Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle om det er safe å ta carbs fra gymgrossisten selvom det står at man ikke burde ta det når man er under 18?

Og hvorfor står det egentlig?

Det er nok små forskjeller på en 17-årings og en 19-årings kropp (for å ta et eksempel). Grunnen til at de skriver dette er nok bare for å "safe", de er sikkert nødt å ha det der, og nå kan de si at de ikke prøver å markedsføre produktet sitt ved å manipulere unge hjerner :)

Carbs fra gymgrossisten er nok ikke så mye annerledes enn carbs fra brødet/frukten/sukkeret osv du spiser. Karbohydrater er karbohydrater. Det kommer i ulike varianter, så jeg kan ikke si mer enn dette. Farlig er det nok ikke. Men jeg ville sjekket hva jeg kunne gjort med kostholdet mitt (vanlig mat) før jeg eventuelt supplerte med kosttilskudd. Karbohydrattilskudd ser jeg i mange tilfeller på som litt overflødig.

Lenke til kommentar

Myse gir høye topper, men man trenger kasein også , så et 50/50 pulver er best.

Skal du ta 5-10g shaker flere ganger og styre på så går myse greit, men man må få i seg K-protein også uansett.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har en boks med kreatin monohydrat (blå boks fra helsekost). Der står det at dersom man veier under 90 kg, bruker man 2x5gram daglig i 5 dager, deretter 2x2gram i 3-5 uker.. Over her ser jeg man skal ta 5 gram rett etter trening også? Bør jeg gjøre det?

Og en ting til.. Når man har gått på det i 3-5 uker, hvor lang tid skal man holde seg unna før man starter på en ny "kur" igjen? Kreatin har hjulpet veldig har jeg merket! Etter 2 treninger med benk nå, har jeg gått opp 10 kg.. Pumper med 10 kg mer enn for bare 2 uker siden..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har en boks med kreatin monohydrat (blå boks fra helsekost). Der står det at dersom man veier under 90 kg, bruker man 2x5gram daglig i 5 dager, deretter 2x2gram i 3-5 uker.. Over her ser jeg man skal ta 5 gram rett etter trening også? Bør jeg gjøre det?

Og en ting til.. Når man har gått på det i 3-5 uker, hvor lang tid skal man holde seg unna før man starter på en ny "kur" igjen? Kreatin har hjulpet veldig har jeg merket! Etter 2 treninger med benk nå, har jeg gått opp 10 kg.. Pumper med 10 kg mer enn for bare 2 uker siden..

Du kommer neppe til å merke forskjell på 2x2 g daglig, og 5 g rett etter trening, men begge deler(EDIT: Samtidig) er bortkastet. Du trenger ikke å ta pause fra "kuren" din.

Endret av benchmeister
Lenke til kommentar

Du kommer neppe til å merke forskjell på 2x2 g daglig, og 5 g rett etter trening, men begge deler er bortkastet. Du trenger ikke å ta pause fra "kuren" din.

Hva ville du anbefalt meg å bruke? Hvor mye daglig? Uten at jeg overdoserer... Btw, jeg har fått godt utbytte av kreatin sålangt.. Gikk fra å trene med 50-55-60 kg på litt over en uke bare..

Lenke til kommentar

Du kommer neppe til å merke forskjell på 2x2 g daglig, og 5 g rett etter trening, men begge deler er bortkastet. Du trenger ikke å ta pause fra "kuren" din.

Hva ville du anbefalt meg å bruke? Hvor mye daglig? Uten at jeg overdoserer... Btw, jeg har fått godt utbytte av kreatin sålangt.. Gikk fra å trene med 50-55-60 kg på litt over en uke bare..

bruk kreatin 4ganger med 5g første uke så 5g daglig.

om du akkurat har starta/nesten har starta med og trene så er det vanlig og øke veldig mye.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Ser ut til at hovedingrediensen er mysekonsentrat, altså noe man bør styre unna. Om du likevel vil betale 800kr for 3kg pulver (som er en relativt stiv pris) synes jeg du like godt kan legge ut en ekstra 50-lapp for markedets kanskje beste pulver, som kan kjøpes herfra. Det fås også på myrevoluion.no men da til 100kr dyrere. Fordelen er at man med tid vil spare opp rabatt på den siden. Jeg ser at man også får det på x-life som du linker til, da til samme pris som myrevolution, 949,-.

Kan nevne at det smaker helt himmelsk. Sjokolade spesielt. Jordbær er også godt, men kanskje litt vel søtt på smak. edit: leif

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...