Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Orbo: hver sin preferanse... har det egentlig så mye å si?

7269480[/snapback]

Å spise nær inntil økten er ikke å anbefale. Dette fordi fordøyelsesorganene bruker blod og energi som er hardt tiltrengt i treningsøkten, dessuten kan du få magesmerter og en slapp/tung følelse av mat like før trening. Skal en ha næring nærmere enn en time fra økten bør en holde seg til lett næring i væskeform. Dette kan være melk, juice, proteinshake, måltidserstatter-pulver eller andre lettfordøyelig ting.

 

Har lest en forksning om dette, men finner ikke den igjen akkurat nå.

Lenke til kommentar
Ville tatt 40g shake 10-15 minutter før trening og en rett etter trening.

 

Ihvertfall med en slik ordning du har nå... hvor mange treninger i uken?

7269421[/snapback]

 

Trener styrke 3 dager i uken, vanligvis torsdag, torsdag og lørdag/søndag. Tror jeg satser på å ta ~50 g på treningsdager og ca 30g de andre. Blir interessant å se om jeg merker forskjell.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at man bør ta 3 shaker om dagen? Sånn ca fordelt på 40g gram hver

7270440[/snapback]

Det blir 120g protein kun fra tilskuddene. Du bør nok både ha god råd og harde treningsøkte for å kunne forsvare det der. For en vanlig person blir vel det der over av 1.5g per kg fettfri kroppsvekt, og så kommer de vanlige måltidene på toppen av det hele.

Lenke til kommentar

Nja, på sikt er det jo ikke så ille. Hvis du kjøper 10 kg 90+ fra EJ betaler du 1500 spenn, det blir 15 kroner/100g, altså litt mer hvis du bruker 120 per dag. Folk flest bruker vel mer enn det på snop.

 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor man ikke skulle ha bruk for tilskuddet på dager man ikke trener - restitusjonsperioden etter en hard styrkeøkt kan jo være over et døgn, og trener man kontinuerlig bygges det vel muskler konstant?

Lenke til kommentar
Men sånn mer eller mindre har det ikke blitt konkludert med 2g x kroppsvekten (i mitt tilfelle 70).

Da er det vel ikke ille å dytte i seg 120g med proteinpulver? Så kan man jo kanskje si at man får litt mer enn 20g protein via matveien, så jeg går kanskje litt i pluss?

Hva sier dere?

7273477[/snapback]

Tror du har misforstått en hel del egentlig.

 

Uansett faktumsumarum; Spiser du mye kjøtt så får du i deg MYE mer enn 20g. Kjenner mange vegetarianere som får i seg med enn 20 g proteiner gjennom vanlig kosthold for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men sånn mer eller mindre har det ikke blitt konkludert med 2g x kroppsvekten (i mitt tilfelle 70).

Da er det vel ikke ille å dytte i seg 120g med proteinpulver? Så kan man jo kanskje si at man får litt mer enn 20g protein via matveien, så jeg går kanskje litt i pluss?

Hva sier dere?

7273477[/snapback]

 

Du trenger verken 2 gram proteiner x 70 eller 120 gram pulver hver dag. Du trenger et vanlig, sunt kosthold.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du i militæret kan snakke om sunt kosthold. Militæret er norges beste sted for fysisk forfall.

 

Om man trener og ikke er velstående så bør man kjøpe proteintilskudd. Om man legger sammen proteinene fra tilskuddet og proteinene fra maten så bør tallet komme på ca 2-3g per kg kroppsvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...