Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
War's kritisering av PF produkter før.

Enkelte produkter de selger, ikke alle.

Enig med over, ikke kjøp et rent myseprotein.

Blir som å kjøpe en bil med 2 dekk.

Desuten er mye av det konsentrat, alt for mye fett og karbohydrat til å være noe du vil bruke mye av (men det er vanlig i myse)

Denne vil være et bedre produkt

Til og med 90+ (er ikke 90+ bare heter det) som også proteinfabrikken selger, men sidene er nede når jeg skulle linke er et bedre produkt en et rent mysepulver.

Endret av War
Lenke til kommentar

kasein har større innhold av glutamin som gjør at man restiturerer fortere og det er også bra for immunforsvaret. den blir en slags gelekake som blir liggende med opptakstid mye høyere enn myse. 5-7 timer mens med rent myse så kan det bli tatt opp på 45 minutter i korte tilfeller.

selv om kasein har lavere biologisk verdi så tror jeg mer av kasein proteinet blir utnyttet enn med myse. det har vært mye diskusjon om hvor mye av mysen som faktisk blir utnyttet, noen mener at mye blir spaltet til glukose.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Siden det er PF skal du ikke se bort i fra at etiketten ikke stemmer ja.

Men ellers ville i alle fall ikke jeg ha kjøpt dette proteinet uansett, pga det er et rent myseprotein.

Det er ikke PF som produserer det oppgitte proteinet som ble linket til, så det at "Siden det er PF..." argumentet holder ikke der. Når det er sagt så er det blitt sagt veldig mye dumt om pf på forumet her som ikke stemmer i det hele tatt. jeg tar gjerne utfordringer her hvis noen har noe kritisk å komme med.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Eneste jeg har skrevet om PF er at de selger det som selger, selv om det skulle være humbugg ( ingen konkrete saker )

Dermed er muligheten åpen for å gjøre et dårlig kjøp.

Det gjelder for så vidt en haug av butikker.

så finn et produkt, spør her inne om man er helt fersk så kan man få noen tips.

Endret av War
Lenke til kommentar

Folkens, jeg lagde en shake isted av melk, havregryn og noe digestive-kjeks jeg fant med mye fiber regner jeg med.

Det smakte godt, tenkte jeg skulle perfeksjonere den, så jeg tok oppi tunfisk. Nå var den kvalmende dårlig...

Men tunfisk er genialt, i én boks er det ca. 60-65g protein, og dette er veldig bra, nesten halve dagsbehovet mitt.

Hva kan jeg i shaken for å dekke over denne ekstremt dårlige smaken? Noen idéer?

Lenke til kommentar

Det er utrolig mye snakk om proteinshaker, pulver og andre ting. Er dette virkelig nødvendig for å få i seg nok proteiner?

Jeg er 16 år, 182 cm og veier 71 kilo. Er det noen her som vet sånn ca hvor mye proteiner jeg trenger etter en økt, for å få utbytte? Vanligvis trener jeg hele kroppen i en time ca.

Idag tok jeg en liten økt på en halvtime hvor jeg bare trente armer. Trenger man mindre proteiner jo ferre muskler man trener? (sikkert et ufattelig dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på kosthold o.l.)

Så, hvor mye proteiner trenger jeg etter en treningsøkt. Kom gjerne med tips til hva jeg kan spise.

Lenke til kommentar
Det er utrolig mye snakk om proteinshaker, pulver og andre ting. Er dette virkelig nødvendig for å få i seg nok proteiner?

Nei det er bare enklere og billigere.

71kg ca 150g protein pr dag totalt.

Les denne så skjønner du litt mer. om treningen.

Det er basert på prinsipper som kcal overskudd, deloading og progresjon.

Det er dette som er fellesnevneren i alle program.

Endret av War
Lenke til kommentar

Tusen takk.

Har lest litt gjennom linken du ga meg. Ser at det er mange ting der jeg ikke spiser. Skinke og melk spiser jeg mye av hver dag, men resten blir det lite av. To egg lørdag og søndag, samt kylling og laks annenhver uke ca. Lite å være stolt av :p

Ser jo nå at jeg får i meg ALT for lite proteiner. Vil dere anbefale proteinpulver?

Lenke til kommentar

Tåler du laktose? gluten?

Finnes halvgode varer til ultrarene varer med tilsvarende pris.

Et godt , rent billigprodukt allaroundprotein er for eks 4kg basic protein.

100g kylling, ca 30g protein så 4kg bøtte blir ca 13kg kyllingfillet som hadde kostet 1500-2000kr for billigste sort med tanke på at de er sprøytet med saltvann og veier mer.

Man kan kjøpe erteprotein til nesten halve prisen.

Finnes også noen produkter med litt mer laktose som gjør det billigere 90+

Tunfisk er billig protein.

Her må du nesten komme med krav til renhet, smak osv før man kan anbefale noe.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke allergisk eller noe, mot noe som helst.

Måltidene mine er slik:

Frokost 07:00

2 kneipbrødskiver med nugatti + ett eller to glass melk

Lunsj 11:30

3 kneipbrødskiver med ost og skinke. + en halv liter saft. (varierer ofte om jeg spiser det opp)

Etter skolen 15:00

Småplukk. Litt sjokolade, snop, banan, småboller, yoghurt o.l.

Middag 16:30

Varier mye. Ikke mye fisk. Ingen grønnsaker.

Kvelds: 21:30. 3 skiver med ost og skinke + 2-3 glass melk. Ofte frukt også.

Som sagt før, har jeg først begynt å tenke på kosthold nå de siste dagene. Derfor har jeg ikke mye peiling på hva dette inneholder av proteiner og andre ting jeg trenger. Trenger litt mer enn 3000 kcal. Har funnet ut at jeg skal bli flinkere med å spise proteinrik mat, så jeg får i meg mest mulig protein gjennom mat, og ikke pulver.

Jeg er på utkikk etter noe som ikke koster alt for mye. Jeg er tross alt 16 år, og har null inntekter, bortsett fra foreldrene mine. Kunne dette vært noe for meg?

http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...;products_id=62

"Pr. 100g:

Energi: 1615kJ (484 kcal.). Totale karbohydrater: 60gr. Protein: 15gr. Fett: 0gr.

Fiber: 0,5gr. Sodium: 0,2gr. Kreatin monohydrat: 15gr."

Eller kanskje denne?

http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...;products_id=85

Igjen: Jeg har lite peiling på slikt.

Endret av Sammy-Lee
Lenke til kommentar

Det nederste du linker til er det samme som War linket til. Om du tåler laktose er nok dette det beste for deg, med tanke på pris og din ikke-eksisterende inntekt.

Jeg er på din alder, og som du kanskje allerede har skjønt så er det beste for deg (i alle fall i din tilstand uten income) å "snylte" så mye som mulig på foreldre, be moren din kjøpe med seg noe kylling hjem ;)

War, hva mener du med at tunfisk er billig protein? Jeg trodde det var superprotein, men pga smaken var det lite ettertraket. Det er superbillig i såfall, 8kr for en boks med over 60g protein.

Lenke til kommentar

Takk.

Tror faktisk jeg skal kjøpe det pulveret. Har du erfaring med dette?

Hvor mye pulver bruker man hver dag? Kommer selvfølgelig an på hvor mye proteiner man får i seg fra mat, men jeg trenger 150 g ca i følge War, og måltidene mine står lengre oppe. Har du en aning om ca hvor mye pulver jeg trenger?

Tar man det 1 eller 2 ganger om dagen, og tar man det de dagene man ikke trener også?

Merker at jeg spør om et tema jeg har null peiling på fra før av.. :p

Lenke til kommentar
War, hva mener du med at tunfisk er billig protein? Jeg trodde det var superprotein, men pga smaken var det lite ettertraket. Det er superbillig i såfall, 8kr for en boks med over 60g protein.

Hvilken tunfisk er det du kjøper? Hvis tunfisk inneholder ca. 24 g protein/100 g, og en boks inneholder 140 g tørrvare så ender vi på 34 g protein.

Lenke til kommentar
War, hva mener du med at tunfisk er billig protein?

Nja firstprice 2 bokser for 7-9kr? 70g protein pr 10er eller noe.

smaker ikke så godt da, blir fort lei.

Se her 1.plass med mr Fagerli som trener. Tenker Fagerli får vann på mølla nå.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...