Coffee Break Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvor får jeg tak i det billigste proteinpulveret? Har veldig lite penger om dagen, og der jeg vanligvis har kjøpt er nå for dyrt dessverre. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 La vær, du har ikke bruk for det... 1 Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 La vær, du har ikke bruk for det... Hvorfor ikke? Jeg sliter med å få i meg nok proteiner, når matbudsjettet mitt er så begrenset som det er Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Det er dyrere å kjøpe proteinpulver enn å spise proteinrik mat. En liter melk som inneholder 33gram proteiner er billigere enn et godt nok pulver. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Enig med Doofen. Hvis du spiser nok så får du i deg nok proteiner. Ikke trenger du så mye proteiner heller. Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hm, ok. Takk for svar! En liter melk om dagen er dog uaktuelt, da det ville ha kostet meg nesten halvparten av mitt månedlige matbudsjett Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Slik andre påpeker her så er det muligens bedre å se om du får dette dekt via kosten da dette er relativt lett. (Inntaket er veldig ofte langt overestimert og det økte behovet ved styrketrening er relativt lite i forhold til økt inntak.) Har du daglige utfordringer som gjør inntak av dette vanskelig da kan tilskudd være aktuelt. Men da er det ønskelig å gjøre endringer i kosten. For øvrig så er proteinpulver priset fair (pris per kg sammenlignet med andre matvarer.) Men igjen; egg, melk, ost er billige matvarer som lett lar seg berike; 5 osteskiver blir fort 25-30gram høykvalitetsproteiner alene. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Da er det kanskje på tide å omprioritere litt. Mat koster, men er en vesentlig del av det å drive med styrketrening. Jeg bruker nok rundt 4000,- per måned. 2 Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Da er det kanskje på tide å omprioritere litt. Mat koster, men er en vesentlig del av det å drive med styrketrening. Jeg bruker nok rundt 4000,- per måned. Hehe, det kommer seg etterhvert. Men er student, og dessverre er det ikke mye å omprioritere. Har fått jobb, men er fortsatt et par mnd til første lønning kommer tikkende inn da oppstart ikke er før i begynnelsen av mars. Etter regninger sitter jeg kanskje igjen med 1500,- å leve for i mnd, frem til april (og da må jeg låne litt av foreldrene mine). Sånn er livet. Slik andre påpeker her så er det muligens bedre å se om du får dette dekt via kosten da dette er relativt lett. (Inntaket er veldig ofte langt overestimert og det økte behovet ved styrketrening er relativt lite i forhold til økt inntak.) Har du daglige utfordringer som gjør inntak av dette vanskelig da kan tilskudd være aktuelt. Men da er det ønskelig å gjøre endringer i kosten. For øvrig så er proteinpulver priset fair (pris per kg sammenlignet med andre matvarer.) Men igjen; egg, melk, ost er billige matvarer som lett lar seg berike; 5 osteskiver blir fort 25-30gram høykvalitetsproteiner alene. Jepp, sånn som det er nå får jeg i meg ca. 100g proteiner om dagen. Grovt estimert. Blir mye ost og brød, ja. Men hvis det er som dere sier, så er kanskje ikke 100g så altfor lite likevel. Endret 9. februar 2014 av Coffee Break Lenke til kommentar
War Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 1,7g pr kg om det er av god protein. 100g fra et godt tilskudd pr dag i en mnd blir tusenlapp 1 Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 1,7g pr kg om det er av god protein. 100g fra et godt tilskudd pr dag i en mnd blir tusenlapp I så fall trenger jeg rundt 120g om dagen. 100g om dagen ville jo ikke kun kommet fra tilskudd da :-) Men altså, hvis jeg ikke trenger å bruke penger på tilskudd er jo det bare flott. Jeg skal alltids klare å komme meg opp på 120g om dagen, hvis jeg allerede er på 100. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Det er faktisk svært få holdepunkter for å ha et proteininntak 1,5g> om du ikke er eliteløfter hvor man ser behovet kan være helt opp 1,8g. For ungdommer under vekst som trener ofte kan det være nyttig helt opp mot 2,0g. Et viktig poeng er at mye av proteinsyntesen kommer fra kroppseget nedbryting og vil bli resyntesert. Denne er mer effektiv jo bedre trent man er. Videre med dette så vil karbohydrater virke "proteinsparende" ved å hindre kroppsegne proteiner å bli brukt som substrat til energi . Fantastisk hvordan kroppen vår adapterer seg. 2 Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
War Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Ikke at det skal ha myeå si her, men alle gram for protein er egentlig fettfri masse dvs kroppsvekt - fettprosent = kg = x formel. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg har nylig begynt på et tilskudd som skal spises (en skikkelig tjukk gugge). Krukka er på 120 ml. Til helga skal jeg ut og fly, og hadde ikke tenkt å sende bagasje. Hvor kan jeg få kjøpt en beholder på f.eks 50ml som jeg kan putte litt av gugga opp i for å ta med meg på flyet? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Apoteket, beregnet på shampooer ol. Evt chlasern ol. Kun 100ml pr ting og alle tingene må få plass oppi posen. Deo og alt. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Takk, stikker innom apoteket i morgen Krukka er mørk, burde isåfall en annen beholder også være det? Eller holder det å f.eks pakke noe rundt for å hindre lys? Jeg flyr opptil flere ganger i måneden, så er godt kjent med reglene for flytende (derav spørsmålet) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Medisin omgår reglene for innhold i ml. Sjekk på hjemmesidene til avinor. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det er jeg også klar over. Men dette er et mattilskudd, og jeg tror ikke det regnes som medisin (selv om det riktignok har medisinfunksjon for meg). Ikke er det noe kjent merke heller. Forøvrig nye regler om dette anno januar eller februar, så nå må all medisin sikkerhetsanalyseres, ikke evt bare smakes på. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Å herre... Bra drøyt egt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå