AndyPanda Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Matlodextrin får du tak i over alt, på ca alle nettbutikker som selger tilskudd. W=Whey=Myse Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Ok, takk. Whey er altså såpass mye dårligere enn kasein at det ikke er noe poeng i å kjøpe det? Er ikke protein = protein, og karbohydrater = karbohydrater? Hva er fordelen med kasein? Eller bør jeg kjøpe begge, slik at jeg kan bruke whey etter trening og kasein til måltider? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 M og K Du kan lese denne og se. W er ikke dårlig, det burde bare være en blanding av begge , da de har unike egenskaper. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det jeg lurer på er at når en kalori er en kalori uansett når på dagen det blir inntatt (Hvis man føler feks ting som PF, samme om man spiser 3 eller 10k måltider på en dag). Hvorfor vil ikke det samme gjelde protein? Vil ikke 150g proteiner iløpet av en dag være like bra om det så kommer fra kasein eller myse? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Tingen med kasein og myse er at myse blir mye fortere tatt opp i kroppen og brukt, mens kasein bruker lengre tid å fordøyes. Proteinet selv er det samme, men det som kommer i tillegg som gjør at kroppen bruker lengre tid.. (hvis jeg ikke tar feil) Lenke til kommentar
discostu Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Tingen med kasein og myse er at myse blir mye fortere tatt opp i kroppen og brukt, mens kasein bruker lengre tid å fordøyes. Proteinet selv er det samme, men det som kommer i tillegg som gjør at kroppen bruker lengre tid.. (hvis jeg ikke tar feil) Så å bruke et protein med 50%/50% vil da ikke være fordelaktig. I know what you are thinking, "Why not just mix them together and get the best of both worlds?" Well, I am one step ahead of you. Casein has a unique property, in that ii coagulates in the stomach.12 This causes other proteins to be digested and absorbed much more slowly. Have you ever tried to run through a vat of tar? It isn't easy by any means. You would be moving very slowly. Casein does the same thing to whey, and other proteins for that matter. Think of it as a sort of binding gel. This simple little fact would nullify the biggest and most important attribute of whey. That is its ability to flood your system quickly with amino acid and stimulate protein synthesis. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg skal ikke forsvare 50/50 blandinger, da jeg ikke har lagt meg så veldig borti det. Men forskning rundt emnet har konkludert med at dette er den beste blandinger, trolig derfor det er dette man får fra mammas pupp PS: Greit å legge ved kilde når man siterer noen. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg skal ikke forsvare 50/50 blandinger, da jeg ikke har lagt meg så veldig borti det. Men forskning rundt emnet har konkludert med at dette er den beste blandinger, trolig derfor det er dette man får fra mammas pupp PS: Greit å legge ved kilde når man siterer noen. http://www.bodybuilding.com/fun/satternorton.htm Googla litt random rundt nå riktinok, men har lest noen forskningsartikler om det før og kom frem til at jeg ikke gadd å bry meg no mer om kasein. Finner bare de ikke igjen lengre... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg tar det ikke så veldig seriøst selv, har Whey Tech fra PF som tydligvis bare er bortkastet penger hvis jeg forstå War rett. Også supplerer jeg med melk (kasein) og andre protein kilder via kosthold (egg, kjøtt, grønnsaker..) Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) W er ikke bortkastet, K kan du få fra kosten ellers. Det er bare ikke et godt protein om du baserer hele inntaket på det, ikke pga W i seg selv, men egenskapene fra K man ikke får. Myse har et høyt opptak men det er kortvarig mens kasein har et lavere opptak men er langvarig så kroppen har tilgang på aminosyrene frem til neste inntak. Det er mysens topper som man trekker frem her i markedsføringen, det tjener man mest på da råvaren er billigst. Det er to aminosyrer, leucine og phenylalanine som blir valgt som markører når man skal teste K/M Leucine finner man mest av i myse og blir primært brukt for å øke størrelsen i muskelen, men opptaket er kortvarig og mye vil oksideres som energi. Phenylalanine som man finner i kasein som brukes til å bygge selve muskelen. Når det er ulik mengde aminosyrer med ulike egenskaper så får man det beste fra begge to ved en blanding. På toppen av dette igjen så får man den høye pulsen i opptaket , men man har også tilgang til aminosyrer mellom inntakene da kaseinen ligger i magesekken og frigjør aminosyrer over tid. Det er billig å kjøpe rene W/M -pulver og det fungerer utmerket det om man for eks blander i melk osv hvor man sniker inn kasein ellers i kosten. Bare ikke gå i fella og kjøp W/M-pulver pga prisen og pga reklamen på opptakstoppene VS kasein. Så lenge man er klar over det så blir man ikke lurt. Hadde kasein vært den billige råvaren hadde alle solg rene kaseinprodukter og reklamert med det lange opptaket. Endret 13. mai 2011 av War Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er tilbud på Zeus, noe å satse på eller bare bullshit? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det var vel mer at Whey Tech sin oppbygning skulle gjøre det ganske bortkastet. Whey Tech har en 70/30 blanding, men er hovedsaklig av konsentrat og ikke isolat.. Jeg drikker lite proteinpulver for tiden da jeg kun svømmer og føler ikke behovet for protein er like høyt som når jeg driver med vektløfting, men synes det er greit å hive i seg etter trening. Drikker 1/2 - 1 liter melk hver dag samt en del kjøtt, så kasein kommer fra kosten Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er tilbud på Zeus, noe å satse på eller bare bullshit? ingen? tilbudet gjelder så vidt jeg forstod bare i dag, så det haster litt... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Mye loveord om produktet på siden deres, men er dette virkelig noe som vil fungere bra? Jeg stiller meg tvilende. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er tilbud på Zeus, noe å satse på eller bare bullshit? ingen? tilbudet gjelder så vidt jeg forstod bare i dag, så det haster litt... De lover at man skal gå fra måltall 15 til 35... Vel... Normalverdien for et voksent menneske er 35... Såååå... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er vel for å komme tilbake til normalverdier da. Det kan jeg tro på. Altså du kan gå fra 80% til 100%, men ikke fra 100 til 120 % Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er lett, er jo bare å gjøre noe helt vilt som f.eks. å hoppe i fallskjerm e.l... Testosteronnivåene flyr skyhøyt i 1-2 uker etter et hopp har jeg hørt... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Det er vel for å komme tilbake til normalverdier da. Det kan jeg tro på. Altså du kan gå fra 80% til 100%, men ikke fra 100 til 120 % meningsløst med andre ord, antar jeg har ett normalt nivå prøver å få absolutt mest ut av treningen min, men har holdt meg til proteinpulver, vanskelig å finne noe som fungerer veldig bra utenom det... Endret 20. mai 2011 av aklla Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Kommer også an på hvor gammel du er. Testosteronnivåene synker ikke før man er 25 år tror jeg det var. Eller 35 år... Husker ikke helt Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er vel for å komme tilbake til normalverdier da. Det kan jeg tro på. Altså du kan gå fra 80% til 100%, men ikke fra 100 til 120 % meningsløst med andre ord, antar jeg har ett normalt nivå prøver å få absolutt mest ut av treningen min, men har holdt meg til proteinpulver Vedder på at du har hørt det før, men for å få mest ut av treniga di bør du sove nok, se på hvordan den er satt opp og strukturert, men ikke minst ha et godt kosthold. Proteinpulver er jo et 'hjelpemiddel' her. Ellers ville jeg heller brukt pengene på omega3 og kreatin fremefor testo boostere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå