Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Anna enn at det tydlegvis er eit sløs med pengar? Om du drit pengar er det ein ting, men ser ut som det er ein 50/50 fordeling nyttig/dritt.

F.eks. kva skal du med pannekakeer til 400kr!??!? Dietbar? Måltidserstattar? Solstikkeolje og 4 forskjellige shakere? Du kastar ikkje ein shaker etter bruk?

Kan sikkert hende du treng noko av det, men er det verdt alle pengane?

Litt sløsing er det jo selvsagt! Må få leke riking jeg også ;)

- Pannekakene tar jeg pga en på jobben min anbefalte dem, de var veldig gode og næringsverdien er dårlig.

- Dietbar er fordi jeg synes det er greit å ha noe å tygge på av og til, passer meg greit å spise en sånn etter trening. Gå rundt med en shaker i byen er litt show-off synes jeg. Valgte den som het "diet" pga næringsinnholdet. De andre hadde rett og slett for lite proteiner.

- Måltidserstatteren er for å teste om det har høyere metthetsfølelse enn vanlig shake, har til tider travel dager på jobb. Rett og slett praktisk.

- Solsikkeoljen var litt mer gimmick enn faktisk nødvendig :D

- Shakere er praktisk å ha, greit å kunne veksle. Jeg kaster på ingen måte en shaker etter bruk, men har en på jobb og en hjemme. Samt greit å kunne ta med seg en smartshaker når man skal ut :)

Den ZMA'en var jævlig dyr. Du får nesten 400 fler kapsler for 150 kr mer på x-life. Altså over dobbelt så mye for et tillegg på halvparten av prisen. Smartshaken får du også billigere på x-life, og hva skal du forresten med alle disse shakerene? Du har sikkert noen fra før også? Jeg har bare smartshakeren og 1-2 andre jeg bruker jevnlig.

Er klar over at ZMA er dyrere enn X-life sin. Satt og tenkte litt på det faktisk. Mulig jeg dropper den da jeg har litt fra sist handel hos x-life.. Smartshakere er en så liten kostnad at det bryr meg ikke om jeg sparer litt ved å handle en annen plass (må huske på frakt også..)

Ser det det er ingen som nevner dette proteinpulveret:

http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Protein/Whey/Myseprotein/Proteinfabrikken/100--Whey-Protein-3000g-Jordb%C3%A6r-Proteinfabrikken-11099.aspx

Er dette dårlig til å bruke rett etter trening?

For eksempel til frokost også.

Har en følelse av av det er et billig pulver.

Jeg ville gått for Whey Tech da det har en 80/20 blanding (Myse/kasein) som er litt bedre enn kun myse. Litt mindre "dritt" i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gjøre litt mer ut av treninga jeg driver med, og tenkte handle inn mer protein, og samtidig prøve kreatin, ZMA osv. Har satt opp en liste, men lurer på om jeg burde satse på andre merker, andre blandinger av protein osv.

Liste følger;

2Kg med Kreatin Monohydrate fra Star Nutrition

2Kg protein fra Fairing, med 50% myse - og 50% kaseinprotein.

Anabolic ZMA fra Star Nutrition.

2Kg Gainer Pro fra Star Nutrition

Omega 3 fra Star Nutrion(spiller ingen rolle)

Har også sett på en liten pakke fra Proteinfabrikken

Big Mass 3000g Jordbær

Whey Tech 1000g Jordbær

Red Force 500g

Kreatin Monohydrat 500g

Training Pack

ZMA-X

Super Omega 3-6-9

Burde jeg slå til med pakken fra Proteinfabrikken? Ser Whey techn i pakken er bla. konsentrat, men pakken ville gitt meg mer for pengene.

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar

Det er standardpulveret til PF...

Når det gjelder det med å ha flere shakere, jeg føler at jeg minimum må ha 5 forskjellige. Rett og slett fordi at jeg ikke kjører vaskemaskinen oftere enn at det er nødvendig. Jeg hater å bruke de flere dager etter hverandre uten vask mellom. Det å bruke de en gang om morgenen og en gang om ettermiddagen uten vask i mellom er nesten litt for mye for meg...

Lenke til kommentar

Jeg gjør det når jeg trener 2ganger om dagen. Jeg føler ikke at det blir rent nok, særlig ettersom det er melkeprodukter. Men jeg ser helt klart at jeg kan være litt fin på det.

Også slipper jeg å tenke på om det er noen som er rene og tørre når jeg skal pakke sekken. Så kan jeg bare slenge pulveret oppi alle kamrene slik at jeg ikke trenger å ta med noen ekstra pose med pulver.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet frem til at jeg får i meg for lite kalorier i løpet av en dag. Jeg ser at jeg burde helst få i meg noe mat om morgenen før jeg drar for å trene (jogging eller styrke, annen hver dag).

Ettersom jeg ikke orker maset om at ungene skal ha frokost før de skal i barnehagen og spise frokost så trenger jeg noen tips til et eller annet jeg kan hive i meg i løpet av de 20 min jeg bruker på å gå fra barnehagen til treningssenteret.

Jeg skal også få i meg noe mer i løpet av dagen ellers, men det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle prøve kreatin, men jeg er litt usikker på hvilken type jeg skal gå for. Jeg gidder ikke kjøpe på Internett, så jeg velger å kjøpe i butikk.

Det står mellom http://www.kinsarvik.no/VarevisningDetalj.aspx?varekode=705016110001&hkat=6&kat=1078&grp=10001 og http://www.kinsarvik.no/VarevisningDetalj.aspx?varekode=631656700374&hkat=6&kat=1078&grp=10001.

Hva er egentlig forskjellen, bortsett fra at den siste koster omtrent tre ganger mer per kilo?

Lenke til kommentar

Det står jo ingen ting på den dyreste der.

Jeg ville uansett gått for kreatin monohydrat, og så ville jeg sjekka om det er merka med "CreaPure" som er en garanti for at kreatinet er rent. Det blir laget ved en fabrikk i tyskland som lager det reneste kreatinet. Hvis det ikke er merket med creapure bør du sjekke en lab-analyse som viser om det er rent eller ikke. Det er mye dårlig kinaproduksjon ute og går.

Lenke til kommentar

Klipper fra min gamle sticky.

Kreatin

Hvilket tilskudd?

Uten å gå inn i for mange detaljer:

Kreatin monohydrat er fortsatt best og den produsenten som lager det reneste kreatinet er Creapure.

AlzChem Trostberg GmbH er en fabrikk som ligger i Tyskland.

Den har patent på produksjonen av kreatin som lages under merket CREAPURE og kreatinen er testet i et analyseapparat kalt HPLC. Dette apperatet bruker også andre for å teste sine kreatin men CREAPURE tester også for urenheter (ustabiltet i produksjonen) og biprodukter der av kreatinin som i seg selv er et biprodukt av kreatinproduksjonen, samme med

dicyandiamide og dihydrotriazine.

Så med CREAPURE får man en garanti på at kreatinen er helt ren og ikke inneholder urenheter , bruker dårlige råvarer eller har ufullstendige reaksjoner i produksjonen.

Andre merker KAN være like gode, men somregel får man ingen dokumentasjon på det , kun en HPLC analyse som har en feilmargin på 4%.

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg kjøpt kreatin. På pakken står det at jeg skal ta 5g fire ganger daglig de første fem dagene, for så å bruke 5g daglig etter det. Det høres jo greit nok ut. Det står også at en toppet teskje inneholder 1-2g kreatin. Stemmer dette? Jeg har forsøkt å måle, men vekten min klarte ikke å male så små vektforskjeller tydeligvis. Det som får meg til å tvile på om dette stemmer er at det står at jeg skal blande én teskje med 2 dl væske. Om jeg da skal få i meg 20g daglig de første fem dagene må jeg jo da drikke type.. 4 liter væske.

Vel, der er spørsmålet mitt. Kort oppsummert, hvor mange teskjeer er 5g?

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

En teskje skulle da være 5g. Fikk du ikke med måleskje? Om en teskje inneholder bare 1-2 gram kreatin, er det vel kanskje noe ulumskheter i pulveret som utgjør 3-4 g.

Fikk ikke med noen måleskje så vidt jeg kan se. Kanskje den ligger gjemt i bunnen eller noe. Det står "Vitality Kreatin Monohydrat er et høykvalitetsprodukt med 100% rent farmasøytisk Kreatin Monohydrat". Distribuert av Naturkost AS. Virker ikke som det er noe særlig med ulumskheter. Muligens bare en trykkfeil.

Da får jeg ta én teskje da.

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...