Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Bare navnet er nok for at jeg ikke hadde valgt det. Men hvis du ser på hva det inneholder, så virker det ikke som det vil hjelpe trening i noe særlig grad. Etter hva jeg forstår, vil det kun øke sexlysten, noe jeg også synes er litt rart. Men det er en annen sak :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på http://www.x-life.no...0_kapsler/P_587 og http://www.x-life.no...0_kapsler/P_630, ikke på potenspakken...

potenspakke er mye billigere enn å kjøpe de to hver for seg :)

"Alpha Test Booster er produktet for deg som ønsker maks trykk på trening!

Produktet inneholder spesielt utvalgt ekstrakt fra Fenugreek, med høyt innhold av steroide saponiner, samt Rhodiola Rosea med sterk og rask adaptogen effekt.

Marine peptider er tilsatt produktet for å maksimere opptaket av virkestoffene. "

"Zma-b6 er en mineral- og vitaminformel designet for å opprettholde optimale hormonnivåer, støtte restitusjon og kan faktisk forbedre søvnkvalitet.

X-life sin ZMA-b6 inneholder de beste forbindelsene til virkestoffene for maksimalt opptak."

ZMA har jo Magnesium og Zink, noe som er bra for trening, B6 er jo sikkert ikke skadelig det heller,

Alpha Test Booster er jeg ikke sikker på hva som er sunt med...

Fordi alt som har "test booster" i navnet og er lovlig å kjøpe i Norge er bullshit.

Tror jeg får slette ordren og sette sammen noe nytt...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Det er ikke noe mer duburde kjøpe, protein og kreatin er det som hjelper. Eneste andre jeg ville vurdert er noe koffeinholdig pre-workout (bruker det ikke selv, men koffein funker hvertfall)

The only study that shows ZMA works, was the original funded by the developer of ZMA. ZMA probably only works if you are deficient in magnesium or zinc. Zinc appears to be excreted after excercise, so bodybuilders may require slightly more to offset their active lifestyle. This doesn’t point to the efficacy of ZMA as being anything special, just that some may benefit from ZMA because they are already deficient. If you have a really good multi-vitamin with a easily absorbable form of zinc (something other than zinc oxide), it should be adequate zinc intake.

Jeg sov bedre med ZMA, men merket ellers ingen forskjell.

Sitat herfra

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Proteiner, kreatin, zma og evt vitaminer er det du trenger og som har noe hensikt. Kreatin er vel nr 1 når det gjelder faktisk resultater, proteiner er greit som tilskudd for, det samme er vitaminer (begge kan være vanskelig å få nok av) ZMA bidrar med zink og vitamin B6 som bl.a hjelper på nattesøvnen.

EDIT: Glemte fettsyrer, beklager. Men rekkefølgen holder jeg meg til. Kreatin er det eneste man ikke får nok av igjennom kosthold (uansett hvor bra der er) og det eneste som er direkte prestasjonsøkende.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

ZMA øker hormonbalansen opp til normal OM den er redusert pga mye trening.

Den øker ikke utover normalen, da har man kun gleden av færre kramper og en bedre nattesøvn som igjen vil gi bedere trening i teorien.

På listen over hva man burde kjøpe så er vel essensielle fettsyrer øverst (tran) så kommer nok protein i kosten , evt med tilskudd. Så kreatin,zma og energi under trening som fres , nitrofuel ol.

Sitte med skapet stappet full av piller uten å ha kostholdet i orden kommer man ingen veg med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da var det på tide å kjøpe meg noe nytt pulver. Er ute etter noe nytt denne gang, så trenger forslag :).

Vi snakker Whey/Myse. Bør ha god kvalitet. Sjokolade smak, bør smake OK, ikke for kunstig, ikke for sterk smak av sjokolade. Bør løse seg fint opp i melk.

Sikter på 3kg - 5kg, prisklasse 500kr - 700kr.

Forslag? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...