Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Hva med denne

Protein fra kjøtt må tilbredes, koster 4000kr mnd

Proteinpulver slenger man vann i , koster 1000kr for samme mengde protein.

Proteinpulver er jo for eks melk hvor det er tatt ut fett og laktose fra.

Hva er forskjellen på proteinpulver og en pose tomatsuppe? Begge kommer da som pulver.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å spise appelsin er mye sunnere enn å spise en vitamin c pille. Og om man bytter ut et kjøttstykke kan jeg love deg at du ikke bare går glipp av proteinen. Og å supplementere med mer protein enn normal kost er etter det jeg har forstått unødvendig. DVS at om du ikke spiser proteinpulver istedenfor kylling til middag(ris og salat og protein pulver), er protein pulver unødvendig. ?

Lenke til kommentar

Proteinpulver er fullverdig , det hadde blitt som ris, grønnsaker og ett stort glass melk.

Det er ikke kunstig, det kommer fra et produkt på samme måte som en kylling.

Om man bare spiser 40g protein til ett måltid, for eks middagen så er det for eks lurt å bruke pulver til alle de andre måltidene for å dekke proteinen.

Prøv å sett opp 5 måltider + trening der alle måltidene har 40g kvalitetsprotein

Frokost, 3 brødskiver og ...?

Tilskuddet er der for å hjelpe folk til en lettere og ofte billigere hverdag, det er ikke snakk om noe musk og vil man så kan man få i seg det samme i mat , men det kan koste ekstra med kcal og da kan man støte på problemer igjen på spesifike områder.

Endret av War
Lenke til kommentar

Men kjøtt og fisk er mer enn protein. Hvem sier at en fotballspiller/skiskyter/badmintonspiller trenger 40g proteiner i hvert måltid. Om man ikke vil konstant legge på seg tror jeg ikke at mer enn 1g Per kg protein er nødvendig, selv med hard trening.

EDIT: C-vitaminpiller med "fullverdige" vitaminer fungerer ikke i nærheten så godt som C-vitaminene i en appelsin/sitron, skal ikke se bort ifra at dette også gjelder protein. Kroppen trenger mer enn karbohydrater, fett og proteiner.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Får spe på med min egen mening.

Kosttilkudd er ikke fullverdig i seg selv. Proteinpulver gir deg ikke like mye mineraler og B-vitaminer som biff eller melk. Er helt enig i det du skriver OMA om at naturlig mat(rett fra naturen) er den mest næringsrike og fornuftige.

Men samtidig har også WAR helt rett i at det blir fryktelig dyrt i lengden med kun naturlig mat om man skal dekke næringsbehovet for både protein, karbohydrat og fett fra de beste kildene.

En toppidrettsutøver(f.eks. Tufte) kan enkelte dager bruke såpass som 8-10.000 kalorier. Skal man spise det i form av kvalitetsmat og kun det blir det for det første fantastisk mye mat og man går stappmett hele dagen og får ikke trent bra. For det andre blir det latterlig dyrt.

Derfor er det lurt for denne toppidrettsstjernen å bruke bl.a. karbohydrattilskudd i form av sportsdrikke og proteintilskudd i form av lettopptakelig hydrolysert whey, gjerne i samme produkt.

Det er ikke livsnødvendig å bruke kosttilskudd, men man kan få en lettere hverdag og en tykkere lommebok av det om man supplerer fornuftig.

Soje

ej-shop.no

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke tallene for hvor mange kalorier Tufte trenger på en dag, men det er ikke tvil om at det er ytterst få som har behov for konsentrert mat. Om man trener på studio et par dager i uken eller har en hard annen form for treningsøkt, tror jeg et skikkelig måltid etter treningen kan erstatte alle tilskudd. Og om man virkelig har lyst til å få mest mulig ut av seg selv, kjøper man kjøtt, fisk, linser og bønner. Og litt linsekaker til frokost sammen med skivene koster da ikke mange ørene per dag om proteiner er så utrolig viktig, da får man ikke bare proteiner, men en masse andre gode næringstoffer i tillegg. :)

EDIT: Et par, som i to til fire.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Proteinpulver gir deg ikke like mye mineraler og B-vitaminer som biff eller melk.

Hva betyr dette?

Man tar melk, tar bort laktose og fett, tørker det , tilsetter flere aminosyrer og volla

Like bra som melk, til og med bedre en melk og like mye vitaminer og alt som melk.

Eneste man ikke får i seg er laktose og fett, bytte ut all melk resten av livet med proteinpulver laget av melk vil ikke være noe negativt på noen måte.

Det er jo det samme , minus usunne ting man får i seg nok av andre steder i kosten.

Kjøtt blir annerledes, man lager ikke protein av tørket kjøtt men her går man heller ikke glipp av noe essensiellt, hvem har sagt at man må spise kylling? Hva med de som spiser egg i steden?

Nå er det ingen som drikker en type proteinpulver, får i seg en type karbohydratpulver og olivenolje som fett og lever på dette.

Kosten er ofte god og like mye eller mer en man spiste før man begynnte å trene og på toppen av dette bruker man ofte tilskudd (som er ekte mat, ikke syntetisk) for å komme i mål da det er nesten umulig å få i seg nok protein i alle måltider ved å snoke i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er relativt.

Nivåene synker ved trening, ca til 70% av normal.

ZMA vil ha geve dette 30% dvs til 100% som er helt normal.

Du vil ikke få 130%

Med andre ord, opprettholde normale verdier for en som trener.

Men det er jo opptill 30% bedre en uten.

Endret av War
Lenke til kommentar
Du må bare hive i deg ZMA, det fungere veldig bra. Tesotron nivået ditt øker med 30% er det dokumentert. Ta 3-4 stykk før du legger deg :) anbefalset på det sterkeste!

Det kommer an på om du har et lavt testosteron nivå eller ikke da. Det øker fra 77 til 100, ikke fra 100 til 130.

Edit: war var før meg..

Bare så du vet det; 70 + 30 % blir ikke hundre ;)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt 1000mg c-vitamin fra utlandet.

Nå har jeg fått brev fra tollvesenet om at jeg trenger resept for å ta inn da dette regnes som legemiddel.

Jeg bestilte dette i den tro at c-vitamin i denne styrken var reseptfritt på både apotek og helsekost tilogmed dagligvarebutikk selger c-vitamin i denne styrken.

Er det tollvesenet som tar feil her?

Lenke til kommentar

Hm, ring dem, fortell at rema har samme styrke.

OT: hvorfor bestille på nett? Billigere? Eller sammen noe annet.

Sikker på at 1000 er reseptfri? Ring et apotek og spør ogaå.

Min eske står det 200 på,

Endret av War
Lenke til kommentar
Hm, ring dem, fortell at rema har samme styrke.

OT: hvorfor bestille på nett? Billigere? Eller sammen noe annet.

Sikker på at 1000 er reseptfri? Ring et apotek og spør ogaå.

Min eske står det 200 på,

bestilte fra utlandet pga pris ja. sparer endel!

Jeg tenkte å ringe apotek i morgen å forhøre hvordan reglene er.

Lenke til kommentar
Nå har det tatt slutt på tranen min og lurer på hva slags omega 3 / fiskeolje anbefales i disse dager? Ser på x-life Vital Artic Oil selolje 300ml, noe annet å anbefale? 1000 kapsler fant jeg ikke i den andre tråden: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/226.

Vital Artic oil er jo fin den. Selv tar jeg et par kapsler krillolje i tillegg til selolje, for å få astaxantin (eller hvordan det staves).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...