Sitronsaft Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Som sagt, forbehold om at informasjonen ikke stemmer. Men det jeg sa kan kanskje, under tvil, sies å være en forenklet versjon av det du sa da Virker som du har mye greie på det da, så går sikkert bra på kjemien ^^ Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hehe, håper det. Husker også at vi lærte at pyrodruesyren gikk inn i mitokondriet i første klasse, men det stemmer altså ikke. Lenke til kommentar
atxo Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei. får man større vekt av kreatin/ monohydrater? og eventuelt ca. hvor mye, f.eks. hvis jeg bruker det i 1-2 måneder? veier 70 kg. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du øker et par kilo idet du begynner med kreatin etter ca en uke, pga vann som trekkes inn i musklene. Denne vekta er altså bare væske og du blir ikke feit. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Det er normal at man øker litt i vekt når man begynner med kreatin, dette pga kroppen binder mer vann i musklene. (Det er dette som er litt av poenget med kreatin, fordi hydrerte celler har en bedre restitusjon enn dehydrerte celler). Og forhåpentligvis vil jo vekten øke i og med at kreatinet hjelper på mer muskler Er ellers ingen vits i å bruke kreatin kun i 1-2 måneder, det er meningen at du skal fylle opp lagrene og så holde dem fulle (vedlikehold). Lenke til kommentar
atxo Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) men saken er at jeg vil bli feit, ha hvertfall 80 kg i vekt.. så, som jeg har skjønt det er vekten man får av kreatine midlertidig ? og hva må man spise av tilskudd for å øke vekten? gjerne en link til gymgrossisten eller noe.. forresten, takk for svaret=) Endret 22. mai 2010 av atxo Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du vil bli feit altså, haha.. Lo litt, beklager. Burde være en smal sak. Noen punkter du kan følge: - Ta tran hver dag. - Drikk mye h-melk. - Spis mye nøtter. - Tren styrke, så får du kanskje litt muskler og ikke bare fett Dropp tilskudd, det trenger du ikke. Gymgrossisten er ikke veien å gå uansett. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du vil ikke gå så mye som 10 kilo opp i vekt, og vektøkningen er bare midlertidig til den dag du slutter med kreatin. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Ikke tenk så mye på vektøkningen av selve kreatinen, det er snakk om kanskje ett kilo. Et kilo som, som Ulven sier, forsvinner den dagen du slutter med kreatin. Jeg anbefaler at du prøver å få deg muskler, da vil kroppsvekten stige, mer enn den vil med fett. Så følg punktene mine du, og du må gjerne ta kreatin Det hjelper på konsentrasjonen og styrketreningen. Lenke til kommentar
atxo Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du vil bli feit altså, haha.. Lo litt, beklager. Burde være en smal sak. Noen punkter du kan følge: - Ta tran hver dag. - Drikk mye h-melk. - Spis mye nøtter. - Tren styrke, så får du kanskje litt muskler og ikke bare fett Dropp tilskudd, det trenger du ikke. Gymgrossisten er ikke veien å gå uansett. jeg trener styrke, men tran og melk er helt uaktuelt. tran liker jeg ikke, melk får mageproblemer av:D da får jeg vel spise nøtter=)) Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Trankapsler svelger du med vann og smaker ingenting. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Flytende er som regel best. Anbefaler deg å ta selolje, det smaker ingenting/godt. Trankapsler kan man få oppstøt og lignende av, på samme måte som vanlig tran. Om du er laktoseintolerant kan du også vurdere laktosefri melk, koster omtrent dobbelt så mye som vanlig melk, men om du har pengene er det jo å anbefale, melk er en god kilde til fett, protein, kalsium og vitamin D. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Det hele handler egentlig om at du må få i deg mere energi enn du trenger. Trener du, så trenger du enda mere energi. Derfor må du SPISE MERE, spise mye. Måles i kcal, og det sitronsaft lista opp over her inneholder mye kcal. Fett inneholder over dobbelt så mange kcal (9 kcal) enn protein og karbohydrater (4 kcal) så fete matvarer vil gi deg mere kcal. Og gatekjøkkenmat er ikke greit. Nøtter, olivenolje etc er gode fettkilder. Egg er bra, gir både fett og proteiner i tillegg til gode mineraler og vitaminer. Eller så er gainere kanskje aktuelt for deg. Men jeg vil også legge til at om du tar 5 ss olivenolje fordelt på måltidene utover dagen, så får du i deg nesten 500 kcal som er like mye som i en gainer. Drikk juice (siden du ikke tåler melk), det inneholder også kcal i flytende form som ikke metter. Selolje som ikke smaker tran. Smaker appelsin. Blei positivt overraska når jeg prøvde den. Selolje er også bedre enn tran! Endret 22. mai 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Flytende er som regel best. Anbefaler deg å ta selolje, det smaker ingenting/godt. Trankapsler kan man få oppstøt og lignende av, på samme måte som vanlig tran. Om du er laktoseintolerant kan du også vurdere laktosefri melk, koster omtrent dobbelt så mye som vanlig melk, men om du har pengene er det jo å anbefale, melk er en god kilde til fett, protein, kalsium og vitamin D. Nå er Melkefettet et animalsk fett og inneholder mye mettede fettsyrer. Ikke akkurat den beste kilden for fett i mine øyne, da kan man heller drikke olivenolje og en shake. Det er også flere som hevder at fettet fra melk er vanskeligere å bli kvitt for kroppen enn annet fett, dette har jeg for øvrig ikke sett noen rapporter på som kan konkludere 100% om noe. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Det fins ingen studier som viser at mettet fett er skadelig, nyere forskning kan faktisk vise til det motsatte (en studie som viste at testgruppen med mest mettet fett hadde lavere kolesterolnivåer enn den andre testgruppen med mindre mettet fett). Har ikke kilde. Mennesker har i tusenvis av år spist mettet fett fra dyr, og det er i vårt moderne samfunn vi begynner å bli feite. Håper noen klarer å legge to og to sammen. Jeg kan heller ikke konkludere med noe, men det er snakk om å tenke selv, ikke stole blindt på autoriteter som helsedirektoratet som ikke har kilder på ting, og teste ut forskjellige ting, for alle mennesker er ikke like. Jeg går god for melk og anbefaler alle som tåler det å drikke så mye melk som mulig, uavhengig av målsetning. H-melk for bulkere og ekstra lett/skummet for dem som slanker seg. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg sa ingenting om det er skadelig, jeg ikke en av dem som peker på melk som kilden til hjerte og karsykdommer. Det jeg sier er at det finnes bedre alternativer for inntak av både proteiner og fett. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Jeg er uenig, men det er jo smak og behag. Om man både skal ha protein og fett vil jeg påstå at melk er en av de aller beste kildene. 1L h-melk gir 32g protein og ca. 39g fett (666kcal totalt). Jeg veier 82kg og er på bulk, hver dag skal jeg få i meg rundt 3000kcal++ og 160g protein++. Jeg spiser lite karbohydrat, derfor må jeg få mye kcal fra fett, som også er en god energikilde. Drikker jeg 2 liter h-melk en dag (noe jeg ofte gjør) gir dette alene 1330kcal (nesten halvparten av hele dagsbehovet) og 64g protein (1/3 av dagsbehovet). Komplett næringsinnhold for H-melk fra Matvaretabellen Endret 22. mai 2010 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg sier som Cutler, Melk er for babyer og kyr Som supplement er det sikkert vel og bra. Men du bruker jo behandlet melk som en vital del av kosten din. Det mener hvertfall jeg ikke er helt kosher. Men jeg skal ikke si så mye, det er bedre enn å bruke shake som det. Å når jeg så innom treningsloggen din var du ikke slapp på matlagingen heller. Det er uansett fettet i melk jeg har noe imot, proteinet og vitaminene er vel og bra. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du velger å kalle meg en baby? Flott debatteknikk. Angående fettet i melken kan vi vel si oss enige i at vi er uenige. Jeg vil likevel anbefale deg å søke etter studier gjort på mettet fett og virkningen det har, og si ifra til meg om du finner noe. Forsto ikke helt den ene setningen din, men det ble "bedre å drikke melk enn å ta en proteinshake som kosttilskudd". Denne setningen er jo selvmotsigende, da du har konstatert at det er fettet du har noe imot, og proteinpulver er melk hvor fettet og karbohydratene er fjernet. Forøvrig tar jeg også shaken min med melk Over og ut, skal på trening. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Du velger å kalle meg en baby? Flott debatteknikk. Angående fettet i melken kan vi vel si oss enige i at vi er uenige. Jeg vil likevel anbefale deg å søke etter studier gjort på mettet fett og virkningen det har, og si ifra til meg om du finner noe. Forsto ikke helt den ene setningen din, men det ble "bedre å drikke melk enn å ta en proteinshake som kosttilskudd". Denne setningen er jo selvmotsigende, da du har konstatert at det er fettet du har noe imot, og proteinpulver er melk hvor fettet og karbohydratene er fjernet. Forøvrig tar jeg også shaken min med melk Over og ut, skal på trening. Trenger du være så hissig og offensiv, alt går ikke på person. Jeg har ikke kalt deg en baby, jeg siterte en person. Drikker selv melk til maten. Drikker en YT as we speak faktisk. Ja om du tolker den setningen som du vil er den selvmotsigende. Det jeg sier er at om du baserer kosten din så mye på noe er det bedre at det er melk enn shakes. Ja for min del ville jeg verken hatt store andeler melk eller shakes i mitt kosthold lenger. Nå skal du ikke tro at jeg har noe imot tilskudd, da må du lese lenger tilbake i tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå