Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan ser forumfolkene her på kunstige søtningsstoffer?

Liker ikke. Ja, det er søtt og fint, men imo er det for mange negative sider ved dem til at jeg vil innta dem ukritisk. Flere av dem er linket til depresjoner, dårlig humør, bidrar til vektøkning, mildt avhengighetsskapende etc.

Pleide å kjøpe saft "uten sukker" men nå kjøper vi saft med sukker istedet for aspartam. Så vet vi hvertfall hva vi får i oss, og får heller være litt mer forsiktige med kaloriene.

Om man nå absolutt vil unna kunstige søtningsmidler så finnes jo Stevia...

Ja, men Stevia er vel fra Steviaplanten og ikke kunstig?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg er så å si tom for proteinpulver, og må fylle på med nytt. Men det jeg lurte litt på er hva jeg skal kjøpe. Jeg sliter litt med å legge på meg, og orker ikke å spise særlig mye mer enn jeg allerede gjør.

Det jeg lurer på er om det er verdt å kjøpe dette samt dette? Er det noe vits i å bruke penger på Carbo Fuel'en?

Jeg lurer også på om det er noe vits i å kjøpe denne, som en slags mellomting, eller om det er å kaste penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Gainer og karbo brukes for å legge på seg kroppsfett.

Ja, alle som spiser karbohydrater har et mål om å legge på seg masse fett...

Vil minne om at i de aller fleste kosthold kommer hoveddelen av kaloriinntaket fra karbohydrater. Dessuten er det helt nødvendig med kalorioverskudd for å bygge muskler.

Jostein K: Det vil være et helt greit valg. Personlig bruker jeg ren maltodekstrin istedenfor gainer/karbohydratpulver tilsatt smak. Koster nesten ingenting, og maltodekstrin + proteinpulver går veldig bra sammen i en shake. Du burde kanskje og vurdere et proteinpulver som har et høyere kaseininnhold.

Lenke til kommentar

Jostein K: Det vil være et helt greit valg. Personlig bruker jeg ren maltodekstrin istedenfor gainer/karbohydratpulver tilsatt smak. Koster nesten ingenting, og maltodekstrin + proteinpulver går veldig bra sammen i en shake. Du burde kanskje og vurdere et proteinpulver som har et høyere kaseininnhold.

Aha. Hvor kan jeg få tak i maltodekstrin?

Folk går etter W-pulver pga prisen.

Blir som å kjøpe en bil uten dekk siden den var billigere da.

Hva er W-pulver, nøyaktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...