Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett par innlegg over linket jeg til denne, som er rimeligere enn den du har kjøpt :p

http://www.x-life.no/shop/index.php?cPath=3

Jeg har beregnet litt på det største produktet på "Zma Mega Pack 1000" og det ser ut som om det kan lønne seg å handle det der. hvis man handler bare zma på den plassen og protein og annet hos en annen forhandler så må man også regne med dobbel kostnad for frakt og oppkrav, så resultatet ble bra i begge situasjoner.

de skulle ha 110 kr i frakt og oppkrav så da blir totalsummen 399 + 110 = 509 kr for den zma mega 1000 pakken

da får man:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

X-LIFE:

ZMA MEGAPACK 1000: (med frakt, gjelder bare hvis man handler de andre tilskuddene hos annen forhandler)

176,81 mg magnesium per krone

11,78 mg sink per krone

4,02 mg vit. b6 per krone

ZMA MEGAPACK 1000: (uten frakt, gjelder bare hvis man handler andre tilskudd hos samme forhandler)

225,56 mg magnesium per krone

15,03 mg sink per krone

5,13 mg b6 per krone

MYOREVOLUTION:

116,04 mg magnesium per krone

7,73 mg sink per krone

2,70 mg b6 per krone

PF:

54,21 mg magnesium per krone

3,61 mg sink per krone

0,72 mg b6 per krone

TN:

17,11 mg magnesium per krone

1,20 mg sink per krone

0,40 mg b6 per krone

Prismessig så kommer de ut slik, med X-life som billigst:

1. Plass X-Life

2. Plass MyoRevolution

3. Plass Proteinfabrikken

4. Plass Tech Nutrition

Alle forhandlere (bortsett fra x-life) er beregnet uten frakt og oppkrav. Hvis man sammenligner x-life med tech nutrition så er tn mellom 13 og 14 ganger dyrere enn x-life. sykt. Egentlig hadde det vært nok å sammenligne magnesium innholdet per krone, da forholdet mellom de tre ingrediensene er relativt.

Sammenligner man de to beste, x-life mot myo revolution så sparer man opp mot 95% av summen og enda mer hvis man handler hos de dyrere forhandlerne. så uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det penger å spare ved å handle hos x-life, med mindre noen kommer med billigere forhandlere som ikke er nevnt her.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

X-LIFE:

ZMA MEGAPACK 1000: (med frakt, gjelder bare hvis man handler de andre tilskuddene hos annen forhandler)

176,81 mg magnesium per krone

11,78 mg sink per krone

4,02 mg vit. b6 per krone

ZMA MEGAPACK 1000: (uten frakt, gjelder bare hvis man handler andre tilskudd hos samme forhandler)

225,56 mg magnesium per krone

15,03 mg sink per krone

5,13 mg b6 per krone

MYOREVOLUTION:

116,04 mg magnesium per krone

7,73 mg sink per krone

2,70 mg b6 per krone

PF:

54,21 mg magnesium per krone

3,61 mg sink per krone

0,72 mg b6 per krone

TN:

17,11 mg magnesium per krone

1,20 mg sink per krone

0,40 mg b6 per krone

Prismessig så kommer de ut slik, med X-life som billigst:

1. Plass X-Life

2. Plass MyoRevolution

3. Plass Proteinfabrikken

4. Plass Tech Nutrition

Alle forhandlere (bortsett fra x-life) er beregnet uten frakt og oppkrav. Hvis man sammenligner x-life med tech nutrition så er tn mellom 13 og 14 ganger dyrere enn x-life. sykt. Egentlig hadde det vært nok å sammenligne magnesium innholdet per krone, da forholdet mellom de tre ingrediensene er relativt.

Sammenligner man de to beste, x-life mot myo revolution så sparer man opp mot 95% av summen og enda mer hvis man handler hos de dyrere forhandlerne. så uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er det penger å spare ved å handle hos x-life, med mindre noen kommer med billigere forhandlere som ikke er nevnt her.

Jepp, ser nå at X-life ville vært billigst, men forskjellen var ikke SÅ stor fra Kost1 hvor jeg kjøpte, som jeg nå ser har samme produkt og pris som myrevolution. En eventuell neste gang får det vel bli x-life ;)

Forresten, jeg merker en smerte i leggen. Har lurt på om dette har med tilskudd å gjøre. Tar omtrent ikke protein, bare til trening (pulver altså, tar også karbo til trening), og kreatin har jeg sluttet med. SKal nevne det i treningstråden også. Er litt redd... Fetteren min mener det kan være sånn betennelse, noe som er pain in the ass. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Tror TN overpriser produktene sine kraftig. Greit nok at de tilbyr kvalitet, men får da være grenser... VI er vanlige dødelige ffs, noen av oss uten særlig stor lønn! :)

Forresten, siden alle mine kjøp overvåkes av min mor måtte jeg isted fortelle hva jeg hadde kjøpt, og med en gang jeg nevnte "øker nivåene av testosteron" hoppet hun i taket og ropte "BOL! BOL!" og jeg fikk vite at hun ikke ville godta noe slikt.

