Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kroppen slutter ikke å produsere selv, det er kreatin i mat som fisk og bær osv, det får du i deg hele tiden uansett i litt mindre doser.

Man burde ikke bruke kreatin på en diett, men ellers ville jeg ha brukt det 24/7.

Universitetene anbefaler studentene sine å bruke det pga økt øksygen til hjerner/bedre konsentrasjon.

Lenke til kommentar
Nå har jeg tatt kreatin i 6 dager, 20g per dag og har drukket 4-5 liter vann hver dag.

Veide meg etter de 6 dagene, og har bare gått opp 1 kilo.. litt skuffet.. trodde jeg minst skulle gå opp 3 kilo.. funker det ikke på meg?

Veide meg idag, har gått opp 4 kilo totalt siden jeg begynte på kreatin nå :D Måtte bare ha litt tålmodighet ^^ Merker jeg også klarer litt mer på treningene :p Har ikke overdosert, ikke i det hele tatt. Men er på min første måned nå etter oppladningsfasen (5g per dag)

Men har et spørsmål: Trenger man bare drikke vann under kreatin? Jeg drikker ca. 2 liter melk og det blir så mye om jeg må drikke 4 liter vann og

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Drikk like mye som vanlig, tørsten er en sterk ting, den sier ifra.

Det som er dumt med kreatinen er om du ikke drikker og er dehydrert vil du kjenne for eks hodepine, det betyr egentlig ikke at man må drikke mer vann på kreatin.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Krillolje har bedre opptak slik at man kan dosere lavere, men samtidig høyere pris, så det blir vel litt hva man ønsker å bruke selv.

Det er greit å ta anbefalt dosering på den seloljen ja. Du spiser vel fet fisk innemellom? Er ikke spesielt nødvendig å overdosere omega 3 over tid. Ett alternativ er å ta tran som "base", og noen få kapsler selolje for å få i seg DPA.

Eventuelt ta et par kapsler av denne: http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/226 istedet for tran

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trenger man egentlig væske for proteinpulveret for at det skal virke best? Noen ganger tar jeg bare ca. en halv scoop med pulver i munnen og svelger det meste, så tar jeg bare drikker av krana for å klare svelge alt.

Har også begynt å ta med poser med på skolen og jobb da jeg har det travelt, da tar jeg bare en neve med pulver og skyller ned med litt vann, imens jeg spiser f.eks lunch på jobb.

Endret av Duffo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...