Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Men pass opp for Creatine Ethyl Ester. Denne inneholder ofte meget store verdier av Creatinine. Monohydrat, Tricreatine og Krealkyn er sikre produkter.

7335789[/snapback]

Jeg har EFX sin KRE-ALKALYN i pilleform. Hvordan tror dere effekten av denne typen kreatin er sett opp mot vanlig monohydrate? Lurer på om jeg skal fortsette med denne neste gang eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men pass opp for Creatine Ethyl Ester. Denne inneholder ofte meget store verdier av Creatinine. Monohydrat, Tricreatine og Krealkyn er sikre produkter.

7335789[/snapback]

Jeg har EFX sin KRE-ALKALYN i pilleform. Hvordan tror dere effekten av denne typen kreatin er sett opp mot vanlig monohydrate? Lurer på om jeg skal fortsette med denne neste gang eller ikke.

7347924[/snapback]

Denne er meget bra. Ikke noe avfallsstoffer. Denne skal være ganske mer effektiv en monohydrat.

Lenke til kommentar
Kreatinin er vel heller ikke farlig ettersom det blir skylt ut gjennom urinen.

7345898[/snapback]

At man har et system for å ta seg av avfallsstoffer tilsier ikke at man bør stappe dem i seg allikevel. Hvorfor ikke gå for en type kreatin uten kreatinin om man først skal bruke kreatin?

7348085[/snapback]

My point excactly

Lenke til kommentar
Ikke mindre meningsløs enn når folk som er motstandere av kosttilskudd kommer med absurde påstander som at proteinpulver ikke har noen effekt, og at den eneste grunnen til at folk dytter denne giften i seg er at de er blitt hjernevasket av en ekstremt god markedsføring.

Det hjelper ikke nødvendigvis med doktorgrader hvis de ikke er innenfor rett felt. Det er store forskjeller på langrenn og bodybuilding, for eksempel.

7347913[/snapback]

Absurde påstander? Kommer med forskningsresultater. DERE kommer med sitater fra det som står på proteinbøtta og websider som får inntektene fra å reklamere for disse. Det må være lov å stille seg kritisk, og det viser jo dere elegant at dere ikke takler, for da blir det til en stillingskrig om "tro" og "alle vet at" fordi dere er redd for å få forstyrret skjønnhetssøvnen. Dere burde jo selv stille med sunn skepsis slik at vi finner ut av dette, istedet for at man angriper rapportene som blir lagt frem fordi olympiatoppen "kunn driver med langrenn å sån, ikke båddibilding".

Men er det forskjell på musklene til disse utøverne? Eller kroppen som skal bygge disse? Og hvor pokker har du det fra at olympiatoppen bare driver med utholdenhetsidrett? Hva med f.eks styrkeløft - kan ikke det sies å være omtrent samme trening?

Rapportene sier heller ikke at proteinpulver ikke kan ha sin plass i et fullstendig føkka kosthold. Den river imidlertid istykker mytene om at det er nærmest umulig å få i seg nok proteiner gjennom et normalt, sunt, noenlunde gjennomtenkt kosthold uten å hive innpå syv scoops om dagen.

Vi fikk et forskningsresultat her oppe som sa at det kan ha effekt i forbindelse med før og etter trening. Bra. nå har vi ihvertfall noe å jobbe utfra. Så var det bare å finne ut hvem som virkelig står bak denne, og om det kan være bestillingsverk.

Lenke til kommentar
Men er det forskjell på musklene til disse utøverne?

7349283[/snapback]

Ja. En langrennsløper har gjerne særdeles mye mer utholdende muskler, ikke så sterke eksplosivt. Færre, men 'bedre' muskelceller (og bedre nervesystem) antakeligvis. Volumet behøver heller ikke øke stort for en langrennløpers del, men for noen her på forumet så er det ganske viktig med volum har jeg inntrykk av.
Lenke til kommentar
Kreatinin er vel heller ikke farlig ettersom det blir skylt ut gjennom urinen.

7345898[/snapback]

At man har et system for å ta seg av avfallsstoffer tilsier ikke at man bør stappe dem i seg allikevel. Hvorfor ikke gå for en type kreatin uten kreatinin om man først skal bruke kreatin?

7348085[/snapback]

My point excactly

7348751[/snapback]

Fordi det har bedre effekt?

Edit: Bruker forresten Kre-Alkalyn også. 2 piller hver morgen, og på treningsdager tar jeg 4-5 gram før og etter trening sammen med kreatintransport.

Endret av Orbo
Lenke til kommentar

Hvordan kreatin kan virke på meg hvis monodrat ikke virket? Helst ikke noe med oppladningsfase.

Helst noe som finnes i helsekostbuttikker siden mine foreldre liker ikke at jeg kjøper kreatin, men de har ikke noe imot proteinpulver =/

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Hvordan kreatin kan virke på meg hvis monodrat ikke virket? Helst ikke noe med oppladningsfase.

Helst noe som finnes i helsekostbuttikker siden mine foreldre liker ikke at jeg kjøper kreatin, men de har ikke noe imot proteinpulver =/

7350244[/snapback]

Har du ikke nettopp begynt med kreatin? Hvis nei, har du sørget for å drikke nok vann mens du har tatt det?

Lenke til kommentar

7350244[/snapback]

Har du ikke nettopp begynt med kreatin? Hvis nei, har du sørget for å drikke nok vann mens du har tatt det?

7351091[/snapback]

Ja, drakk til og med mye mer enn jeg skulle.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Ikke mindre meningsløs enn når folk som er motstandere av kosttilskudd kommer med absurde påstander som at proteinpulver ikke har noen effekt, og at den eneste grunnen til at folk dytter denne giften i seg er at de er blitt hjernevasket av en ekstremt god markedsføring.

Det hjelper ikke nødvendigvis med doktorgrader hvis de ikke er innenfor rett felt. Det er store forskjeller på langrenn og bodybuilding, for eksempel.

7347913[/snapback]

Absurde påstander? Kommer med forskningsresultater. DERE kommer med sitater fra det som står på proteinbøtta og websider som får inntektene fra å reklamere for disse.

7349283[/snapback]

Vi har da postet forskningsresultater. Å jeg har enda tilgode og se sitater fra proteinbøtta.

Men er det forskjell på musklene til disse utøverne?

Forskjell på de musklene man ønsker og bygge ja.

Hva med f.eks styrkeløft - kan ikke det sies å være omtrent samme trening?

Som å sammenligne roing og seiling :)

Rapportene sier heller ikke at proteinpulver ikke kan ha sin plass i et fullstendig føkka kosthold. Den river imidlertid istykker mytene om at det er nærmest umulig å få i seg nok proteiner gjennom et normalt, sunt, noenlunde gjennomtenkt kosthold uten å hive innpå syv scoops om dagen.

Nok en gang regnestykket mitt. jeg på 85kg pluss minus må ha ca 2.2g protein daglig ifølge deres rapporter. Dette vil si omtrent 200g, så da må jeg sluke det som tilsvarer 1kg kylling iløpet av en dag. Dette er mye, og hvis man har arbeid å lite tid er dette praktisk vanskelig og gjennomføre. Å når man tenker at dette skal fordeles over mange måltider er det jo veldig enkelt og bytte ut hvertfall et av de måltidene med en shake og litt frukt/brød.

Vi fikk et forskningsresultat her oppe som sa at det kan ha effekt i forbindelse med før og etter trening. Bra. nå har vi ihvertfall noe å jobbe utfra. Så var det bare å finne ut hvem som virkelig står bak denne, og om det kan være bestillingsverk

Helt objektive kilder har som regel ingen interesse av og foreta en undersøkelse/forskning på slike emner. Så det er et fåtall som faktisk ikke er "bestillingsverk" fra friskusgutta eller proteinmafian.

Lenke til kommentar
Proteintilskudd er i mine øyne alfa&omega om man bedriver seriøs trening. Det er så og si umulig for meg å dekke behovet mitt ved å kun spise vanlig mat. Som Hyrlen har sagt mange ganger tidligere: "Hvorfor trene i et år når man kan trene i 2-3 mnd å få de samme resultatene?"

6627098[/snapback]

Det er så typisk i disse treningstrådene at det er likhetstegn mellom trening og styrketrening. Det er riktig den ene veien, men det finnes annen trening enn styrketrening.

Lenke til kommentar

Kosttilskudd jeg mener er verdt pengene;

Kreatin - Viktig med kvalitet her! Kreatinlagre i musklene dine når optimale høyder og dette gir muskelen bedre evne til å produsere energi raskt nok.

Selolje - Beste formen for omega 3 man kan få tak i.

ZMA - Dette er ikke noe hypekosttilskudd. Ved å være seksuelt aktiv og trene tung styrketrening, vil du garantert ha lave zink og magnesium nivåer. Dette vil medføre at nivåer av det androgene hormonet testosteron vil synke, noe som vil føre til mye dårligere fremgang og innhenting av treningen.

Proteinpulver - Viktig med kvalitet her! Greit og ha, fordi det er praktisk og fordi det ikke alltid er like lett og dekke proteinbehovet gjennom kostholdet.

Multi-vita-min - Samling av vitaminer, mineraler og sporstoffer.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Det er så typisk i disse treningstrådene at det er likhetstegn mellom trening og styrketrening. Det er riktig den ene veien, men det finnes annen trening enn styrketrening.

7352386[/snapback]

Jeg trener styrke, noe de aller fleste her inne som diskuterer gjør. Beklager at det ikke kom skikkelig frem i innlegget mitt.

Som golfspiller så er nok ikke proteinbehovet like stort (selv om de aller fleste unge golfspillere bruker et eller flere tilskudd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...