Zarfax Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Gidder du å utdype det der litt mer? Regn i gram? Ubalansert? Er litt ny på det her Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Se bort i fra prosent og regn i gram så ser du hvor ubalansert en 40g shake er. Siden friske mennesker får laktose-syke etter 1 shake så stemmer nok ikke 2010-etiketten heller. (Dvs, det er råvaren før de blander inn smal ol.) Bryer man ned prisen til ren protein isolat delt på m og k så er den nesten like dyr som alt annet. Denne posten forstod jeg ikke, var den rettet mot mitt innlegg? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Han snakker om 90+, så det var nok rettet mot innlegget ditt ja. Det er ingen hemmelighet at War ikke liker 90+, bare og søke litt... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Snodig, siden næringsinnholdet i 90+ oppgis per 100g/servering (53g) på boksene. Det er alt jeg trenger å vite. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Poenget er at de printer råvarelista på bøtta, så tilsetter de smak osv. De begrunner det med at alle andre gjør det. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) 90 + har ikke 89 ellernoe gram protein pr. 100g pulver som mange av (/alle) nettbutikkene promoterer. Den har 71 gram per 100 gram pulver. Dessuten smaker den... Ville heller gått for Myo sin, PF sin(e) eller noe i den duren. Endret 28. august 2010 av Requi Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Som sakt, bøtta har 6 forskjellige etiketter. Jeg hat ikke laktoseallergi og kan drikke 5 liter melk om dagen. 2-3 shaker av 90+ så er magen dø. Da vil jeg heller anbefale bedre og billigere erteprotein. Man kjøper iallefall ikke 90+ pga smaken. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Det kan da ikke være lov å skrive noe på etiketten som er totalt feil? Lenke til kommentar
War Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jo, siden alle andre gjør det så må resten også for å henge med på konkurransen. Det er svaret til de som tar inn produktet på treningsforum.no Råvareetiketten er ganske vanlig å bruke, ser best ut da. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Et kjapt spørsmål her. Har tenkt å følge RYP fra TN.no, og her er det lagt opp til tre treninger pr uke. Dersom en tar tilskudd med kreatin og proteiner, hvordan blir inntak av disse når det er så mye som fire hviledager pr uke? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Se bort i fra prosent og regn i gram så ser du hvor ubalansert en 40g shake er. Siden friske mennesker får laktose-syke etter 1 shake så stemmer nok ikke 2010-etiketten heller. Aha, er det dét man får diaré av! Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Folkemunnen skal ha det til at man går rundt å småfiser hele dagen av proteintilskudd. Det kommer fra laktosefulle produkter som folk absolutt skal ha selv om de koster like mye som rene om man regner gram for gram isolat. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Merka faktisk at jeg slutta å fise så mye etter jeg bytta fra 90+ Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Jeg har høyst sannsynlig kjøpt min siste bøtte 90+ ... EDIT: Det er fortsatt billig per kg protein (142 kr/kg hos Norkost), men jeg liker ikke å bli løyet for. Endret 1. september 2010 av benchmeister Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Drøyt mye karbohydrater og fett da :o Lenke til kommentar
War Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Den karben der er mest laktose, stakkars kropp. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Den karben der er mest laktose, stakkars kropp. Hva er det egentlig som gjør laktose så ille? Bortsett fra at mange er laktoseintolerante. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er vel strengt tatt mer laktose i et glass med melk enn det er i en 53 grams 90+ shake. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Pga man får morsmelk så produseres enzymet laktase i tynntarmen. Melk er noe unger skal ha. Når man vokser opp så reduserer produksjonen av laktase-enzymet seg til en tidel av hva det var som nyfødt. Det kan gi problemer hos enkelte, spesielt hos de som ikke drikker melk 24/7 og plutselig kjøper 90+ / drikker melk. Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Pga man får morsmelk så produseres enzymet laktase i tynntarmen. Melk er noe unger skal ha. Når man vokser opp så reduserer produksjonen av laktase-enzymet seg til en tidel av hva det var som nyfødt. Det kan gi problemer hos enkelte, spesielt hos de som ikke drikker melk 24/7 og plutselig kjøper 90+ / drikker melk. Hvis man fortsetter å drikke 0.5L+ melk om dagen vil enzymeproduksjon opprettholdes ikkesant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå