jahas Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Åssen Gainer bør jeg gå for a? Skal komme meg opp på 4000kcal daglig til høsten, så har ikke sjanse på å klare det med bare mat. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Muscle milk er ganske bra.. funka for meg. Godt smaker den i sjokolade og! Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det burde fortsatt stå isolat og ikke konsentrat på proteinen i bøtta selv på en gainer. Ren karbbøtte 3-4kg for under 200kr er også billig, bare bland 50g i alle proteinshakene og volla, egen gainer. Lenke til kommentar
dehov Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Har tenkt å kjøpe Whey-80 hos Gymgrossisten.no. Er dette "bra" protein og er det et godt tilbud? Hvilke bonusprodukter bør jeg velge? (Ønsker ikke å begynne med kreatin) Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Nei det er et dårlig produkt. instantisert myseproteinkonsentrat, Det burde fortsatt stå isolat og ikke konsentrat på proteinen i bøtta selv på en gainer. Desuten er det bare myse. Hvis du ikke vil bruke det best dokumenterte kosttilskuddet så kan du sjekke om du har tran/omega3 iorden. For eks selolje /friflyt eller noe i den duren. Den er viktig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Hvilke proteinpulver bruker dere egentlig? Og hva gir etter deres mening mest for pengene? Endret 21. juli 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) http://www.norkost.n...bulkpakke/P_201 https://www.tn.no/bu...ukt/prozyme-3kg https://www.tn.no/bu.../pro-90-isolate http://myrevolution.no/myoprotein-3kg http://myrevolution.no/m-factor-4kg Finnes mange flere, kun eks. Isolater, gjerne 50/50 eller mest K Erteprotein eller TN basic 4kg gir vel mest for pengene. Jeg kjøper 12-20kg or gang som gir rabatter + ofte fri frakt + opptjent rabatt om man bruker samme butikk ofte nok. Da blir det ganske billig totalt sett. Det man ser mye av er tilbudsjegerene som ofte ender opp med rene mysepulver og gjerne av konsentrat. Råvaren er billigere, og er det konsentrat i tillegg så er fortjenesten enda større. Proteininnholdet er i råvaren og ikke det som er oppe i bøtta på 99% av markedets ettiketter og dette gjør de pga de kan og alle andre gjør det så de "må" også for å ikke virke dårligere. Jeg vet at myrevolution har rett etikett, det ser man også på at protein pr 100g er lavere. Konsentrater har heller ingen varmekrav i produksjonen da det skal brukes i matindustrien så sjansen for at aminosyreprofilen er skadet er relativt stor. Det koster masse penger og man ender opp med en dyr råvare om man skal holde seg innenfor maks temp i produksjonen så jeg vil tippe 99% av all konsentrat er skadet på en eller annen måte. Så man får ikke det man betaler for heller når kroppen ikke kan bruke det. Endret 21. juli 2011 av War Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Takk for svar! Trenger nytt proteinpulver snart så greit å vite litt om hva som er bra. For meg blir det foreløpig ikke aktuelt pga økonomi med noe storkjøp i hvert fall Hvis man har et rent mysepulver og blander med melk vil vel dette hjelpe på litt i sammensetningen av myse/kasein? Uansett blir det vel å være nøyere nå med å velge et pulver fra isolat og ikke konsentrat. Selv om jeg selv føler jeg har hatt en helt okai fremgang med konsentrat-pulver i kombinasjon med endel melk og proteinrikt kjøtt. Det kan jo da også komme fra melken og kjøttet dog. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 War: Jeg har hørt argumentene dine mange ganger før, men jeg har aldri sett noen opprinnelig kilde til påstandene. Jeg sier på ingen måte at du tar feil, men min kritiske sans ønsker veldig gjerne å få det bekreftet av en uavhengig kilde. Via diverse forum går disse synspunktene igjen, og jeg synes det ser ut som at opprinnelsen til "kunnskapen" (gåseøyne for å holde meg nøytral) kan ha kommet fra personer med økonomisk vinning i høyere salg av isolatprodukter. Så spørsmålet: Link til uavhengig vitenskapelig kilde? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Hvis man har et rent mysepulver og blander med melk vil vel dette hjelpe på litt i sammensetningen av myse/kasein? Ja for eks melk. Se for eks på 90+ osv, slaktet her inne i 7 år , men alle kjøpte det pga 500kr for 5 kg. Så viste det seg at det var svindel, laktosebombe og en mann i dress tjente seg søkkrik på å lure folk. Selv 1000kr for 3 kg er like billig som kyllingfillet gram for gram. Tar man med kutting av fett, tilbredningstid og vann som er sprøytet inn så er det faktisk dyrere forlengesiden. Link til uavhengig vitenskapelig kilde? Til hva? at protein blir skadet ved høye temp eller til at ejshop er svindel? https://www.tn.no/dr...proteintilskudd Forrigegang det var skrevet var det haugevis av kilder , nå er det reskrevet for de nye sidene uten kilder. Jeg fant det samme i http://www.bodyrecom...he-protein-book og det blir bekreftet om og om igjen. Endret 21. juli 2011 av War Lenke til kommentar
discostu Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hvis man har et rent mysepulver og blander med melk vil vel dette hjelpe på litt i sammensetningen av myse/kasein? Ja for eks melk. Se for eks på 90+ osv, slaktet her inne i 7 år , men alle kjøpte det pga 500kr for 5 kg. Så viste det seg at det var svindel, laktosebombe og en mann i dress tjente seg søkkrik på å lure folk. Selv 1000kr for 3 kg er like billig som kyllingfillet gram for gram. Tar man med kutting av fett, tilbredningstid og vann som er sprøytet inn så er det faktisk dyrere forlengesiden. Link til uavhengig vitenskapelig kilde? Til hva? at protein blir skadet ved høye temp eller til at ejshop er svindel? https://www.tn.no/dr...proteintilskudd Forrigegang det var skrevet var det haugevis av kilder , nå er det reskrevet for de nye sidene uten kilder. Jeg fant det samme i http://www.bodyrecom...he-protein-book og det blir bekreftet om og om igjen. Nei, til at feks activate whey fra norkost er dårlig pulver. (som ikke er isolat) Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Litt dårlig spesifisert, kanskje... 1: At kroppen utnytter isolat bedre enn konsentrat. 2: At konsentrat for kosttilskudd behandles på en måte som ødelegger proteinet. 3: At Kasein er bedre enn myse. Jeg vet at kasein opptas tregere, men rent aminosyremessig har jeg ikke sett noen gode argumenter til fordel for kasein. 4: At samtlige har feilaktige innholdsfortegnelser. Det virker rart for meg at forbrukerrådet i så fall ikke har ordnet opp. Husk at om en rapport sier at det inneholder aske, så er det bare en samlebetegnelse på mineraler (slå opp definisjonen på aske), og dermed ikke nødvendigvis noe ille. Redigert: Det fra tech nutrition kan dessverre ikke bruker som kilde, da de åpenbart har store økonomiske interesser i større salg av "høykvalitetsprotein". Redigert2: Jeg prøver på ingen måte å tale billigproteinets sak, eller å svekke tn, myo, deg etc. Jeg er ganske enkelt bare nysgjerrig, og føler ikke jeg har fått nok troverdige argumenter for å betale ekstra (selv om jeg gjør det). Endret 21. juli 2011 av madsc90 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) 1: At kroppen utnytter isolat bedre enn konsentrat. Det stemmer jo ikke, isolat betyr jo bare at man har renset råvaren nok, dvs over 90g protein pr 100g. Man kan rense all konsentrat til å bli isolat. At de firmaene som lager råvarene faktisk bruker masse penger på å holde temp på under 75C hele vegen burde vel si sitt. De ville ikke ha fordyret en allerede dyr råvare med tullball. 2: At konsentrat for kosttilskudd behandles på en måte som ødelegger proteinet. Det er ikke alltid bevist, men det er bevist at det koster penger å unngå dette og da blir konklusjonen at dette er noe man ikke bruker penger på når det ikke har noe å si for resultatet i det råvaren skal brukes i. Konsentrat for kosttilskudd er det ikke noe som heter, det er for pølser og sauser, men man kjøper det og selger det i spann isteden. Det blir som å kjøpe en bil til 120.000 og lure på om de har brukt titanbolter som de dyreste merkene gjør. Sansynligvis har de ikke brukt 1600 dollar pr bolt i denne prisklassen, uten at du faktisk har gått under for å sjekke. 3: At Kasein er bedre enn myse. Jeg vet at kasein opptas tregere, men rent aminosyremessig har jeg ikke sett noen gode argumenter til fordel for kasein. Bedre har ingen skrevet. De har forskjellige egenskaper og man vil gjerne ha begge. Mest av K om man må velge mest av det ene er bare pga de produktene som er motsatt, mest av M ofte er dårlige og her har man puttet inn mest M med vilje pga fortjeneste. Produkter hvor finans står først går ofte litt lenger på alle områder. At samtlige har feilaktige innholdsfortegnelser. Dette er noe som sjefen for ej-shop skrev på treningsforumet og hang ut alle andre i bransjen. Siden det ikke er noen lov mot dette så gjør man det, og gjør en det må alle. Dette blir bekreftet av flere innen bransjen og de som går imot det må hele tiden fortelle om det for å ikke virke dårligst. Det skinner også ofte igjennom i labanalyser og mange av labanalysene er gjort på råvaren, den analysen firmaet får da de kjøper råvaren. Denne bruker de ofte i butikken sin og viser til sluttproduktet. Sikter du til aske i for eks kre-alkalyn? Ingen har sakt at den er fyfy, man har kun rakket ned på at produsentene rakker ned på kreatin-M for å fremheve deres produkt. Desuten er det bevist at kreatin-M holder seg stabil i syre lenger en den er i magesekken så alle grunnene til å kjøpe kre-alkalyn frafaller. Jeg bruker det selv, men ser på det som kreatin-M som det faktisk er inni. Den var billigere da jeg kjøpte den og jeg bryr meg ikke om aska som er oppi som skal få den til å overleve magesekken mer en 1 sek og øke opptakene med 500% Endret 21. juli 2011 av War 1 Lenke til kommentar
Sephiroth92 Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Nokon som vet korleis eg kan få kjøpt Indigo-3G? T-Nation vil ikkje sende til Noreg. Lenke til kommentar
dehov Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Nei det er et dårlig produkt. instantisert myseproteinkonsentrat, Det burde fortsatt stå isolat og ikke konsentrat på proteinen i bøtta selv på en gainer. Desuten er det bare myse. Hvis du ikke vil bruke det best dokumenterte kosttilskuddet så kan du sjekke om du har tran/omega3 iorden. For eks selolje /friflyt eller noe i den duren. Den er viktig. Er det noen flere som har synspunkter angående Whey-80 hos Gymgrossisten.no? Er det ikke et godt tilbud til den prisen (Jeg kan få 4 kg + bonusprodukter og inkl. frakt til under 500,-)? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Nei det er et dårlig produkt. instantisert myseproteinkonsentrat, Det burde fortsatt stå isolat og ikke konsentrat på proteinen i bøtta selv på en gainer. Desuten er det bare myse. Hvis du ikke vil bruke det best dokumenterte kosttilskuddet så kan du sjekke om du har tran/omega3 iorden. For eks selolje /friflyt eller noe i den duren. Den er viktig. Er det noen flere som har synspunkter angående Whey-80 hos Gymgrossisten.no? Er det ikke et godt tilbud til den prisen (Jeg kan få 4 kg + bonusprodukter og inkl. frakt til under 500,-)? Som nevnt, så burde proteinet være laget av isolat, ikke konsentrat også er dette myse protein. Så direkte bra tilbud er det nok ikke, men det ser jo unektelig bra ut! Lenke til kommentar
dehov Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Som nevnt, så burde proteinet være laget av isolat, ikke konsentrat også er dette myse protein. Så direkte bra tilbud er det nok ikke, men det ser jo unektelig bra ut! Jeg er ikke 100% sikker på om jeg har skjønt hva isolat/konsentrat og myse/kasein er. Men er det så viktig at jeg heller bør se etter et annet produkt? Som sannsynligvis vil koste 200-300 kr mer? Har tidligere brukt 1kg Nutrisport 90+ og syntes det var greit, men har senere lest at det var noe tull med det (link). Er det noen her som har forslag til noen andre produkter jeg bør gå for? Eller bør jeg gå for Whey-80 hos Gymgrossisten? Tenker å kjøpe ca 3-5 kg. Endret 24. juli 2011 av dehov Lenke til kommentar
War Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 http://myrevolution.no/s/myoprotein-det-eksklusive-valget/ Her kan du se hvorfor noen velger å kjøpe K/M og av isolater. skal du ha noe billig så er den pakka M bedre en ingenting. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 http://myrevolution.no/s/myoprotein-det-eksklusive-valget/ Her kan du se hvorfor noen velger å kjøpe K/M og av isolater. skal du ha noe billig så er den pakka M bedre en ingenting. Blir litt for dumt å linke til børge sin side da han ikke er partisk. Har søkt litt rundt på dette selv og det er veldig delte meninger om det er bedre enn rent isolat... Lenke til kommentar
War Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Hva mener du med "bedre en" ? Renser man konsentratet så får man isolat. De som lager isolat og trenger aminosyreprofilen som råvaren har setter inn flere ledd i renselsen for å passe på temp ol. Siden dette koster penger og er unødvendig når råvaren skal brukes til pølser og i saus så sier det seg selv at konsentratfabrikkene ikke gjør dette. Ett annet bevis er jo prisen i seg selv, den kunne ikke vært så lav om de hadde gjort det. La oss si at etiketten stemmer og at konsentratet er renset til 70% ( noen renses til 35%) Da snakker man om en kilo laktose og fett i 3kg-bøtta. Yes jeg fikk tak i billig protein hvor symbolsk -med 30g pr shake ikke er ett gram protein i de første 30 shakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå