Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Fant en annonse på nettavisen som gjorde meg litt skeptisk. Det var for et produkt som het "Max Caffein". Etter litt googling fant jeg ut at dette sannsynligvis er det samme som har blitt markedsført av et annet selskap som "Top Fuel". Styremedlemmer i selskapene går mye igjen og sånn. Det sies å være "naturlig koffein", 100mg per tablett. Er dette svindel? Er det i det hele tatt lovlig?

Om det er koffein du vil ha så finner du det her: http://www.bulkpowders.co.uk/product.php/244/0/caffeine_200mg_tablets

 

40-50 spenn og kommer i posten etter fire fem dager. Fraktfritt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var billig. Men ikke lovlig å bestille til Norge uten resept. I så fall får jeg vente til jeg er på østlandet og bestille poste restante til Strømstad. Da er det plutselig lovlig igjen.

 

edit: Hvis jeg har tolket lovverket riktig vel og merke.

 

edit: Ja, det var koffein jeg var ute etter. Eller egentlig så tenkte jeg ikke så mye over det før jeg så den annonsen jeg snakket om, men den virket så fishy.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Men.. trenger man det?

Er det andre steder i kostholdet man kunne gjort billigere endringer med lik eller bedre effekt?

:whistle:

Fan som bryr seg om man TRENGER det?

Jeg bruker det for å gjøre det mer gøy å trene.

Det er rett som du sier at man kan regulere det meste med kostholdet, men det er ikke alle som trener asketisk...

 

Det er det sikkert. Det jeg var ute etter var den oppkvikkende effekten uten å måtte brygge meg kaffe hver gang. (inb4 haters)

 

Fyrte uansett avgårde en epost til tollvesenet for å sjekke opp reglene. Tipper jeg får svar om 3-4 måneder. :p

Ikke noe hate her ihvertfall, jeg bifaller ditt ønske om stimulanter i forbindelse med trening. :new_woot:

Lenke til kommentar

Nå har det jo seg slik at 90% av iallefall norges befolkning må ruse seg på koffein for å overleve en arbeidsdag så det å bruke litt stimulanter til trening innimellom ser jeg ikke noe galt med.

 

Jeg syns iallefall det er bedre å ta en koffeinpille, løfte 80kgx10 i benken enn å ikke ta det for så å løfte feks kun 80x7. ;)

Lenke til kommentar

Skal kreatin "forsvinne" helt når det blandes med vann? Sånn som i denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=-OJvXzP39rg

Kjøpte Creapure creatine monohydrate - er det micronized eller vanlig? Uansett hvor lenge jeg rører så er det noe som svirrer rundt i vannet og til slutt legger seg i bunnen av glasset. Har det noe å si? Gjør temperaturen på vannet at det ikke løser helt opp (vannet jeg bruker er ganske kaldt)?

Lenke til kommentar

Mono er bra nok og creapure er et rent merke som kjører flere prosesser for å rense produktet.

Godt valg av kreatin, men ha heller oppi 1 cm vann, kast det i deg og sleng oppi litt vann til for å få ned resten. Du kan også helle det rett i en shake ol.

 

Sitte å vente til det løser seg opp har jeg aldri hørt om før, men jeg liker ikke knasing så kjøper de i kapsler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://gymgrossisten...y-gold-standard

Blir sett på som et av det beste proteinpulveret på markedet.

Er muligens litt dyrt, men er billigere enn det du likte. Smaken er himmelsk også.

 

Vet ikke om jeg er helt overbevist... For det første ønsker jeg helst ikke ren myseprotein, gjerne en blanding av myse og kasein. Denne har også en blanding av konsentrat og isolat. I den prisklassen forventes vel isolat (?). Stusset og litt på ingredienslisten med både kjekssmuler og tyggegummiblanding (hva enn det skal bety!?) :p

Lenke til kommentar

http://gymgrossisten...y-gold-standard

Blir sett på som et av det beste proteinpulveret på markedet.

Er muligens litt dyrt, men er billigere enn det du likte. Smaken er himmelsk også.

 

Vet ikke om jeg er helt overbevist... For det første ønsker jeg helst ikke ren myseprotein, gjerne en blanding av myse og kasein. Denne har også en blanding av konsentrat og isolat. I den prisklassen forventes vel isolat (?). Stusset og litt på ingredienslisten med både kjekssmuler og tyggegummiblanding (hva enn det skal bety!?) :p

 

Sykt god på smak da, spesielt double rich chocolate.

Lenke til kommentar

Flere her som blir rare/uggen i magen ved bruk av kreatin? Har startet med kreatin, og føler meg litt rar i magen. Vil derfor ikke ta neste "dose" ettersom jeg er på skolen :p

 

Tips til hva man bør gjøre? Antar magen venner seg til det, eller?

 

Jeg ble direkte syk etter noen ukers bruk med kreatin fra gymgrossisten av type star nutrition... Tok litt tid før jeg så sammenhengen, men jeg ble bra straks jeg sluttet. Måtte kaste alle pakkene jeg kjøpte (pakketilbud). Har siden den gang brukt creapure i godt over et halvt år uten noe bieffekter og med god framgang :)

 

Har noen erfaring med den her? Ser den koster 650 kr/stk hvis man kjøper pakketilbud med 4 stk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...