Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Jeg tror grunnen til at han ikke selger noe annet enn isolat, er at han ikke vil selge noe av lav kvalitet.

Dette er det eneste som svarer på innlegget mitt, og det er akkurat det samme som du sa i ditt forrige innlegg.

Og som jeg sa i mitt forrige innlegg: Hvorfor han selger det han gjør er likegyldig. Poenget er at man skal være skeptisk til det en selger sier om produktene sine.

Er det noe å kverulere på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe å kverulere på?

JA! Hør hva jeg sier!

Han selger IKKE PRODUKTET SITT i den artikkelen. Han sier hva som er BEST av isolat og konsentrat, og hvorfor. Hva han selger har INGENTING med hva som er bra for kroppen din å gjøre! Er det veldig vanskelig å forstå?

Det er LANGT fra bare han som selger isolat. Det han forteller deg dersom du leser artikkelen, er at du skal drite i å kaste bort penger på å kjøpe konsentrat, da isolat er bedre. For meg kan du kjøpe pulveret ditt fra proteinfabrikken, norkost, x-life, tn, russland, eller hvor enn du vil, det jeg sier er at isolat er BEDRE.

Dette er IKKE fremheving av sitt eget produkt. Det er en informativ artikkel om hvilket valg du skal ta når du kjøper protein.

:glare:

Lenke til kommentar

Om 1 kg konsentratråvare koster 20 kr , da tviler jeg på om produsenten velger en konsentratråvare som koster 200kr kg bare for å være snill med kunden.

Er det først konsentrat kan det stå til så kan man tjene litt ekstra.

Skal man ikke skade aminosyreprofilen med for eks varme i produksjonen må man koste på ekstra med dollar og sette inn fordyrende steg i prosessen.

Dette gjøres ikke med 99% av konsentratråvarene som er ment for pølser, sauser og stivelse i mat hvor det ikke er viktig.

Da er sansynligheten for å få et drittprodukt av konsentrat like stor som at man ikke vinner i lotto i kveld.

Endret av War
Lenke til kommentar

Herrejessufader som dere suger kuken til Børge da... :mrgreen:

Det finnes et utall seriøse produsenter for salg i Norge som ikke koster så mye som det Børge selger...

Eksempler...

Activate

Proteinfabrikken

Reflex (som forøvrig produserer renere enn det Børge selger...)

Prozyme (koster en del)

Fast-1

Gold standard

MÅ man være så satans fanboi? ;)

Whey er whey i Norge, spør de som selger flere produkter og dere vil få til svar at: pulver er pulver, du betaler bare mer for bedre smak fordi det er vanskeligere å få til uten å gå på kompromiss med kvalitet...

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er IKKE fremheving av sitt eget produkt. Det er en informativ artikkel om hvilket valg du skal ta når du kjøper protein.

Nei. Eller det vil si: Ja, den er informativ, og ja det er en artikkel, men den er partisk!

La oss forestille oss at konsentrat og isolat faktisk er like bra. Børge har valgt å satse på isolat som et salgsgimmick ("kun det beste"). Så skriver han på siden som selger isolatet hans en artikkel om isolat vs konsentrat. Vil han da innrømme at konsentrat gir mer for pengene? Så klart ikke!

Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men jeg sier at de aller fleste som selger noe vil fremstille ting slik at ens produkt ser bedre ut! Det er slik verden fungerer i dag. Du ser det på reklamer hele tiden.

Ta deg en tur til hjemmesiden til et produkt du ikke liker, og les hva slags svada som står der!

Ordet naiv passer perfekt i denne sammenhengen. Det er faktisk for slikt som dette ordet er oppfunnet.

Igjen jeg sier ikke at isolat ikke er bedre.. Men husk på at Børge i aller høyeste grad er partisk når han skriver en slik artikkel. Å høre to sider av saken er et prinsipp de aller fleste er veldig godt kjent med.

Jeg skjønner ikke at du greier å krangle på dette. Det er fullstendig åpenbart, vidt kjent og akseptert at folk gjerne bøyer på sannheten litt for å tjene penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sjekker du tallene her ser du at det ikke ligger penger bak disse sidene. De ble opprettet pga det var mye drit man kunne velge i. De kunne 100ganget fortjenesten ved å ta inn no-explode og annet drit bare for å lure folk.

90+ var et fint konsentrat dere elsket i 10 år som vi advarte mot. Alle kjøpte det pga pris helt til det viste seg at det var 16 g laktose pr 100 g, glasskår og hvetemel i bøtta og at hele produtet var BS man hadde laget for å gjøre seg rike på tilbudsjegerene.

Myrev har hatt råvarer med priser og egenskaper opp til diskusjon og det er kundene som vil ha den råvaren man har idag, ikke noe fagerli presser på oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne se kilder når du hevder at 90+ har hvetemel og glasskår i seg :)

Forresten fasinerende at du fortsatt er like oppslukt av Børge Fagerli og hans budskaper (intet ondt ment). Og om man ikke tror Børge har en dobbel agenda når han fremmer sine meninger er man skrekkelig naiv, selv om måtte være sannhet i det han sier. Mannen lever av dette og slike ting må alltid tas i betraktning.

Lenke til kommentar

Akkurat det med Børge sine artikkler kan oppfattes på to måter: Han selger isolat pga artikkelen eller at han har skrevet artikkelen pga han selger isolat..

Min oppfatning er at Whey er whey hvis man velger de litt mer seriøse, ofte det man betaler ekstra for, er god smak. Skal man der i mot velge kasein, så er det smart å gå for noe som er laget på isolat.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå er det forskjell på å drive butikk for penger eller å starte opp noe pga man synes det manglet.

Med denne lønnen trur jeg ikke det er for pengene han gjør dette.

Med en gang myrev tar inn noexplode og annen drit for å øke fortjenesten så kan hele kundemassen stikke til norkost eller proteinfabrikken så faller hele grunnlaget til siden ned.

Jeg går it-støttet bedriftsutvikling på høyskolen med blant annet entreprenørskap, markedsorientert produktutvikling, bedriftsøkonomi og e-handel så jeg vet hvordan en bedrift tenker.

Sier ikke at det ikke finnes god konsentrat, sier bare at det er dyrt å ta vare på aminosyreprofilen og de som lager råvarer som er ment for stabilisatorer i mat har da garantert ikke disse fordyrende prosessene og da sitter kunden igjen med et urent konsentrat som itillegg er skadet og på toppen av det hele er det råvarens verdier det er på bøtta - før smak tilsettes.

Som sjefen av nettbutikk i norge sa i selvforsvar, det finnes ikke regelverk på det, og pga alle andre gjør det må vi også for å fremstille konkurransedyktig

Om mr F har fått beskjed fra kundene om å bruke en ekstra ren og dyr råvare og denne smaktilsettes med kunstig søtning og andre lettprodukter og man da ikke kommer lenger opp en 85% protein pr 100g sammtidig som andre merker tilsynelatende selger isolater med høyere verdier som smaker søtere til en billig penge så trenger man ikke rope ut kilder engang om man har noe oppi toppen.

At 90+ bare var humbugg har vi kilder på i 50 tråder her, for eks ej-shop som solgte mye av dette la ned samme dag som dette ble kjent.

post-64596-0-26157000-1326441205_thumb.png

Lenke til kommentar

Nå synes jeg kanskje at debatten har blitt litt vel mye vinklet mot Børge, men at han har lav skattbar inntekt, betyr ikke at han tjener penger. Uten at jeg vil spekulere mer i akkurat det..

Akkurat hva den reelle verdien på de forskjellige produktene er vanskelig å si, det er vel ingen som faktisk har testet dette. Så avviket kan være like stort hos Børge som konkurrentene sånn sett. Vi har faktisk ikke noe bevis på hva vi betaler for..(?)

Lenke til kommentar

Nå er det forskjell på å drive butikk for penger eller å starte opp noe pga man synes det manglet.

Med denne lønnen trur jeg ikke det er for pengene han gjør dette.

Med en gang myrev tar inn noexplode og annen drit for å øke fortjenesten så kan hele kundemassen stikke til norkost eller proteinfabrikken så faller hele grunnlaget til siden ned.

Jeg går it-støttet bedriftsutvikling på høyskolen med blant annet entreprenørskap, markedsorientert produktutvikling, bedriftsøkonomi og e-handel så jeg vet hvordan en bedrift tenker.

Sier ikke at det ikke finnes god konsentrat, sier bare at det er dyrt å ta vare på aminosyreprofilen og de som lager råvarer som er ment for stabilisatorer i mat har da garantert ikke disse fordyrende prosessene og da sitter kunden igjen med et urent konsentrat som itillegg er skadet og på toppen av det hele er det råvarens verdier det er på bøtta - før smak tilsettes.

Som sjefen av nettbutikk i norge sa i selvforsvar, det finnes ikke regelverk på det, og pga alle andre gjør det må vi også for å fremstille konkurransedyktig

Om mr F har fått beskjed fra kundene om å bruke en ekstra ren og dyr råvare og denne smaktilsettes med kunstig søtning og andre lettprodukter og man da ikke kommer lenger opp en 85% protein pr 100g sammtidig som andre merker tilsynelatende selger isolater med høyere verdier som smaker søtere til en billig penge så trenger man ikke rope ut kilder engang om man har noe oppi toppen.

At 90+ bare var humbugg har vi kilder på i 50 tråder her, for eks ej-shop som solgte mye av dette la ned samme dag som dette ble kjent.

Norkost og TN har jo også isolat, du nevner aldri disse produktene, men kun Børges...

Hva med optimum 100%whey gold standard. Konsentrat, men en av verdens mest populære proteintilskudd...

Lenke til kommentar

Hva med optimum 100%whey gold standard. Konsentrat, men en av verdens mest populære proteintilskudd...

Er ikke noe for eller imot argument, men at det er populært betyr ikke at det er bra! ;) Du må huske på at det er trolig 10 000 ung-gutter som tar proteiner fordi dem har lest en plass at det er bra per person som faktisk er kritisk til hva h*n stapper i seg..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Norkost og TN har jo også isolat, du nevner aldri disse produktene, men kun Børges...

Fagerli jobbet i TN da de lagde dette.

Nevner de firmaene jeg ser ikke jukser under printingen.

De kan man telle på en hånd.

Mener du Norkost jukser under printingen?

Det tror jeg absolutt ikke han mener. Dette er stråmannsargumentasjon. Det kan du holde deg for god for.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Fagerli jobbet i TN da de lagde dette.

Nevner de firmaene jeg ser ikke jukser under printingen.

De kan man telle på en hånd.

Mener du Norkost jukser under printingen?

Det tror jeg absolutt ikke han mener. Dette er stråmannsargumentasjon. Det kan du holde deg for god for.

Poenget med hele diskusjonen er som doofen sa tidligere. Er alt for mange som suger børgepikk her. Feks ved anbefalinger kommer alltid myrev frem, selv om norkost og tn har like gode produkter.

Og at artikler som Børge skriver er ikke nødvendigvis alltid sant. Selvfølgelig ønsker han å tjene penger så derfor roser isolat opp i skyene. Jeg sier ikke at det er feil, men jeg poster ikke anmeldelse av en maskin skrevet av komplett.no hvis jeg skal anbefale en maskin, right?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er artiklene fulle av kilder da, man kan jo lese disse også.

Hele poenget for å lage myrev var pga det var så mye BS der ute, det skal bare en bs fra myrev så er hele selskapet i grus pga prisene.

Mister de troverdigheten mister de alt.

Lenke til kommentar

Nå er artiklene fulle av kilder da, man kan jo lese disse også.

Hele poenget for å lage myrev var pga det var så mye BS der ute, det skal bare en bs fra myrev så er hele selskapet i grus pga prisene.

Mister de troverdigheten mister de alt.

Hehe.. På grunn av dette innlegget tok jeg faktisk turen til siden der artikkelen står, heller enn å lese utdraget Diskutant siterte for noen dager siden.

Jeg må si at det er ganske utrolig at dere forsvarer denne "artikkelen" så kraftig som dere gjør... Å i det hele tatt kalle det noe annet enn reklame er i beste fall naivt godtroende. Jeg mener: Tittelen er.... wait for it... *Trommevirvel* ... "Proteinpulver – MyoProtein – det eksklusive valget" *Badum-tish*.

Men HEI! Vent, det er mer. Gjett hva ingressen er...

... ... ...

...

Sikker på at du er klar for dette?...

"Proteinpulver er viktig for de fleste trenende. Vi gir deg svar på hvorfor MyoProtein er det beste proteinpulver valget når du jobber hardt for å bygge mer muskelmasse, øke styrken, eller bevare muskelmasse på diett."

Hoho! :w00t:

Så... Joda... men.... ellers da?

Jo! Jeg leste artikkelen, og annet enn at ordet proteinkilde ble nevnt et par ganger, fant jeg ikke en eneste kilde bortsett fra kanskje denne.

Ellers brukes begrepene "Studier viser at", "Flere studier viser at" og "I en nyere studie ga" flittig, og det ser jo bra ut! :thumbup:

Men seriøst, folk... Er det dette og dette man sitter igjen med etter 10 års obligatorisk grunnskole?

De bruker en fin font, da... Det skal han Børge ha :)

http://myrevolution.no/s/proteinpulver-myoprotein-det-eksklusive-valget/

Endret av madsc90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...