Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

1: At kroppen utnytter isolat bedre enn konsentrat.

Det stemmer jo ikke, isolat betyr jo bare at man har renset råvaren nok, dvs over 90g protein pr 100g.

Man kan rense all konsentrat til å bli isolat.

At de firmaene som lager råvarene faktisk bruker masse penger på å holde temp på under 75C hele vegen burde vel si sitt. De ville ikke ha fordyret en allerede dyr råvare med tullball.

2: At konsentrat for kosttilskudd behandles på en måte som ødelegger proteinet.

Det er ikke alltid bevist, men det er bevist at det koster penger å unngå dette og da blir konklusjonen at

dette er noe man ikke bruker penger på når det ikke har noe å si for resultatet i det råvaren skal brukes i.

Konsentrat for kosttilskudd er det ikke noe som heter, det er for pølser og sauser, men man kjøper det og selger det i spann isteden.

Det blir som å kjøpe en bil til 120.000 og lure på om de har brukt titanbolter som de dyreste merkene gjør. Sansynligvis har de ikke brukt 1600 dollar pr bolt i denne prisklassen, uten at du faktisk har gått under for å sjekke.

3: At Kasein er bedre enn myse. Jeg vet at kasein opptas tregere, men rent aminosyremessig har jeg ikke sett noen gode argumenter til fordel for kasein.

Bedre har ingen skrevet. De har forskjellige egenskaper og man vil gjerne ha begge.

Mest av K om man må velge mest av det ene er bare pga de produktene som er motsatt, mest av M ofte er dårlige og her har man puttet inn mest M med vilje pga fortjeneste.

Produkter hvor finans står først går ofte litt lenger på alle områder.

At samtlige har feilaktige innholdsfortegnelser.

Dette er noe som sjefen for ej-shop skrev på treningsforumet og hang ut alle andre i bransjen.

Siden det ikke er noen lov mot dette så gjør man det, og gjør en det må alle.

Dette blir bekreftet av flere innen bransjen og de som går imot det må hele tiden fortelle om det for å ikke virke dårligst.

Det skinner også ofte igjennom i labanalyser og mange av labanalysene er gjort på råvaren, den analysen firmaet får da de kjøper råvaren. Denne bruker de ofte i butikken sin og viser til sluttproduktet.

Sikter du til aske i for eks kre-alkalyn?

Ingen har sakt at den er fyfy, man har kun rakket ned på at produsentene rakker ned på kreatin-M for å fremheve deres produkt.

Desuten er det bevist at kreatin-M holder seg stabil i syre lenger en den er i magesekken så alle grunnene til å kjøpe kre-alkalyn frafaller.

Jeg bruker det selv, men ser på det som kreatin-M som det faktisk er inni.

Den var billigere da jeg kjøpte den og jeg bryr meg ikke om aska som er oppi som skal få den til å overleve magesekken mer en 1 sek og øke opptakene med 500%

Beklager sent svar, har vært opptatt.

1: Her tenkte jeg på at temperatur"ødelagte" konsentrat-proteiner faktisk har lavere virkningsgrad. Har du kilder på at disse billige fremstillingsmetodene gjør at proteinet ikke lenger kan utnyttes av kroppen?

Delvis 1 og 2: Her sier du jo selv at isolat kun sier noe om prosentandel protein i produktet, ingenting om fremstillingsmetoden. Jeg ønsker bekreftelse på at konsentrat inneholder dårligere protein enn isolat. Hva hindrer produsenter av isolat i å benytte de samme billige fremstillingsmetodene som konsentrat, det er jo bare å rense litt bedre etterpå?

Det virker for meg som at bruken av uttrykkene "konsentrat" og "isolat" ikke er konsekvent. Noen ganger snakker man om fremstillingsmetoden, og dermed kvaliteten, mens her snakker du om 90% protein som en grense. Hvis grensedefinisjonen er den gjeldende, kan vel ihvertfall ikke isolat vs konsentrat brukes som kvalitetsindeling, da et marginalt høyere inntak av konsentrat vil gi samme effekt som isolat. Dersom isolat er 90%, og konsentrat er 80%, vil 30g isolat tilsvare 33,75 g konsentrat. Forskjellen kan enkelt forsvares i prisforskjell.

3: Her forstår jeg ikke hva du mener. Først sier du "bedre har ingen skrevet", så sier du "...mest av M ofte er dårlige...". Er ikke dette en selvmotsigelse?

Innholdsfortegnelse: Her er forbrukerrådets side om næringsinnholdsmerking av mat. Jeg fant ikke i farten noe direkte på saken, men jeg finner det veldig spesielt dersom reglene ikke er imot feilaktig merking. Der føler jeg bevisbyrden må ligge på de som mener at feilaktige opplysninger er tillatt.

Aske: Dette var bare en rask kommentar til holdninger jeg har sett rundt enkelte labanalyser. Jeg så for eksempel noen snakke negativt om 90+, grunnet noe som 5% aske. Der ville jeg ganske enkelt påpeke at aske er et samlebegrep på mineraler, og ikke noe som nødvendigvis skal trekkes frem som negativt.

Ellers savner jeg fortsatt uavhengige kilder. Det virker for meg som at de fleste som påstår at konsentrat er dårlig enten selger isolat selv, eller har behov for å forsvare sine egne beslutninger.

Heller ikke nå sier jeg at du tar feil, men jeg er fortsatt ikke tilstrekkelig overbevist om at mange av "læresetningene" i tråden er korrekte. Påstandene er der, men uten uavhengige kilder kan man ikke kalle det mer enn nettopp påstander eller magefølelser.

Spesielt en ting synes jeg virket suspekt, så jeg gjentar det i klartekst:

Du sier at de som lager konsentrat bare er ute etter fortjeneste. Det samme gjelder vel for isolat? Dersom isolat og konsentrat bare er definisjoner på totalt proteininnhold; Hva hindrer produsenter av isolat i å ta de samme snarveiene som produsenter av konsentrat?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wikipedia har en kort forklaring når det gjelder forskjell på konsentrat og isolat (jeg har ikke sjekket ut kildene...): http://en.wikipedia.org/wiki/Whey_protein

Som det nevnes i artikkelen blir myseprotein denaturert ved omlag 72 grader celsius. Proteinet endrer struktur, og dette kan og endre egenskapene til proteinet. Hvorvidt dette utgjør forskjell når det gjelder kvaliteten til proteinpulveret og hvordan kroppen klarer å utnytte proteinet etter denaturering har jeg ikke klart å finne noe god informasjon om, men det er nærliggende å tro at det kan være en sammenheng.

Lenke til kommentar

Forsåvidt interessant lesning, men jeg fant ingenting på kvaliteten til selve proteinet. Det eneste som sies om forskjellen mellom isolat og konsentrat er at isolat i tillegg har fjernet mye av laktosen og fettet som finnes i konsentrat. Slik jeg tolker det er det dermed nærliggende å tro at isolat faktsik er konsentrat, bare mer renset. Følgelig vil isolat ha gjennomgått alle de samme ufordelaktige (dersom de er det) prosessene som konsantrat, i tillegg til enda en prosess der laktose og fett fjernes.

Hvis dette stemmer, og man ikke har noe imot å få i seg fett og laktose (personlig har jeg ingenting imot litt ekstra energi), så ser jeg ingen grunn til å velge isolat fremfor konsentrat.

Legg merke til premissene her. Dette er ikke annet enn løs filosofering og gjettverk. Dessuten har ikke enda War hatt anledning til å svare på mitt forrige innlegg.

Jeg er veldig interessert i å få vite den faktiske forskjellen mellom produksjonsmetodene til isolat og konsentrat.

Lenke til kommentar

Forsåvidt interessant lesning, men jeg fant ingenting på kvaliteten til selve proteinet. Det eneste som sies om forskjellen mellom isolat og konsentrat er at isolat i tillegg har fjernet mye av laktosen og fettet som finnes i konsentrat. Slik jeg tolker det er det dermed nærliggende å tro at isolat faktsik er konsentrat, bare mer renset. Følgelig vil isolat ha gjennomgått alle de samme ufordelaktige (dersom de er det) prosessene som konsantrat, i tillegg til enda en prosess der laktose og fett fjernes.

Hvis dette stemmer, og man ikke har noe imot å få i seg fett og laktose (personlig har jeg ingenting imot litt ekstra energi), så ser jeg ingen grunn til å velge isolat fremfor konsentrat.

Legg merke til premissene her. Dette er ikke annet enn løs filosofering og gjettverk. Dessuten har ikke enda War hatt anledning til å svare på mitt forrige innlegg.

Jeg er veldig interessert i å få vite den faktiske forskjellen mellom produksjonsmetodene til isolat og konsentrat.

Som du sier tolker jeg det som at isolat i all hovedsak er det samme som isolat, bare med lavere innhold av laktose og fett, og høyere proteinandel. Dersom det tolkes slik, så betyr det som du er inne på at produsentene kan kjøpe samme råstoff som til konsentrat, for så å rense det bedre og selge det som isolat.

Et annet alternativ er at produsenten står for mer eller mindre hele produksjonen, og på den måten kan sørge for at proteinet aldri overstiger omtrentelig 72c under noen del av prosessen. Spørsmålet da er vel heller om alle produsentene av proteinpulver som reklamerer med protein av isolat gjør som i sistnevnte scenario, eller om de bare renser "vanlig konsentrat"...

I tillegg så står spørsmålet om hvorvidt denaturering av proteinet ved for høy varme hemmer proteinets funksjon når det gjelder muskelvekst/opptak i kroppen. I hvor stor grad skades aminosyrestrukturer osv? Finnes det noe forskning på området?

Lenke til kommentar

Har ikke tid enda men kan ta dette.

Slik jeg tolker det er det dermed nærliggende å tro at isolat faktsik er konsentrat, bare mer renset

Det stemmer, råvaren er for eks den samme så renser man det til konsentrat og det blir bare isolat når man kommer over 90% renhet.

Noen firma legger proteinpulveret på anbud, de som skal ha lavest pris lager også pulver for andre med ulovlige stoffer i osv og spor kan da komme over i produktet.

Andre produsenter bruker for eks Gaute (TN.no)til å lage produktet som ikke lager andre ting som ikke er lov i norge. Andre bruker for eks Nestlè for å blande produktet.

Når man bruker produsenter av barnemat osv så stiller myndighetne strenge krav til produksjonen, de har ikke lov til å produsere medisin og andre stoffer som kan smitte over/ spor av.

Hvor mye aminosyrene blir skadd evt hva det har å si for kroppen vet jeg lite om uten om uttaleser fra de som lager råvaren som sier at de må bruke ekstra steg i produksjonen for å unngå dette.

De sier at myndighetne har krav til kvaliteten på protein i barnemat.

Det kan hende noen produsenter kjøper konsentrat pga prisen, men denne er renset i disse stegene og kvaliteten er på topp, men man tar seg ikke bryet med å resne det helt til 90%

Da er bare spm, hvorfor vil man da velge den råvaren som koster 70kr kg mer en tilsvarende råvare som ingen kan se forskjell på som man får større fortjeneste på?

Da må man satse på at gymgrosisten ol faktisk betaler mer penger for kvalitet for å være snille mot sine kunder?

Myo skal ha kred for at de ikke vil selge vissvass som de vet ikke fungerer bare pga det er penger i det. Man kan ikke overleve som idealist, men det er selve grunnen til å starte opp for de.

De kunne ha solgt NO-produkter med nitrogen i , men så lenge man vet at det kun gir en subjektiv følese av pump og det ikke har noe med bygging å gjøre så velger man å gå glipp av de inntektene for å ikke lure folk. Det er ikke mange firma som tenker sånn idag.

De vil også ha 100% sanne etiketter og selv med den beste råvaren og den lavest mulig karb og fett-måten å sette smak på så sitter de igjen med 85% protein i bøttene.

Da har de prøvd så godt de kan, over 30 ganger er for eks jordbærsmaken endret.

Da kan man jo lure på hvordan andre firma klarer å ha 91% osv på etikettene sine samtidig som produktet kanskje smaker søtere + at den ofte koster 300kr mindre.

Lenke til kommentar

Har ikke tid enda men kan ta dette.

Slik jeg tolker det er det dermed nærliggende å tro at isolat faktsik er konsentrat, bare mer renset

Det stemmer, råvaren er for eks den samme så renser man det til konsentrat og det blir bare isolat når man kommer over 90% renhet.

Noen firma legger proteinpulveret på anbud, de som skal ha lavest pris lager også pulver for andre med ulovlige stoffer i osv og spor kan da komme over i produktet.

Andre produsenter bruker for eks Gaute (TN.no)til å lage produktet som ikke lager andre ting som ikke er lov i norge. Andre bruker for eks Nestlè for å blande produktet.

Når man bruker produsenter av barnemat osv så stiller myndighetne strenge krav til produksjonen, de har ikke lov til å produsere medisin og andre stoffer som kan smitte over/ spor av.

Hvor mye aminosyrene blir skadd evt hva det har å si for kroppen vet jeg lite om uten om uttaleser fra de som lager råvaren som sier at de må bruke ekstra steg i produksjonen for å unngå dette.

De sier at myndighetne har krav til kvaliteten på protein i barnemat.

Det kan hende noen produsenter kjøper konsentrat pga prisen, men denne er renset i disse stegene og kvaliteten er på topp, men man tar seg ikke bryet med å resne det helt til 90%

Da er bare spm, hvorfor vil man da velge den råvaren som koster 70kr kg mer en tilsvarende råvare som ingen kan se forskjell på som man får større fortjeneste på?

Da må man satse på at gymgrosisten ol faktisk betaler mer penger for kvalitet for å være snille mot sine kunder?

Myo skal ha kred for at de ikke vil selge vissvass som de vet ikke fungerer bare pga det er penger i det. Man kan ikke overleve som idealist, men det er selve grunnen til å starte opp for de.

De kunne ha solgt NO-produkter med nitrogen i , men så lenge man vet at det kun gir en subjektiv følese av pump og det ikke har noe med bygging å gjøre så velger man å gå glipp av de inntektene for å ikke lure folk. Det er ikke mange firma som tenker sånn idag.

De vil også ha 100% sanne etiketter og selv med den beste råvaren og den lavest mulig karb og fett-måten å sette smak på så sitter de igjen med 85% protein i bøttene.

Da har de prøvd så godt de kan, over 30 ganger er for eks jordbærsmaken endret.

Da kan man jo lure på hvordan andre firma klarer å ha 91% osv på etikettene sine samtidig som produktet kanskje smaker søtere + at den ofte koster 300kr mindre.

En liten ting til det siste der er jo at bedrifter som gymgrossisten osv er mye større enn myo. Dvs de mest sannsynlig bestiller i store kvanta som igjen vil si rabatt. Eller?

Liten artikkel om proteinoppvarming:

http://www.fitnessprat.no/content/hva-om-man-varmer-opp-wheyprotein-10/

Endret av discostu
Lenke til kommentar
En liten ting til det siste der er jo at bedrifter som gymgrossisten osv er mye større enn myo. Dvs de mest sannsynlig bestiller i store kvanta som igjen vil si rabatt. Eller?

Det er mulig, eneste spm er bare om de velger den som er for eks 30% dyrere for at kundene skal få noe bedre selv om ingen kommer til å finne det ut.

Eller om de velger den billigste og tjener mer penger.

Jeg kjenner ikke til hvordan GG opererer, men vanligvis pleier prisen å avsløre det.

Man kan bruke en billig råvare og selge 3 kg for 1000 kr med et smil om munnen , men man kan ikke bruke en god råvare og selge denne for 600kr for 4 kg pga man kjøpte mye.

Da TN, myo og myoshop som alle jobbet i TN før skillte lag ble det mye krangling om dette.

Da lekket det ut prislister og navn på råvarer og jeg mener det ikke sto noe om rabatter da og at prisen justerer pr dag som en aksje.

Tørke og regn, flom osv i verden svinger råvareprisen hele tiden.

At det er konsentrat er bare en liten bagatell, det som er mye værre er at 99% bruker råvaren på ettiketten , så blander de ut produktet.

Lederen for flere firma har innrømmet dette på blandt annet trenignsforum ol.

De sier at siden det mangler regler så må man gjøre dette pga alle andre gjør det.

Det står kanskje 88g protein på bøtta pr 100g.

I virkeligheten kanskje det er 60g pr 100 g og da er det ikke rart de kan selge hele bøtta for 600kr osv.

Noen firma er bustet i å sende råvaren til analyse i labben , dvs fylle en bøtte med råvare og hive i noen gram kakaopulver.

Andre legger bare ut råvareanalysen på hjemmesiden og sier det er produktes.

Disse blir avslørt i tester , for eks 35% protein mens etikett sier 91%

Det er ikke alle produsente som har rent mel i posen. Stikkprøver av proteintilskudd har vist at de kan inneholde nær sagt hva som helst, også steroider.

I denne perioden testet 3,3 prosent av norske kosttilskudd positivt for steroider.

Det kommer jo av at de setter produksjonen på anbud og et dopfirma i romania vinner.

Glasskår, bly og avføring fra dyr er også havnet i pulverblandingen som følge av dårlig hygiene i produksjonen, viser en undersøkelse gjort av det amerikanske mattilsynet FDA i 2003.

http://www.klikk.no/helse/dinkost/helsekost/article549025.ece

------------------------------------------------------

Av myo eller prozyme ville jeg valgt en av dem, og bare handlet der hele tiden.

Bygg opp rabatter.

Det er deilig å logge inn i nettbutikken og se

Myoprotein 1000 799,-

Lenke til kommentar

Kreatin er et naturlig stoff som bidrar til å øke ATP i kroppen. ATP brukes som energi i muskler, og den økte energilagringen vil kunne gi deg noe økning i prestasjon. Mange opplever å øke i vekt med 1-2kg omtrent når man starter på kreatin på grunn av økt lagring av vann i musklene. Det vil da medføre at muskler ser fysisk større ut.

Om du driver med styrketrening kan du jo gjerne teste ut kreatin en liten stund, men drikk nok vann hver dag når du går på det. Kreatin kommer som regel i pulverform som kreatin monohydrat, som blandes lett ut i vann og drikkes.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kreatin gir deg det lille ekstra trykket i musklene, som gjør at du kanskje klarer 5 reps der du ellers bare ville klart 3 reps, f.eks. Musklene blir "hardere" og kanskje litt større, som Fredrik var inne på her.

Kjøp den enkleste typen som heter kreatin monohydrat. Det gir deg like mye som de dyrere og "fancy" typene, som ikke vil gi deg noe mer effekt. Det som er merket med "CreaPure" er alltid av god kvalitet og har en høy renhet. Produkter som ikk eer merket med det bør du se en lab-analyse på for å være sikker.

Ingen cons som jeg er kjent med. Det er forsket mye på, og det er vel heller aldri bevist noen store bakdeler ved det. Noen hevder de får mere kviser av det, men det vil jeg si er tull. Jeg fikk ikke noe mindre kviser da jeg sluttet med kreatin. Det virker dog som det er enkelte som reagerer på kreatinen og blir litt løse i magen, men det er ikke noe problem for de fleste.

Bruk: Du har en oppladningsfase (kan sløyfes) for å fylle kreatinlagrene i musklene fortest mulig, som går ut på å ta 5g fordelt utover 5 ganger om dagen i en uke. Deretter tar du 5g om dagen, og 5g før og etter trening på treningsdager. Dropper du oppladningsfasen vil det ta litt lengre tid før du har fyllt opp lagrene. Etter det vil det bare være vedlikehold. Derfor er det heller ingen krise om du ikke får tatt, eller glemmer å ta kreatin hver dag.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan legge til at det har fordeler selv om man ikke trener, skal opp, vedlikeholde eller ned i vekt.

Dvs frå nå av og resten av livet ville ikke vært unaturlig.

Det er ikke noe man "går på"

Det er kreatin i fisk,kjøtt og bær og man "går ikke på en kur" om man spiser fisk til middag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har hørt dette fra flere, inkludert meg selv, at under oppladningsfaser må man ekstremt mye på do for å tisse etter man tar dosen. Gjerne fra sånn 10 minutter etter man har tatt kreatinen omtrent. Ekstremt irriterende der og da, men det er over etter en uke.

Lenke til kommentar

Det er mulig, eneste spm er bare om de velger den som er for eks 30% dyrere for at kundene skal få noe bedre selv om ingen kommer til å finne det ut.

Eller om de velger den billigste og tjener mer penger.

Jeg kjenner ikke til hvordan GG opererer, men vanligvis pleier prisen å avsløre det.

Man kan bruke en billig råvare og selge 3 kg for 1000 kr med et smil om munnen , men man kan ikke bruke en god råvare og selge denne for 600kr for 4 kg pga man kjøpte mye.

Da TN, myo og myoshop som alle jobbet i TN før skillte lag ble det mye krangling om dette.

Da lekket det ut prislister og navn på råvarer og jeg mener det ikke sto noe om rabatter da og at prisen justerer pr dag som en aksje.

Tørke og regn, flom osv i verden svinger råvareprisen hele tiden.

At det er konsentrat er bare en liten bagatell, det som er mye værre er at 99% bruker råvaren på ettiketten , så blander de ut produktet.

Lederen for flere firma har innrømmet dette på blandt annet trenignsforum ol.

De sier at siden det mangler regler så må man gjøre dette pga alle andre gjør det.

Det står kanskje 88g protein på bøtta pr 100g.

I virkeligheten kanskje det er 60g pr 100 g og da er det ikke rart de kan selge hele bøtta for 600kr osv.

Noen firma er bustet i å sende råvaren til analyse i labben , dvs fylle en bøtte med råvare og hive i noen gram kakaopulver.

Andre legger bare ut råvareanalysen på hjemmesiden og sier det er produktes.

Disse blir avslørt i tester , for eks 35% protein mens etikett sier 91%

Det er ikke alle produsente som har rent mel i posen. Stikkprøver av proteintilskudd har vist at de kan inneholde nær sagt hva som helst, også steroider.

I denne perioden testet 3,3 prosent av norske kosttilskudd positivt for steroider.

Det kommer jo av at de setter produksjonen på anbud og et dopfirma i romania vinner.

Glasskår, bly og avføring fra dyr er også havnet i pulverblandingen som følge av dårlig hygiene i produksjonen, viser en undersøkelse gjort av det amerikanske mattilsynet FDA i 2003.

http://www.klikk.no/helse/dinkost/helsekost/article549025.ece

------------------------------------------------------

Av myo eller prozyme ville jeg valgt en av dem, og bare handlet der hele tiden.

Bygg opp rabatter.

Det er deilig å logge inn i nettbutikken og se

Myoprotein 1000 799,-

Aight. 2delt.

1. Hvordan vet du at myrevolution, tn.no og norkost ikke jukser i isolatproduktene deres? :)

Hvor mye må man handle på de forskjellige butikkene før man får rabatter tror du? Slik som det er nå vil jeg komme best ut av det ved å bestille elite gold bulkpakken til norkost, selv om jeg synes TN og Myo var hakket bedre på smak :)

Har hørt dette fra flere, inkludert meg selv, at under oppladningsfaser må man ekstremt mye på do for å tisse etter man tar dosen. Gjerne fra sånn 10 minutter etter man har tatt kreatinen omtrent. Ekstremt irriterende der og da, men det er over etter en uke.

Kreatin gjør at du pisser mer ja, jeg merket det veldig godt pga jeg måtte opp om nattan og pisse.

Lenke til kommentar

Ingen cons som jeg er kjent med. Det er forsket mye på, og det er vel heller aldri bevist noen store bakdeler ved det. Noen hevder de får mere kviser av det, men det vil jeg si er tull. Jeg fikk ikke noe mindre kviser da jeg sluttet med kreatin.

Jeg fikk mer kviser av kreatin. Tror jeg har nevnt det her før også. Var en periode hvor jeg irriterte meg over kvisene i ansiktet. Brukte kreatin, men koblet aldri at det kunne ha noe med saken å gjøre før jeg dumpet innom random kommentar på ett av treningsforumene jeg leste på at kreatin kan gi kviser. Fleste sa at det var bull så jeg startet googlingen og fant flere som slet med samme problem.

Bestemte meg for å bare teste, 2 uker uten og huden begynte å bli bedre. Etter en stund uten kreatin tenkte jeg å starte igjen og da kom kvisene tilbake etter en 1-2 ukers tid hvis jeg ikke husker helt feil.

Skal prøve reflex sitt kreatin nå nestegang jeg skal bestille meg kosttilskudd pga noen mente kreatin merket creapure var bedre for å ikke få kviser. Kan også hende jeg bare var uheldig med kreatinproduktet jeg brukte. Var GG sitt eget merke. :)

Lenke til kommentar

Hvor mye må man handle på de forskjellige butikkene før man får rabatter tror du?

På TN.no kan man kjøpe VIP-kort og få 20% på alle ordre etter du har betalt VIP-kortet som koster 399,-. Ellers må du handle for 20 000 for å få 20% rabatt.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at myo har nettbutikk er pga man var lei av å bli lurt overalt.

Personer som er ekstremt laktoseintolerante blir dårlig av alt annet de prøver, men reagerer ikke på prozyme og myoprotein.

Fagerli har delt mye om produktene , det er selv tatt opp på forumet om man skal redusere råvarekvaliteten for å senke prisen osv.

Det er også gjennomført labtester, TN kom litt dårlig ut pga jordbærpulveret klumper seg i knallrøde prikker og en stor sånn kom oppe testscoopen og ødela . Dette måtte de fikse og rette på til den nye testen.

Råvaren er vel 91% men selve labtesten viser 85 og det er da 85 det printes på etikett.

Her er det helt lovlig å skrive 91+ , men det vil være å lure folk.

Det er egentlig hele grunnen til at myo overlever.

Juksing for å tjene penger og de mister hele kundegruppen på en dag.

Det kan jo skje i fremtiden, i mellomtiden får vi håpe på at mat og helse tar flere proteintester.

Liker ikke å stole på tester bestillt av firmaet selv, følger nok ofte med litt smøring.

En dårlig test kan bety millioner i underskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...