Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Vedder på at du har hørt det før, men for å få mest ut av treniga di bør du sove nok, se på hvordan den er satt opp og strukturert, men ikke minst ha et godt kosthold. Proteinpulver er jo et 'hjelpemiddel' her. Ellers ville jeg heller brukt pengene på omega3 og kreatin fremefor testo boostere.

Har hørt den noen ganger før ja, tar alt mulig rart av vitaminer og mineraler, samt Omega-produkter, så jeg har nok ingen mangel der.

Som alltid, kostholdet og søvnen kunne nok vært bedre, men lettere å kjøpe noe :)

 

Har også ett par bokser kreatin stående....

 

Men, mangler fortsatt det produktet som gjør at jeg får enda mer ut av treningen :p

Lovlig så klart...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart hvordan noen kjøper tilskudd for noen tusen for å øke 3% , mens de kunne spist flere kcal gratis eller for 100kr og økt 50-100%

Så sant så sant.

 

 

Hører 16 åringene på treningsstudioet diskutere proteinpulver som om det er hovedveien til Rom, i realiteten hadde vel flesteparten hatt godt av å bare generelt øke matinntaket sitt.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En ting jeg må ha klarhet i: Har hørt at av å ta kreatin så må man drikke mer vann, minst 3-4 liter. Dette er fordi musklene trekker til seg mer vann, og dermed øker i omkrets.

Men den dagen man slutter å ta kreatin, omdanner vannet og de musklene man har, seg til fett (?) Og man må trene intenst for å beholde musklene, for at du ikke skal legge på deg 10 kg med fett. Synes det høres tvilsomt ut, men er dette faktisk sant?

 

Det er riktig at man skal drikke mye vann når man går på kreatin. Når man går på slike produkter skal man ha av og på perioder. enkelte kreatin produkt kan gjøre deg "vassen" og du legger på deg noen kilo med vann, og man får mer vann i musklene. men når du slutter på en slik kur vil dette vannet forsvinne gradvis igjen. Det at vannet omdanner seg til fett, hvordan får du det til og stemme? og hvorfor i alle dager skulle musklene som du har klart og opparbeide deg plutselig på magisk vis bli omdannet til fett? mer muskelmasse = høyere forbrenning. da skulle vell egentlig fettforbrenningen høyere? så denne "myten" du har hørt tor jeg vi kan avblåse med logisk tankegang. så tror nok ikke du skal bekymre deg på og legge på deg masse fett ved å bruke kreatin.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ha av og på perioder på "slike produkter" (hva legger du i det, egentlig?" og hvorfor gjør enkelte kreatinprodukter deg vassen, men ikke andre?

 

edit: haha, drøyt. La ikke merke til den bumpen, men stussa litt over hva det svaret var sikta til, ettersom jeg ikke kunne huske det var prat om noe sånt i det siste.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Av og på-periode er myte, det brukte man før da man ikke visste bedre, bare for å være sikker.

Vassen blir man om man tar formye, om man ikke skulle bli det av for eks X produkter så er det rett og slett mindre kreatin i disse produktene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Myrevolution har erteprotein , får fort 8 kg , men den smaker ikke godt pga råvaren.

 

TN har basic-utgave 4 kg

Myrevolution har myoprotein, men det er 3 kg.

 

Du burde iallefall kjøpe deg et protein hvor isolat og ikke konsentrat står bak på innholdslista.

Trur kanskje jeg hadde valgt en 4kg ifra TN om du vil tenke økonomi.

Lenke til kommentar

Kostern ikke 2,5K a?

 

Selv pleier jeg å kjøpe 12kg fra myo som da er god deal + ingen frakt og bøtteprisen kommer da nesten ned på erteproteinpris.

 

Jeg vet at

407.jpg ATPcreatine er Creapure

 

Norkost sin bulkpakke ender på 216 kroner kiloen.

Myrevolution ender på 316. Ikke vanskelig valg imo...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...