Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det farlig å bruke 3 år gammel kreatin? (Weider Pure Creatine)

Spørs når det går ut/gikk ut på dato. Jeg ville ikke brukt et pulver som er gått ut, da det ikke lenger har garanti for å virke. Muligens samlet en del fuktighet opp i gjennom årene, og dermed mistet litt av sin effekt. Er jo ikke dyre greiene, så jeg ville kjøpt nytt.

Lenke til kommentar

er det farlig å bruke 3 år gammel kreatin? (Weider Pure Creatine)

Spørs når det går ut/gikk ut på dato. Jeg ville ikke brukt et pulver som er gått ut, da det ikke lenger har garanti for å virke. Muligens samlet en del fuktighet opp i gjennom årene, og dermed mistet litt av sin effekt. Er jo ikke dyre greiene, så jeg ville kjøpt nytt.

OK.

takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Man tar det gjerne før man legger seg, så ser ikke for meg at du trenger å spise noe egentlig. Men du skal vel unngå kalsium 30 minutter før og etter. Står det ikke på boksen?

Altså, problemet er jo at jeg gjerne har lyst å spise før jeg legger meg. Står kun at kalsium skal unngås etter, men ikke noe om før. Kun at det skal inntas på tom mage. 45 min siden jeg tok ZMA nå, har lyst å drikke melk og spise før jeg legger meg.

Lenke til kommentar

ZMA inneholder magnesium, zink og vitamin b6...

Magnesium binder seg til kalsium og blir (sagt på en enkel måte)nøytralisert.

Kan motvirkes ved å ta mer zma enn vanlig.

Forøvrig tror jeg du skal heller tenke på at mat er viktigere enn tilskudd, det er rimelig søkt å la vær å spise fordi litt magnesium ikke blir nyttegjort... :roll:

Lenke til kommentar

ZMA inneholder magnesium, zink og vitamin b6...

Magnesium binder seg til kalsium og blir (sagt på en enkel måte)nøytralisert.

Kan motvirkes ved å ta mer zma enn vanlig.

Forøvrig tror jeg du skal heller tenke på at mat er viktigere enn tilskudd, det er rimelig søkt å la vær å spise fordi litt magnesium ikke blir nyttegjort... :roll:

Det er sant, men det burde ikke være noe problem å få i seg begge deler med et minimum av planlegging.

Lenke til kommentar

Har blitt litt oppsamlet etter litt opp og ned i trenings intensivitet..

post-91749-0-02336600-1327602238_thumb.jpg

1 1/2 Prozyme sjokolade, noe sports drink, 3kg Whey Tech PF (jordbær), 4 pakker Prozyme sjokolade proteinbar

post-91749-0-07026100-1327602249_thumb.jpg

~3kg Whey Tech PF (sjokolade), 2,5kg kreatin PF, ~2kg whey tech pf (jordbær) + 3-4-5 Prozyme jordbær poser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ulempen med kreatin i kapselform er at det er dyrere. Det andre er at du svelger mange kapsler i tillegg til pulveret på et daglig basis. Det andre er at du får mindre for pengene.

Etter mange års erfaring, så vet jeg at den dosen som står på boksen ikke er egnet for deg, men bare en generell målepinne. Du må prøve deg frem med mengder til du finner at du yter optimalt. Jeg tar mye mer kreatin enn hva som står på boksen, og jeg yter maksimalt når jeg gjør dette. Jeg yter dårligere om jeg tar den anbefalte dosen på boksen.

Om du velger pulverform istedet for kapsler, så kan du tilpasse mengden kreatin for deg personlig mye bedre enn om du brukte kapsler.

Jeg har aldri sett proteinpulver i kapsler, om du fant det i kapsler ville du måtte sluke hundrevis av dem i uka, tenk på alle skallene du ville svelget for hver gang.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ettersom jeg måtte kaste min uåpnede ZMA-boks grunnet farlige overdoser, så lurer jeg på hva jeg burde gå for nå. Fikk derfor aldri prøvd ZMA, så vet derfor ikke om det har noen effekt på meg.

Hva burde jeg gå for?

X-life.no har jo 750 kapsler for 499 kroner, men trenger jo ikke så mange bare for å teste ut effekten.

Tips?

Tenkte da på en boks med f.eks 90 eller 180 kapsler.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Fant en annonse på nettavisen som gjorde meg litt skeptisk. Det var for et produkt som het "Max Caffein". Etter litt googling fant jeg ut at dette sannsynligvis er det samme som har blitt markedsført av et annet selskap som "Top Fuel". Styremedlemmer i selskapene går mye igjen og sånn. Det sies å være "naturlig koffein", 100mg per tablett. Er dette svindel? Er det i det hele tatt lovlig?

Lenke til kommentar

Har du link til produktet?

Selv kjøper jeg aldri produkter med mindre effekten er godt dokumentert og produsenten/selgeren virker seriøs. Det er alt for mange useriøse aktører i markedet og enda fler totalt ubrukelige produkter. Uten å ha noen kjennskap til produktet så vedder jeg en tier på at en kopp kaffe før trening vil gi bedre effekt og samtidig være langt billigere.

Om du vil ha pre-workout tilskudd så finnes det flere produkter som er brukbare, men jeg tviler på at det der er et av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...