Fortalte henne at det ikke var noe testosteron jeg tok, men magnesium, sink og vitamin B6 som skulle få min NATURLIGE produksjon av testosteron opp, men det hjalp ikke stort..

Så hadde vi en diskusjon hvor hun sier (hun er sykepleier) at "alle" legene på jobb sier at det eneste som hjelper av alt i havet av kosttilskudd er omega-3, og at ingenting annet er bevist. Jeg spør om jeg skal vise henne en test av ZMA og effekten av dette, men det ville hun ikke ha noe av...

Hehe, regner med min mor å vil reagere slikt om hun finner det ut. Gjemmer min ZMA godt jeg :)

Lenke til kommentar
Jepp, ser nå at X-life ville vært billigst, men forskjellen var ikke SÅ stor fra Kost1 hvor jeg kjøpte, som jeg nå ser har samme produkt og pris som myrevolution. En eventuell neste gang får det vel bli x-life ;)

Den zma mega pack 1000 varer i over 16 måneder, eller 1,34 år. Det er ikke dårlig til den prisen. slettes ikke dårlig. Hvis jeg skulle kjøpt samme mengde zma fra proteinfabrikken så ville det kostet 2766 kr og i tillegg ville pf sin versjon hatt litt mindre doser, ikke mye mindre, men likevel. 2766 kr vs 509 eller 399 kr er latterlig. og enda verre er det i tech nutrition, der måtte du ha betalt 4966 kr for å få like mange dagers dosering, og de doseringene du får hos tech nutrition er nesten bare halvparten av hva pf og x-life gir, så du må nesten doble summen for å få samme mengde ingrediens.

Lenke til kommentar

Jeg tok utgangspunkt i prisene fra proteinbutikken.no, og fikk dette per 1 krone : (uten frakt)

Magnesium 135mg

Sink 9mg per

Vit b6 1,9

Så å kjøpe hver for seg (fra proteinbutikken hvertfall) blir dyrere enn x-life (ca 60% dyrere), men rimeligere enn myrevolution,pf og de

Endret av Freddy K
Lenke til kommentar

Satser på at det her er riktig sted å spørre jeg..

Jeg er litt undervektig og ønsker å gå opp i vekt, og har blitt anbefalt å begynne med en weight gainer, ble også henvist til myoshop.

Men jeg har null peiling på hva jeg trenger, annet enn at det er en såkalt gainer jeg skal ha, så jeg hadde satt pris på det om det var noen her inne som hadde litt mer peiling enn meg og som kunne gitt meg en link eller noe. :)

Lenke til kommentar

En gainer består stort sett av en liten del proteiner, og masse simple karbohydrater. Du kommer bedre ut av det ved å kjøpe et rent proteintilskudd, og heller spise karbohydratene ved siden av. Da får du samtidig med deg vitaminer, mineraler + mer snacks :)

Lenke til kommentar

gainer gir ikke så alvorlig mye ekstra inntak som mange tror, som regel er det snakk om rundt 1400 kcal ekstra hvis du tar 3 shakes av det daglig. +- avhengig av hvor du handler.

en fin måte å få i seg ekstra kalorier i form av fett og proteiner er nøtter. havregryn er en fin karbohydratkilde. tunfisk, kesam, melk, ost, kylling, egg, biff, steik, yoghurt, bønner etc.

sørg for å spise masse proteinrik mat, så kan du eventuelt innta gainer på toppen av det.

Når det gjelder myorevolution så ville jeg anbefalt å handle big mass gaineren hos proteinfabrikken istedet pga prisforskjellen. 10 kg gainer hos myo så betaler du 1690 kr hos proteinfabrikken betaler du 1399 for 12 kg. kjøper du det billige 25% rabattkortet så kjøper du 12 kg gainer for 1049 kr. 12 kg big mass gir 93 gram protein, 237 g komplekse karbohydrater og omega 3-6-9 + noe kostfiber hvis du tar 3 shakes daglig og det vil vare i ca 32 dager. Så hvis du handler dette jevnlig vil det koste deg ca 1000 kr måneden og gir ca 1500 kcal ekstra daglig. Hvis du handler det så husk å gå på sportstilskudd og storhandel på menyen til venstre, ikke kjøp enkelt bøtter.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Som en gladnyhet har jeg funnet ut at jeg bare trenger 2356 kcal hver dag for å bulke. Har telt kalorier i dag og har faktisk kommet på akkurat rundt dette.

Har spist 2628,6 kcal i dag, er det jeg har kommet frem til.

Jeg har også regnet ut protein, skal ha 124g hver dag og har i dag spist 128,8g.

Så det ser faktisk ganske ok ut Vanligvis ligger jeg nok faktisk enda mer i overskudd, noe som overrasker meg veldig nå som jeg skriver. Pga drikker vanligvis veldig mye melk, men i dag hadde vi ikke noe. Og på en vanlig skoledag (var hjemme i dag) spiser jeg veldig mye mer skive enn jeg gjorde i dag. Men skal også sies at jeg hadde 5 egg i dag, noe jeg vanligvis ikke har, så må nok ta litt mer protein til daglig. Tror jeg skal begynne å telle protein nesten daglig for å få nok, eller ligge godt i overskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...