Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken erfaring har folk med å blande proteinpulver med frukt/bær/jus? Tidligere da jeg prøvde meg på Health & Fitness concept pleide jeg å knuse opp frukt i mikseren for karbohydratporsjonen i hvert måltid, så tok jeg rapsolje og egg/proteinpulver ved siden av. Hvordan ville det fungert å blande alt sammen?

 

Jeg knuste to epler og blandet med 30g m-factor tropical og det smakte rart, men ikke så ille. Ble på en måte veldig raskt lei da. Ville nok vært bedre med flere ulike frukter.

 

Hvorda ville sjokolade/jorbær-pulver fungert med frukt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så antioksidanter hjelper ikke for forkjølelse eller? Er egentlig ikke i treningssammenheng jeg tenker på å bruke det, men mer i forbindelse med å holde meg frisk.

 

Så D-vitamin (D3!?) hjelper mot forkjølelse også? Leste litt om det på MyR forumet. Tror jeg skal gå til anskaffelse av det også etterhvert. Dette hadde positiv virkning på energinivået ditt om viteren eller noe sånt? Mulig vi skal en tur til sverige etterhvert, så får kikke litt rundt etter det da.

Lenke til kommentar

Kvitlauk(tablettar) er redninga mi mot forkjøling. Det kan sjølvsagt vere innbilling eller meir tilfeldig, men med eit fast inntak av kvitlaukstablettar held eg meg som regel frisk i alle fall. Kanskje noko å prøve om du ikkje alt har gjort det. No har eg nokon som heiter "Neolic 9000". Lukt og smaksfritt.

Lenke til kommentar
Antioksidanter er tull, noe forskning viser dårligere effekt av treningen.

...

 

- Det er imidlertid godt dokumentert at et høyt inntak av frukt og grønt generelt reduserer risikoen for en rekke sykdommer som er relatert til oksidativt stress, og myndighetene i de fleste land gir derfor anbefalinger om et økt inntak av frukt og grønnsaker.

 

- Det er ikke avklart hvilke stoffer i disse matvarene som har denne beskyttende effekten, men forbindelser som styrker antioksidantforsvaret er gode kandidater, skriver Blomhoff.

 

http://www.forskning.no/Artikler/2004/juli/1087821587.36

 

 

Antioksidanter er ikke tull. Helse handler ikke bare om maks fysisk ytelse.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Det er viktig å påpeke at megadoser av en spesiell vitamin og eller antioksidant sjelden har noen positiv effekt. Kroppen og dens substanser fungerer som et orkester, og for mye av et instrument ødelegge hele seremonien. Et godt eksempel er vitamin C som absolutt har mange briljante egenskaper, men i store mengder vil den ha motsatt effekt av en antioksidant, og bli prooksidativt! Den vil da fungere som en fri radikal og ødelegge cellene i stedet for å beskytte dem! Beta-karoten utviser også denne egenskapen og kan faktisk være med på å fremkalle kreft hos røykere.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=173

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Protein telles vel ikke med.

Kreatin

Omega

Evt noe under trening som har glutaminpeptid for eks NitroFuel osv.

Resnten av lista vil gjelde ved for eks mangler osv.

 

Du kommer 97% med godt kosthold og et godt program.

Proteintilskudd for å holde det gode kostholdet

Karbpulver for å lette shaken etter trening

NitroFuel eller lignende

Kreatin

Fettsyrer/omega.

 

Resten er bare dyrt og vil hjelpe deg på de siste prosentene, men da må alt over være i boks først.

Tabbe nr 1 et å laste ned et program fra Flex og kjøpe en haug av tilskudd mens man spiser feil.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja du andy. Har testet Vitamin D i en periode. Tar ganske stor dose og hovedtanken har vært å se om det kan gjøre noe med min autoimunsykdom. Har jo lest at det og skal kunne gi andre fordeler, men etter 4 måneder så har jeg ikke merket noe forbedring på noen punkter. Sykdommen min vedvarer (regnet jeg med), ikke har jeg noe mer energi en valig, skulderen min klager enda (regnet jeg jo med) og heller ikke noen andre ting som er verd å bruke ord på.

 

Men for all del, mennesker er forskjellige og det kan ha en annen effekt på deg.

Lenke til kommentar

Skulle jo prøve å finne frem artiklen om at vitamin D kan være med på å dempe autoimune sykdommer, men nå popper det selvfølglig bare opp artikler om at vitamin D kan forverre det. Yay. For holde meg til den første jeg kom over en stund til, har tross alt ikke merket noe forverring. Skulle bli forklaringen på det høye IU-tallet.

 

Ellers: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0IS...50/ai_n6112461/

 

Beskytter fra å få i første omgang iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...