Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

k, jeg vet ikke men synes det rart at de skriver at sånn skal man gjøre, så skal man ikke det, :p men jeg prøver ut det som står der det hjelper på uansett.

men åssen protein er og anbefale der, men vil helst at det ikke smaker spy av det!, vet ingen ting er godt men vil ikke ha noe som er grusomt og drikke heller :p

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har 1 og 2 kilos bøtter ja, men du sparer bedre på å kjøpe 5kilo. Brukte nettopp opp 90+ bøtten min med sjokolade, smakte dritt!! (kameraten min har helt samme bøtte, og den smaker MYE bedre * lurer på hvorfor)

Skal handle inn 5kg med jordbær snart.

Eller leit litt rundt på netet, kvalitet koster penger. Gymgrosisten tror jeg har gratis frakt og noen fine tilbuder.

Lenke til kommentar

protein

har brukt den en stund og synes det funker, eller burde jeg ikke kjøpe den mer, men fant ut at jeg kan kjøpe 3kg om gangen så sparer jeg litt penger på det og bestille 500g kreatin fra gymgrosisten den du linka til i sta.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at det funker?

Ser gjentatte ganger folk som poster en tilbakemeldning av proteinpulvre. "Dette funker jo bare helt! Styrken har gått opp x% og musklene ser jo bare så større ut!"

For all del, så kan du ikke vite hva proteinfabrikken har i pulverene sine (de er et ganske seriøst bedrift, men ja).. For all del kunne det være billig oboy.

Synes egentlig at PF lager elendige produkter innen proteintilskudd. Det innholder jo hele 15g karbs per 100g og fett proseneten er ganske høy den og.

Lenke til kommentar

er ikke 100% på at den funker, men som sakt så er jeg ikke flink til og finne kosttilskudd heller da, men jeg skal vartfall ha den kreatinen som du linka til, men hvilket protein burde jeg kjøpe a, fr gymgro..

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

På X-Life selger de både OneProtein, MyoProtein og Prozyme som er av meget god kvalitet og god smak. Alle disse består av 50 % myse/whey og 50 % kasein. Dette er den optimale blandingen, fordi det gir deg egenskapene til både de raske og langsomme proteinene.

På MyRevolution.no får du 3 kg MyoProtein til 795,- hvis du kjøper 4 bokser. Denne synes jeg er best på smak, og er garantert mye bedre enn den du bruker nå. Både kvalitet og smak er noe av det beste du får tak i imo.

Begge disse sidene selger og så kreatin monohydrat til en ok pris.

Lenke til kommentar

På X-Life selger de både OneProtein, MyoProtein og Prozyme som er av meget god kvalitet og god smak. Alle disse består av 50 % myse/whey og 50 % kasein. Dette er den optimale blandingen, fordi det gir deg egenskapene til både de raske og langsomme proteinene.

På MyRevolution.no får du 3 kg MyoProtein til 795,- hvis du kjøper 4 bokser. Denne synes jeg er best på smak, og er garantert mye bedre enn den du bruker nå. Både kvalitet og smak er noe av det beste du får tak i imo.

Jeg lurer på hvor mye sterkere Olaf Dahl hadde vært hvis han hadde byttet ut billig gainer med MyoProtein. Sikkert en god del.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mye sterkere Olaf Dahl hadde vært hvis han hadde byttet ut billig gainer med MyoProtein. Sikkert en god del.

Helt sikkert ikke noe forskjell. Men smaken er bedre og reinere rådvare :)

Lenke til kommentar

4 bokser blir vel dyrt etterhvert det å, men hva med dette?

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/205

tar 60g etter trening + en banan

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/776

4 ganger pr dag, i en uke, og resten tar jeg bare 5g pr dag? men er det noe vits i og ta pause fra kreatin?

btw: samme når på dagen jeg tar kreatin?

Du trenger ikke å ta pause fra kreatin. Jeg tror det er best å ta det før og etter trening, men forskjellen er sikkert så liten at du ikke merker det.

Lenke til kommentar

Blir fort dyrt hvis du skal ta så mye om 60 gram etter treninga ja. Holder lenge med 40 gram.

okei, så det holder med bare 40g etter trening? +banan, jeg tar ikke noe ellers bare de dagene jeg trener altså rett etter trening.

men hvor stor er det scoopen som er med a? hvor mye g er det oppi den?

men ellers, kan jeg ta kreatin hele tiden, altså den første uken 4 ganger pr dag, resten 5g før trening og 5g etter trening? altså etter så blander jeg det i shaken.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Blir fort dyrt hvis du skal ta så mye om 60 gram etter treninga ja. Holder lenge med 40 gram.

okei, så det holder med bare 40g etter trening? +banan, jeg tar ikke noe ellers bare de dagene jeg trener altså rett etter trening.

men hvor stor er det scoopen som er med a? hvor mye g er det oppi den?

men ellers, kan jeg ta kreatin hele tiden, altså den første uken 4 ganger pr dag, resten 5g før trening og 5g etter trening? altså etter så blander jeg det i shaken.

Kreatinlagrene blir fortere fulle dersom du "frontloader" den første uken. Det gir deg effekt fortere.

Lenke til kommentar

Proteinpulver:

Ta rundt 40 gram etter trening, og supplementer med ekstra shaker til måltider med lite protein.

En måleskje pleier å være på ca 10 gram.

Kreatin:

Første uka har du en oppladningsfase hvor du inntar 5 gram kreatin 4 ganger om dagen. Bare en uke. Da er lagrene fulle.

Deretter tar du 3-5 gram hver dag, og 5 gram før/etter trening. Dette er for å vedlikeholde og holde lagrene fulle hele tiden.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

40 gram protein etter trening holder nok for en på din kroppsvekt.

Det er ikke nødvendig med pause fra kreatin. Dersom du kjører en oppladningsfase (4*5 g daglig) med kreatin blir kreatinlagrene dine fortere fulle, og du vil merke effekten fortere. Etter dette kan du ta ca. 5 g kreatin daglig for å vedlikeholde. (Jeg har prøvd med mindre og ikke merket noen forskjell på fulle kreatinlagere.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...