde lagt religionen til side og diskutert det grunnleggende behovet. Men det er jo tydeligvis et følsomt tema for mange drømmere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp! Håper de har skikkelig gode tilbud i år også, kan spare masse penger på det.

7387833[/snapback]

Interessant tolkning.

Kanskje dere tom. kunne spart alt, hvis dere hadde lagt religionen til side og diskutert det grunnleggende behovet. Men det er jo tydeligvis et følsomt tema for mange drømmere.

7393137[/snapback]

Eh?

Klikka for deg?

Lenke til kommentar

Men det koker jo ned til om han vet alt som funker for ham, eller om han vet at DET kostholdet funker for ham. At det funker trenger ikke å bety at det er det beste for ham.

Har du spurt ham hvilke erfaringer han og hvordan han kom frem til dette?

Arnold ble svær, men han spiste ikke like mye proteiner enda han gikk på steroider (kan finne link siden, har ikke tid nå)

Så er det vel sånn at deffing slettes ikke er noe optimalt i lengden annet enn til konkurranse. Man mister jo mye muskelmasse for å oppnå denne ekstreme definisjonen som verken er godt for helsen eller gir noe særlig overskudd i hverdagen.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt proteiner og karbohydrater og ifølge boksen skal man ha to "skjeer" av hver. Men hvor mye vann skal man ha?

Jeg bruker en vanlig 700mL flaske..

7396890[/snapback]

Pleier ikke det stå på boksen? Jeg pleier å bruke 2,5 dl vann.

Lenke til kommentar
Interessant tolkning.

Kanskje dere tom. kunne spart alt, hvis dere hadde lagt religionen til side og diskutert det grunnleggende behovet.  Men det er jo tydeligvis et følsomt tema for mange drømmere.

7393137[/snapback]

For vanlig, sunn mat er jo gratis? Jeg spiser ikke proteinpulver eller liknende, kun vitamin/mineral-tilskudd og "Godt for hjertet"-fett, men jeg har forståelse for de som sper på kosten med proteinpulver.

Lenke til kommentar

Vanlig sunn mat er ikke gratis nei. Men du slutter ikke å spise for det vel? Tingen er å legge litt proteiner inn i kostholdet. Proteinpulver er ikke gratis heller - spesielt ikke de mengdene folk renner i driteren med de forbruksvanene enkelte her legger seg opp.

Man får også bedre resultater av å sette sammen en skikkelig helhetlig kost. Men det virker som om enkelte her inne er av den oppfatning at mer er bedre, og å spise proteinpulver er som å kaste parafin på bålet. Det er jo ikke så enkelt.

Dessuten er det bedre å få proteiner fra mat enn pulver.

De vitaminpillene du tar ville jeg forresten tatt opp til sterk vurdering. Det kan også ha motsatt effekt. Hvorfor mener du at du trenger disse - er kostholdet ditt eller svakt? Hvorfor ikke bare spise litt frukt, variert pålegg og noen salatblad ved siden av middagen? Har vært tatt opp i holmgang f.eks dette her. Det ender seff med den vanlige visa at ernæringsforskere med 30års erfaring er skeptiske mens bransjefolkene appellerer til folk(kunder) med billige rasjonaliseringsargumenter som "folk er ikke dumme, de kjøper det fordi det fungerer" ... skyt meg.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Det står på boksen.

Ofte 2,5 dl vann eller om du vil 2,5dl melk (skummet) eller bland som du vil.

F. eks 1,25dl vann og 1,25dl melk er også en grei mulighet.

7397251[/snapback]

Åja faen. Ikke rart den har smakt piss i det siste. Hadde 7dl vann i hver gang...

Effekten er vel den samme uansett?

Lenke til kommentar
Det står på boksen.

Ofte 2,5 dl vann eller om du vil 2,5dl melk (skummet) eller bland som du vil.

F. eks 1,25dl vann og 1,25dl melk er også en grei mulighet.

7397251[/snapback]

Åja faen. Ikke rart den har smakt piss i det siste. Hadde 7dl vann i hver gang...

Effekten er vel den samme uansett?

7399979[/snapback]

Sefølgelig er effekten den samme, men smaken der i mot.

Lenke til kommentar
Dessuten er det bedre å få proteiner fra mat enn pulver.

Annet enn det metter magen på en annen måte så er det ikke noen kvalitetsforskjeller på protein fra mat kontra pulver. Da er det heller det motsatte siden man kan regulere mengden essensielle aminosyrer i pulveret, noe man ikke kan gjøre med mat.

Har vært tatt opp i holmgang f.eks dette her.  Det ender seff med den vanlige visa at ernæringsforskere med 30års erfaring er skeptiske mens bransjefolkene appellerer til folk(kunder) med billige rasjonaliseringsargumenter som "folk er ikke dumme, de kjøper det fordi det fungerer" ... skyt meg.

7399860[/snapback]

Nå gidder jeg ikke denne diskusjonen her igjen da jeg skal på trening, men det er tydelig at du ser på dette helt sort / hvit. Det er da ikke så enkelt.

Hvor mye protein du trenger avhenger av hvilken type trening du holder på med. For muskelvekst bør du ligge på 2g prot per kg kroppsvekt, men det skader ikke å gå over 2g heller. Det proteinet som ikke blir brukt til muskelvekst blir brukt til energi. Det er blant annet dette som gjør at lavkarbodietter ved deffing er ypperlige da kroppen bruker mer energi på å oksidere proteinet om til energi i stedet for å få all energien fra karbohydrater.

Ernæringsforskere med 30 års erfaring bruker da mye informasjon som lenge har vært velkjent i de seriøse treningsmiljøene. Forskjellen er at de som har holdt på i flere år med trening selv kjenner kroppen sin bedre enn ernæringsforskere som aldri har løftet en vekt i hele sitt liv! Hvor mange ernæringsforskere er det som er styrkeløftere? Fitnessutøvere? Kroppsbyggere?

Arild Haugen som er en av verdens sterkeste menn (World Strongest Man konkurransene) har et mye større proteinbehov enn det andre idrettsutøvere har, noe som går igjen i kostholdet hans. Sier du at han ikke vet hva han driver på med og at hans resultater ikke har noe å gjøre med det kostholdet han har hatt i flere år?

Tror man skal være forsiktig med å blande sammen hva ernæringsfysiologer mener er riktig for den vanlige nordmann kontra hva som er riktig for personer som driver med seriøs styrketrening.

Én ting skal jeg være enig med deg i og det er at mange av proteinomtalene man finner i byggeblader er konstruert slik at man ikke skal se at det er en annonse, og dette er noe veldig mange sluker rått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da har jeg lagt opp hjemmesiden til en god kompis av meg. Sjekk kostholdet hans. Vi hadde en liten diskusjon i går, men han vet nok hva som funker for ham.

7394646[/snapback]

Meget bra form, og 9 NM er meget sterk prestasjon, for nivået er høyt!! Så ut som et bra kosthold på han, ser at han er seriøs.

7398617[/snapback]

Han gikk på en smell i NM, klarte ikke like mange hang ups som han burde. Han ble vel nummer 2 på symmetri og er blant de beste på dips, men klarte altså ikke nok hang ups.

Fyren får kosttilskudd nesten gratis og bruker abnorme summer på biff og kylling. Han spiser 1 kilo kylling til dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kroppen er mørk fordi den er smørt inn i diverse kremer og oljer, samt grillet i solarium et par ganger i uken. Den ser mer definert ut da. Kroppen hans er helt rå. Hva mener du ser bra ut da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...