Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Det er derfor jeg vil få opp muskelmassen, fordi bare det å ha muskler i seg selv får opp forbrenningen. Dessuten er det ingenting som er mer motiverende enn å merke at man blir sterkere! :w00t:

Hvis jeg regner med at jeg trenger 1,8g protein (<-- forsiktig anslag, ikke noen konklusjon) per kilo kroppsvekt, må jeg ha i meg ca. 200 gram om dagen, og det er jeg rimelig sikker på at jeg ikke får gjennom kostholdet.

Det jeg først og fremst lurte på er om proteintilskudd kan være uheldig for vekttapet; hvis ikke begynner jeg med det enten jeg trenger det eller ikke. Skal jeg nå målet om å ta min egen vekt i benk innenfor rimelig tid, nytter nok ikke student-og-knekkebrød-kostholdet hele veien ... :)

 

EDIT: Som med alt annet som har med trening og kosthold å gjøre er det tydeligvis heller liten enighet om dette også. Derfor har jeg kjøpt en kilo 90+ med sjokoladesmak, så får jeg heller se hvordan det funker på meg. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan proteinpulver øke kvisene? Foreldrene mine sier jeg har økt sykt med kviser siden jeg startet med det litt etter sommeren. Og hun sier at hun ikke lar meg få antibiotika av legen før jeg har prøvd å kutte ned på proteinpulveret =/

7253275[/snapback]

For noe tull, typisk overnervøse foreldre som ser på alt annet enn bananer i sammenheng med trening som doping. Be dem slutte og servere deg potet og slikt tull til middag hvis de setter slike ultimatum. En annen ting, antibiotika er da litt drastisk mot kviser da...

Lenke til kommentar
Kan proteinpulver øke kvisene? Foreldrene mine sier jeg har økt sykt med kviser siden jeg startet med det litt etter sommeren. Og hun sier at hun ikke lar meg få antibiotika av legen før jeg har prøvd å kutte ned på proteinpulveret =/

7253275[/snapback]

For noe tull, typisk overnervøse foreldre som ser på alt annet enn bananer i sammenheng med trening som doping. Be dem slutte og servere deg potet og slikt tull til middag hvis de setter slike ultimatum. En annen ting, antibiotika er da litt drastisk mot kviser da...

7262208[/snapback]

 

Kan godt skjønne at foreldra dine meiner at du bør kutte ned på proteintilskot for å sjå om kvisene trekkjer seg tilbake! Det er jo heilt normalt å sjekke, før du begynner med antibiotika.

Lenke til kommentar
Kan proteinpulver øke kvisene? Foreldrene mine sier jeg har økt sykt med kviser siden jeg startet med det litt etter sommeren. Og hun sier at hun ikke lar meg få antibiotika av legen før jeg har prøvd å kutte ned på proteinpulveret =/

7253275[/snapback]

For noe tull, typisk overnervøse foreldre som ser på alt annet enn bananer i sammenheng med trening som doping. Be dem slutte og servere deg potet og slikt tull til middag hvis de setter slike ultimatum. En annen ting, antibiotika er da litt drastisk mot kviser da...

7262208[/snapback]

Jeg merker at jeg får mer kviser av proteinpulver. TN's Basic 80 merket jeg det veldig godt med, så det sluttet jeg rett og slett å bruke. Men det var pga. smaken også, makan til drittpulver.

 

Selv om det ikke er noen stoffer i pulveret som gir deg kviser fekk i hvert fall jeg mer kviser.

 

Er så ufattelig dumt at folk i Norge vet så lite om kviser. Det er jo et kjempeproblem. Vel jeg får dele min "visdom" med dere . Har hatt tidenes problemhud i sikkert 8 år. Skikkelig kvisetryne. Derfor har jeg pratet med alle slags eksperter innen området.

 

Overlegen for hudavdelingen sier;

 

Kviser er et rent hormonelt problem! Det påvirkes ikke av mat eller lignende. Det er KUN hormonforandringer i kroppen som skaper kviser. Det er derfor man kan få kviser etter en fyllekule. Det er ikke hamburgeren man spiste på kvelden, men faktumet at alkoholen fucker med hormonbalansen. Det vet alle som trener! Mange tror at man får kviser av mat/sjokolade osv, det er feil. Grunnen til dette er ifølge hudspesialisten= man spiser ofte sjokolade når man er stresset eller lei seg, det er ikke sjokoladen som skaper kviser, men hormonforandringene som følge av stresset osv.

Placebo effekt kan forekomme, om man spiser sunt og tror at det funker, så kan dette funke til en viss grad.

 

Clerasil og alle andre produkter som selges i butikk eller reseptfritt funker ikke. Det er dyre såper som kun irriterer huden. Inkludert i dette er alle typer kremer/såper/osvosv.

Skal du bruke noen slike produkter, bruk kun en fuktighetskrem uten fett. Ikke vask huden mere en resten av kroppen, mange med kviser(meg innkludert) kunne bruke opp til 1-2000 på produkter i mnd, vasket sikkert trynet 5 ganger til dagen!

 

Men det er viktig å skille mellom kviser og hudormer. Hudormer på en hud uten kviser er bare skitt samlet i en pore som ikke slippes ut. Da kan man kjøpe en exfolierende krem uten såpe, ALDRI BRUK SÅPE I ANSIKTET!! Den exfolierende kremen skraper vekk død hud og slipper ut skiten i porene.

Du KAN klemme dem ut, men du skal ikke ødelegge huden, dvs slik at det blir merker etter negler osv, da får du arr.

Har du hodormer og kviser derimot, så er hudormene en slags "førstadium" før kvisen, dvs at hudormen blir til en betent kvise om du ikke klemmer den ut. Vel du får ta en vurdering. Jeg var en manisk liten jevel og klemte på alt.. Derfor gikk jeg rundt og så ut som en som var misshandlet av et pinsvin også.

Husk at kviser er en betennelse.

 

Fakta om kviser;

Alle tror selv at problemet er større en det egentlig er!

Såpe gjør det IKKE bedre.

Folk med kviser får mindre rynker en andre når de er eldre. Jippii

Folk med kviser har den sunneste av alle hudtyper.

Kviser er bare ekstremt god smøring for huden og gjør den robust.(liten trøst når man står forran speilet lørdags kveld)

 

Har du et stort problem bør du få henvisning til hudlege.

Du kan få Differin, Dalacin, av din vanelige lege. Dette er antibiotikum som behandler huden fra utsiden.

Tetracyklin er et antibiotikum i pilleform, men du kan ikke gå på dette evig. og det gjør deg overfølsom for sol da det er sterk A vitamin i det.

 

Har du fortsatt et problem kan du få Roaccutan, kongemiddel som fjærner alle kviser, og du får dem aldri igjen(kun 3% tilbakefall tror jeg). Koster ca 10.000 men du får refundert ca 8000. Jeg brukte det, ingen kviser for resten av livet HÆRLIG

 

Dette er en post fra Fitnessprat. Er litt innokm teamet. :)

 

 

Hei.

 

Er det noen som har prøvd jordbær smaken til 90+? Tror jeg liker jordbær bedre enn sjokolade, og det er jo den smaken som er blitt skrytt opp her. Takker for svar :)

7263711[/snapback]

 

Jordbærsmaken skal visst være vont, etter det jeg har hørt, men nå har jeg ikke smakt den selv, da.

Endret av Orbo
Lenke til kommentar

Man får kviser av hormonelle forandringer ja, å når man starter og trene produserer kroppen mer testosteron enn vanlig. Samme kan skje uka etter man har startet med ZMA og slikt. Men at protein gir deg kviser, vel jeg tviler sterkt. Selv om jeg ikke skal avskrive det totalt.

 

Basic 80 er forøvrig søppel :)

Lenke til kommentar
Man får kviser av hormonelle forandringer ja, å når man starter og trene produserer kroppen mer testosteron enn vanlig. Samme kan skje uka etter man har startet med ZMA og slikt.  Men at protein gir deg kviser, vel jeg tviler sterkt. Selv om jeg ikke skal avskrive det totalt.

 

Basic 80 er forøvrig søppel :)

7264968[/snapback]

Jepp, jeg hadde heller ikke trodd at det kunne gjøre noen forskjell, men f. eks hvis jeg har tatt en shakeer med 40 gram proteier av den Basic 80 etter trening, kunne jeg være sikker på at det dukket opp rundt to nye kviser neste morgen. Satt litt på spissen.

Lenke til kommentar
Man får kviser av hormonelle forandringer ja, å når man starter og trene produserer kroppen mer testosteron enn vanlig. Samme kan skje uka etter man har startet med ZMA og slikt.  Men at protein gir deg kviser, vel jeg tviler sterkt. Selv om jeg ikke skal avskrive det totalt.

 

Basic 80 er forøvrig søppel :)

7264968[/snapback]

Jepp, jeg hadde heller ikke trodd at det kunne gjøre noen forskjell, men f. eks hvis jeg har tatt en shakeer med 40 gram proteier av den Basic 80 etter trening, kunne jeg være sikker på at det dukket opp rundt to nye kviser neste morgen. Satt litt på spissen.

7265028[/snapback]

Kan jo hende Tn har puttet noen ulumskheter i det :whistle:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Er det noen som har prøvd jordbær smaken til 90+? Tror jeg liker jordbær bedre enn sjokolade, og det er jo den smaken som er blitt skrytt opp her. Takker for svar :)

7263711[/snapback]

Vel, jeg har smakt begge to og foretrekker sjokoladesmaken. Treningskameraten min som forguder jordbærshaker, men vanligvis hater shaker med sjokoladesmak måtte innrømme at sjokoladeshaken var den beste av de to.

 

Vaniljevarianten er helt forjævlig. ;)

Lenke til kommentar

Zethyr, det er ikke bekreftet av moderne forsking at diett --> acne hører sammen.

 

Acne Vulgaris

 

Men her under "misconception about causes" under diett, står det meste du trenger å vite. Det trenger ikke være en sammenheng mellom dietten din og acne utslag.

 

 

Diet. One flawed study suported that chocolate, french fries, potato chips and sugar, among others, affect acne. Consuming quality products can prevent acne.[1]A recent review of scientific literature cannot affirm either way.[2]The consensus among health professionals is that acne sufferers should experiment with their diets, and refrain from consuming such fare if they find such food affects the severity of their acne.[3]A recent study, based on a survey of 47,335 women, did find a positive epidemiological association between consumption of partially skimmed milk and acne.[4]The researchers hypothesize that the association may be caused by hormones (such as bovine IGF-I) present in cow milk; but this has not been definitively shown. Seafood, on the other hand, may contain relatively high levels of iodine, but probably not enough to cause an acne outbreak. Still, people who are prone to acne may want to avoid excessive consumption of foods high in iodine. It has also been suggested that there is a link between a diet high in refined sugars and acne. According to this hypothesis, the startling absence of acne in non-westernized societies could be explained by the low glycemic index of these tribes' diets.[5]Further research is necessary to establish whether a reduced consumption of high-glycemic foods (such as soft drinks, sweets, white bread) can significantly alleviate acne, though consumption of high-glycemic foods should in any case be kept to a minimum, for general health reasons.[6] A low GI diet is recommended for acne sufferers. Avoidance of 'junk food' with its high fat and sugar content is also recommended [7].

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Det er en ganske utbredt oppfatning at proteiner fører til kviser. Jeg har hørt om folk som har kuttet bevisst ned på biff, og heller spist mer poteter/grønt for å slippe å få kviser!

7265275[/snapback]

Nå inneholder jo Biff en god del som kan påvirke testoen. Uansett så kan det jo selvfølgelig hende siden noe av de overflødige stoffene (f.eks protein) i kroppen blir presset ut gjennom svette, så umulig er det jo ikke. MEN proteiner fører ikke til forandringer på den hormonelle tilstand, som er hovedgrunn til kviser.

Lenke til kommentar
Nå inneholder jo Biff en god del som kan påvirke testoen.

7265740[/snapback]

Ja, det er sant (eller rettere; det vet jeg lite om). Men jeg fikk oppgitt som grunn at det var proteinene som fremkalte kvisene, og det har jeg meget vondt for å tro på. Nå har vi jo også fått dokumentasjon på at dette ikke er tilfelle :)

Lenke til kommentar

Helt greit. :)

Maltodextrin er vel det som absorberer raskest når det gjelder karbohydrater, eller mulig det er Waxy Maize, men det er mye dyrere. Dog, Dante, Skip og andre har falt for dette.

 

http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=17685

 

Det var snakk om at Maizena som blir solgt i vanlige dagligvarebutikker var det sammen, men det viser seg at Waxy Maize er tilsatt noe ekstra greier. Vet ikke helt hvor avgjørende denne forsjellen er. Børge Fagerli ser litt på saken...

 

100% Whey er greit kjøp det også. Smaken vet jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt 2.5 kg 90+ med sjokoladesmak, tenkte å bestille 5 kg, men ettersom jeg ikke har prøvd 90+ før så tenker jeg det holder med 2,5. Når på dagen vil dere si det gir best effekt å ta shaken? Er førsteårsstudent og har relativt dårlig råd, så det er uaktuellt å bruke den opp på en mnd, men ser for meg at jeg tar omtrent 50g på treningsdager og litt mindre når jeg ikke trener, noen innvendinger?

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ser for meg at jeg tar omtrent 50g på treningsdager og litt mindre når jeg ikke trener, noen innvendinger?

7268849[/snapback]

 

50g er to scoops, right? Du trenger ikke ta på dager der du ikke trener. På treningsdager er det nok best å få i seg en shake etter trening, spesielt hvis et proteinholdig måltid er langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...