War Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 På MyR ligger det 2 ting ute: Vi i Norden som får lite sollys, spesielt i vinterhalvåret, bør være bevisst på inntaket av Vitamin D i kostholdet. I mange tilfeller, og dette ser spesielt ut til å gjelde kvinner, bør man sterkt vurdere tilskudd av Vitamin D. Denne studien og flere på området, viser at mangel på Vitamin D er hyppig og kan føre til svekkelser i beinstruktur og -styrke, samt redusert muskelfunksjon/styrke. Vitamin D and its implications for musculoskeletal health in women: An update. Maturitas. 2007 Jun 28; [Epub ahead of print] Pérez-López FR. Department of Obstetrics and Gynaecology, University of Zaragoza, Faculty of Medicine, Domingo Miral s/n, Zaragoza 50009, Spain. Vitamin D is a hormone that controls phosphorus, calcium, and bone metabolism and neuromuscular function. Vitamin D synthesis is a process in which the skin, liver, and kidney are sequentially involved. The vitamin D pool is completed by the amount taken with food and supplements. Vitamin D deficiency causes osteopenia, precipitates and exacerbates osteoporosis, causes a painful disease, osteomalacia, and increases muscle weakness, which worsens the risk of falls and fractures. A high prevalence of vitamin D insufficiency exists in the apparently healthy population, osteoporotic patients, and patients with prior fractures. Factors contributing to low vitamin D levels include low sunlight exposure, decreased skin synthesis and intestinal absorption, and inadequate diet. The simplest way to correct hypovitaminosis is adequate nutrition and supplements. However, few patients with osteoporosis and/or fractures, receive adequate supplements. Vitamin D insufficiency may alter the regulatory mechanisms of parathyroid hormone and may induce a secondary hyperparathyroidism that increases the risk of osteoporosis and fractures, although the necessary degree of this is not established. Monitoring of serum 25-hydroxyvitamin D levels is the only way to assess vitamin D status. The ideal healthy blood levels of 25-hydroxyvitamin D are controversial, although a range from 30 to 60ng/mL is widely accepted. The role of vitamin D supplementation is to provide humans with the nutrient in an amount closer to the biological norm for our species. This amount of vitamin D results in optimal function of many aspects of health, including balance and muscle strength, thus reducing the risk of fracture beyond what is possible via the quality and quantity of bone itself. Og For oss nordboere som får lite sollys – spesielt i vinterhalvåret - kan Vitamin D3 (kolekalsiferol) være et kritisk tilskudd, og det kommer mer og mer forskning på effektene det kan ha på humør, hormoner, kolesterol og generell helse. Høydoseversjonen på apoteket anbefales (tips: mye billigere på helsekost i Sverige), 3000-5000IU per dag, tilsvarende 75-125mcg. Vitamin D2 har så dårlig opptak i kroppen at det ikke kan anbefales. Små doser solarium i vinterhalvåret vil også ha en positiv effekt, men jeg vil være konservativ på dette og anbefaler kun 5-10min 1-2 ganger i uka. Sammen med denne artiklen Her. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Satt og kikka litt på grønn te tilskudd, og kom over disse to: Burn og Brenn X-life's Burn inneholder kun koffein (2000mg per dosering). Mens TN's inneholder bare 1134 mg per dosering, men den inneholder også kalsium, ingefærekstrakt, chilipulver og svart pepperekstrakt. Synes Brenn virka ganske interesant, men gir alle disse eksta sakene (kalsium, ingefærekstrakt, chilipulver og svart pepperekstrakt) bedre effekt enn bare grønn te? Eller er dette bare bullshit? Synspunkter? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) 200 mg per dags dose. 3-400 mg gir meg kaldsvette. 2000 mg hadde vært ekstremt. Dødlig dose er vel ikke så alt for mange gram. Koffein altså. Endret 23. februar 2010 av O:M:A Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) 200 mg er jo under grensa di for kaldsvette da. Det skal sies at jeg ikke får i meg noe koffein til vanlig i løpet av dagen. Ved høye inntak av koffein (fra 250 til 750 mg) kan hodepine, svimmelhet, rastløshet og kvalme opptre. Dødelig dose koffein er rundt 3 til 20 g koffein, avhengig av toleranse. (wikipedia)Andre kilder mener dødelig dose ligger rundt 8-10 gram eller høyrere enn det (15-20) Endret 23. februar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Coa Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Fungerer disse fettforbrennerne som selges i Norge? Tenkte på fks disse to Rapid Burn og Therm - x. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Om du tar alle de lovlige stoffene med best effekt på en liste og velger de øverste og putter dette i en boks så ender man opp med den som myR selger. Halle produkter som inneholder de samme stoffene vil da ha effekt. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg tenkte mer på om de fungerer. Jeg har ikke noe behov for sånt, men det jeg lurer på om det faktisk gir en god virkning eller bare er tull. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) De fleste produktene øker kroppstempen med 1 grad, noe som krever fler kcal. Er man på kino så svetter man ihjel (TN-Thermozyne) Her forklart i MyR-sin. NeoDiet er designet for alle som effektivt ønsker å gå ned i vekt. Alle ingredienser i NeoDiet er naturlige og har dokumentert effekt. NeoDiet er unik ved at fettlagrene angripes på to måter - grønn te og capsaicin fra cayennepepper øker energiomsetning og forbrenningen, mens fiber som NeoPuntia™ og Chitosan gjør at du lagrer mindre fett fra maten du faktisk spiser. Det menes tar opp, men da skjønner ikke kundene noe. Endret 8. mars 2010 av War Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 1 hel grad!? Da vil jeg tro at det er mange enzymer i kroppen som ikke får jobbe på ideell temperatur, som vel resulterer i at man blir slappere. Ikke ideelt om man skal ned i vekt. Det tror hvertfall jeg. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 De fleste produktene øker kroppstempen med 1 grad, noe som krever fler kcal. Er man på kino så svetter man ihjel (TN-Thermozyne) Gjelder det alle produkter at man svetter mer når man bruker det? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Den må forbrenne det, øker aktiviteten i forbrenningen så man blir varm / mer energi. 1 grad var bare et tall, kroppen må jobbe mer og bruker da mer energi. Det er hele poenget, og jeg svetter iallefall da om jeg er inne med vintertøy. Skole/kino. Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Vil bare annbefalle ON whey gold standard, double rich chocolate smak. Hvis du blander denne med melk smaker den som GOD sjokoladeshake, spesielt hvis du bare tar 1 toppet teskje med kakaopulver. http://www.gymgrossisten.com/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Anbefaler du (et mysepulver alene) ok om man vet hvorfor man kjøper den, som smaker så rart at man må blande i melk + tilsette kakao? Og på toppen av det hele inneholder en del protein fra konsentrater? Jobbet for de eller sponset og reklamerer så hadde jeg skjønt det. Men uten om det så er det kun prisen som teller til dette produktets fordel. Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Anbefaler du (et mysepulver alene) ok om man vet hvorfor man kjøper den, som smaker så rart at man må blande i melk + tilsette kakao? Og på toppen av det hele inneholder en del protein fra konsentrater? Jobbet for de eller sponset og reklamerer så hadde jeg skjønt det. Men uten om det så er det kun prisen som teller til dette produktets fordel. Haha, isåfall må jeg ha vært utrolig uheldig med det første jeg kjøpte, som smakte helt forferdelig. Alle jeg kjenner som har brukt litt proteinpulver sier de aldri har funnet noe som er godt, men det har jeg gjort nå. Og det er godt med vann og, men smaker naturligvis ikke like fyldig. Bruker det sammen med kasein fra samme merke og samme smak. Blander vanligvis ca 50/50, noen ganger litt mer i kasein, f.eks hvis jeg tar det nærme søvn. Det med konsentrater vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Grunnen til at de ikke er gode er at man skal drikke dette 5-6-7 ganger pr dag i 60? år? Smaker det godt/søtt så blir man lei. Ikke første uka, men etter noen år. Jeg er ikke enig i det, men de som har peil/selger varer påstår dette. TN og MyR sine tilskudd basert på melkeprotein smaker faktisk godt i vann. Lenke til kommentar
Blueprince Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg vil tipse om skip:Min lenke Veldig mye bra vitami og mineral. Det greie er vel at det med time release, slik at også mineralene og de vannløselige vitaminene spiller en rolle i kroppen. Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Er det noen erfarne folk som kan hjelpe meg litt med kosthold? For å få en liten oversikt over hvor mye mat jeg trenger osv, så jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på måltidet jeg pleier å spise. Frokost: To rugbrødskiver med skinke. 3 dl melk Lunsj 11:25: Fire skiver med skinke og ost. 5 dl melk MIddag: To kyllinglår med ris, saus, salat og mais Kvelds: To skiver med skinke og skinkeost. 3-4 dl melk. PLuss havregrynsgrøt Pluss litt småplukk som youghurt, eple, banan, druer... Veier 72 kilo, er 183 høy. Trener vekter ca 5 ganger i uken. I følge kalorikalkulator.no trenger jeg ca 3000+ kcal for å dekke behovet mitt. Er den maten jeg pleier å spise nok til å gå opp i vekt? Edit: Er det en måte jeg kan regne ut hvor mange kalorier jeg får i meg på en dag? Må vel være helt umulig å regne ut kaloriene i en skive med rugbrød, skinke og smør? Endret 27. mars 2010 av Sammy-Lee Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 For å regne ut kalorier kan du bruke Mat på data Lenke til kommentar
Mt. Eden Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Øker effekten av kreatin dersom man bruker et magnesium-tilskudd? F. eks ZMA. Over 300 enzymes require the presence of magnesium ions for their catalytic action, including all enzymes utilizing or synthesizing ATP For example, ATP (adenosine triphosphate), the main source of energy in cells, must be bound to a magnesium ion in order to be biologically active. Kilde: Wikipedia Lenke til kommentar
Requi Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) For å regne ut kalorier kan du bruke Mat på data Eller "FitDay", som er utrolig bra ( http://www.fitday.com/ ). Online-versjonen er gratis, men om du ønsker å bruke $30, så får du den nedlastbare versjonen (installeres på PC'n) som gjør alt det online versjonen kan gjøre + enda mer. Eller du kan lage deg ditt eget Excel regneark, ved å plotte inn verdier for hver enkelt vare du måte ønske Endret 29. mars 2010 av Requi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå