War Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Bruker myoprotein men den er ikke så god som godis. Det var TNs Meal Tech , på kcalunderskudd, mandler og pulver hele uka synnes jeg den er god. mm kokos-aktig. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Noen som har erfaringer med D3 vitamin? Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Kjøpte star-nutrition chocolate-mocca proteinpulver, men det smaker så ille at jeg ikke klarer å få det ned... Har dere noen tips til et greit proteinpulver som smaker _ok_? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Bare en side lenger bak så skryter jeg av smaken til et proteinpulver :/ Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvilken erfaring har folk med å blande proteinpulver med frukt/bær/jus? Tidligere da jeg prøvde meg på Health & Fitness concept pleide jeg å knuse opp frukt i mikseren for karbohydratporsjonen i hvert måltid, så tok jeg rapsolje og egg/proteinpulver ved siden av. Hvordan ville det fungert å blande alt sammen? Jeg knuste to epler og blandet med 30g m-factor tropical og det smakte rart, men ikke så ille. Ble på en måte veldig raskt lei da. Ville nok vært bedre med flere ulike frukter. Hvorda ville sjokolade/jorbær-pulver fungert med frukt? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Noe som har erfaringer med antioksidanter? Vurderte å kjøpe det, siden jeg omtrent har vært konstant forkjøla hele vinteren. Dvs, har vært litt av og på. Vil det hjelpe meg med å ikke bli forkjøla? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Antioksidanter er tull, noe forskning viser dårligere effekt av treningen. Man kan ikke definere en sterk antioksidant, det er uttrykk som alternativ medisin har funnet på. Vitamin D derimot, det er det en hel artikkel om på MyR og mye forskning. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Så antioksidanter hjelper ikke for forkjølelse eller? Er egentlig ikke i treningssammenheng jeg tenker på å bruke det, men mer i forbindelse med å holde meg frisk. Så D-vitamin (D3!?) hjelper mot forkjølelse også? Leste litt om det på MyR forumet. Tror jeg skal gå til anskaffelse av det også etterhvert. Dette hadde positiv virkning på energinivået ditt om viteren eller noe sånt? Mulig vi skal en tur til sverige etterhvert, så får kikke litt rundt etter det da. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Kvitlauk(tablettar) er redninga mi mot forkjøling. Det kan sjølvsagt vere innbilling eller meir tilfeldig, men med eit fast inntak av kvitlaukstablettar held eg meg som regel frisk i alle fall. Kanskje noko å prøve om du ikkje alt har gjort det. No har eg nokon som heiter "Neolic 9000". Lukt og smaksfritt. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Takk for tipset! Skal notere meg det Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Antioksidanter er tull, noe forskning viser dårligere effekt av treningen.... - Det er imidlertid godt dokumentert at et høyt inntak av frukt og grønt generelt reduserer risikoen for en rekke sykdommer som er relatert til oksidativt stress, og myndighetene i de fleste land gir derfor anbefalinger om et økt inntak av frukt og grønnsaker. - Det er ikke avklart hvilke stoffer i disse matvarene som har denne beskyttende effekten, men forbindelser som styrker antioksidantforsvaret er gode kandidater, skriver Blomhoff. http://www.forskning.no/Artikler/2004/juli/1087821587.36 Antioksidanter er ikke tull. Helse handler ikke bare om maks fysisk ytelse. Endret 11. februar 2010 av O:M:A Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Det var med hensyn på pille-doser VS kosthold/frukt ja. Formye er værre en forlite. Her er fra samme side. Endret 11. februar 2010 av War Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Det er viktig å påpeke at megadoser av en spesiell vitamin og eller antioksidant sjelden har noen positiv effekt. Kroppen og dens substanser fungerer som et orkester, og for mye av et instrument ødelegge hele seremonien. Et godt eksempel er vitamin C som absolutt har mange briljante egenskaper, men i store mengder vil den ha motsatt effekt av en antioksidant, og bli prooksidativt! Den vil da fungere som en fri radikal og ødelegge cellene i stedet for å beskytte dem! Beta-karoten utviser også denne egenskapen og kan faktisk være med på å fremkalle kreft hos røykere. http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=173 Endret 11. februar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hvilke kosttilskudd er det egentlig det er størst tro på blandt trenings guruer? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Protein telles vel ikke med. Kreatin Omega Evt noe under trening som har glutaminpeptid for eks NitroFuel osv. Resnten av lista vil gjelde ved for eks mangler osv. Du kommer 97% med godt kosthold og et godt program. Proteintilskudd for å holde det gode kostholdet Karbpulver for å lette shaken etter trening NitroFuel eller lignende Kreatin Fettsyrer/omega. Resten er bare dyrt og vil hjelpe deg på de siste prosentene, men da må alt over være i boks først. Tabbe nr 1 et å laste ned et program fra Flex og kjøpe en haug av tilskudd mens man spiser feil. Endret 11. februar 2010 av War Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ja du andy. Har testet Vitamin D i en periode. Tar ganske stor dose og hovedtanken har vært å se om det kan gjøre noe med min autoimunsykdom. Har jo lest at det og skal kunne gi andre fordeler, men etter 4 måneder så har jeg ikke merket noe forbedring på noen punkter. Sykdommen min vedvarer (regnet jeg med), ikke har jeg noe mer energi en valig, skulderen min klager enda (regnet jeg jo med) og heller ikke noen andre ting som er verd å bruke ord på. Men for all del, mennesker er forskjellige og det kan ha en annen effekt på deg. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvor stor dose tar du? 3000-5000 IU? Har tenkt til å prøve det hvertfall, men er ikke sikkert det har noe effekt på meg heller. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ligger på 8000 IU, men har jo lest de som sier en skal gå høyere enn dette og. Kjøpte selv pillene fra ett firma som er på amazon.co.uk http://www.amazon.co.uk/Swanson-Vitamin-25...200&sr=1-42 Disse, grei pris. http://www.amazon.co.uk/Vitamin-D3-2400iu-...6076&sr=8-1 Mange + softgels. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Såpass ja. Sikker på at du ikke tar for mye da? Tar man for mye vitaminer/antioksidanter kan det fort få motsatt effekt. (Se det jeg quota lengre opp her fra Erik Sandvik) Endret 18. februar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Skulle jo prøve å finne frem artiklen om at vitamin D kan være med på å dempe autoimune sykdommer, men nå popper det selvfølglig bare opp artikler om at vitamin D kan forverre det. Yay. For holde meg til den første jeg kom over en stund til, har tross alt ikke merket noe forverring. Skulle bli forklaringen på det høye IU-tallet. Ellers: http://findarticles.com/p/articles/mi_m0IS...50/ai_n6112461/ Beskytter fra å få i første omgang iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå