Sitronsaft Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 30g fra alt jeg får i meg en hel dag? 70 må jeg få inn utenom? Hmm, om de er på tilbud er det jo interessant... Skal se på det. Blir jo kvitt det til sommeren. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Ikke bland tallene fra fett og protein i alle utregningene. Det burde egentlig ikke være noe problem med kcal overskudd, det er i teorien ca 500kcal mer en du spiste før. Det du spiste før holdt deg jo på en vekten du er i dag. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 På en måte har du et poeng.. Èn shake med protein ekstra hver er jo 500kcal, så det vil gi meg et godt overskudd ja. Tror ikke jeg skal stresse så mye mer med det. Spise det jeg vil egentlig, sjokolade og slikt også, om jeg føler for det, men prøve å spise litt sundt og holde meg unda for mye mettet fett. Tok en kvikklunsj etter skolen i dag, den var det ca. 250kcal i, samt 30g fett og 50g karbohydrater elns. Er det så ille? Kalorier er kalorier? Smakte godt gjorde det hvertfall Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 FyFy der er vel herdet transfett , men det er jo små pirk med mindre du spiser det 5 ganger om dagen hele uka. Med fettklype hadde du sett hva som er muskler og hva som er fett i økningene. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvor mye koster en fettklype? Forresten War, som jeg skriver om i en annen tråd, husker ikke hvilken.. : Jeg bruker 2 hele timer på å gå gjennom RYP-øvelsene, deretter er det forbrenning (kondisjon for meg) på programmet. Jeg drikker gainershaken min under/etter styrken. Vil jeg forbrenne denne shaken under løpingen, eller vil løpingen gå fra fett? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Fettklype kan se i signaturen til War. Svarer selv om du spørr War. Så lenge du ligger i kcal overskudd så vill kroppen ta av det som er lettest tilgjengelig. Men blir ikke det litt dumt med bulk og kardio? Du må spise da spise veldig mye, for å kunne bygge. 2timer på RYP? Steike, jeg bruker ca 45-60min. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hehe, flott at du svarer. Spørsmålet går til alle, selv om jeg har en dårlig vane med å rette det mot War. Dette er nok pga jeg har blitt vant med å ha en dialog mellom meg og han i denne tråden, ettersom det ikke er så alt for mange andre som bidrar, stort sett deg (bebelulv) og awkward. Bulk og cardio er kanskje ikke det smarteste, men synes det suger å ha dårlig kondisjon liksom, og synes at god kondis er det ultimate symbolet for å være frisk og sunn. Er jo ikke sånn at jeg trener så fryktelig mye, 15-30 min 3 ganger i uka. Og jeg vil jo ikke at det skal være cardio, vil at det skal være kondistrening. Men de går visst hånd i hånd... Foreslår dere at jeg kutter ut kondisjonstreningen? Og det med shaken, vil ikke energien jeg får fra den være den som er best tilgjengelig da? Er jo nettopp det jeg lurer på, forsvinner underhudsfettet eller bare går shaken rett ut igjen? Bruker 2 timer seriøst, det er fryktelig. Løper du gjennom øvelsene eller? Tar biceps og triceps annenhver, så jeg slipper å ta pauser der. Men ellers blir det venting. Praktisk på benk siden jeg og min treningspartner er spotter for hverandre, men ellers.. Er det flere øvelser RYP jeg kan ta annenhver på? Men som sagt, gleder meg til et 5x5 program elns med mindre øvelser.. Håper det vil ta mindre tid. Stronglift 5x5 har jo også en del kroppsvektøvelser, tror de skal gå raskt. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Bulk og cardio er kanskje ikke det smarteste, men synes det suger å ha dårlig kondisjon liksom, og synes at god kondis er det ultimate symbolet for å være frisk og sunn. Er jo ikke sånn at jeg trener så fryktelig mye, 15-30 min 3 ganger i uka. Og jeg vil jo ikke at det skal være cardio, vil at det skal være kondistrening. Men de går visst hånd i hånd... Foreslår dere at jeg kutter ut kondisjonstreningen? Og det med shaken, vil ikke energien jeg får fra den være den som er best tilgjengelig da? Er jo nettopp det jeg lurer på, forsvinner underhudsfettet eller bare går shaken rett ut igjen? Bruker 2 timer seriøst, det er fryktelig. Løper du gjennom øvelsene eller? Tar biceps og triceps annenhver, så jeg slipper å ta pauser der. Men ellers blir det venting. Praktisk på benk siden jeg og min treningspartner er spotter for hverandre, men ellers.. Er det flere øvelser RYP jeg kan ta annenhver på? Men som sagt, gleder meg til et 5x5 program elns med mindre øvelser.. Håper det vil ta mindre tid. Stronglift 5x5 har jo også en del kroppsvektøvelser, tror de skal gå raskt. Jeg foretrekker bulk og cardio/deff hver for seg. Om du kun gjør det for kondisjonen så er det greit, men da må du regne med å spise for de kcal du forbrenner under løpingen i tillegg. Du har en luke på ca 30min etter trening, for å fylle på, så den fyller du jo i teorien, men om det brukes til kondisjonstreningen kan jeg ikke svare på. Det forsvinner hvertfall ikke noe underhudsfett så lenge du ligger i kcal overskudd.Jeg bruker maks 1 time alene, 1,30 med en kompis. Tar øvelsene slik dem er satt opp, ingen annenhver. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Uff og uff. Ok, tror faktisk jeg skal begynne å skippe kondistreningen, og heller kjøre en effekt deff med mye cardio (og dermed også kondis ) om det trengs, noe det forhåpentligvis vil i teorien, siden jeg skal ligge i et kcal-overskudd. Er egentlig mye mer praktisk det, enn å spise ekstra for kondis-trening. Men jeg vil jo sakte med sikkert få dårligere kondisjon da, til jeg går på deff. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er ikke lenge til sommeren, så deffen kan snart starte Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Haha, hvordan det? Varmere i været så man kan løpe ute? ;P Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Greit med litt markerte muskler om sommeren. Er slik det fungerer for meg hvertfall, Tennis og jogging om sommeren, bulk om vinteren. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Aha, forstår Hehe, tenkte litt feil. Joda, kanskje greit å bli kvitt underhudsfettet (skrev faktisk overhudsfett først) før man skal spasere nedover stranden. I teorien vil vel egentlig alle få en ganske pen mage hvertfall om de er rippet for fett på magen, også kalt en skinnypack. Dette er ikke noe jeg synes står særlig mye respekt av. Men om man man trener, får seg ordentlige magemuskler og vil vise dem litt frem for sin egen del og andres når sommeren kommer må da dette være lov Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Det Børge har endret på i RYP er: Kutte ut kardioen eller vente 20 min etter treningen for å ikke sende motstridene signaler til kroppen. Med kardioøkten kan du teoretisk bremse fettlagringen da du forbrenner frie fettsyrer som flyter rundt i blodet ditt pga vektløftingen som uten kardio vil gå tilbaket til fettcellene. Men som skrevet over så må man da spise mer for å holde overskuddet så det man tjener på det er så lite at det neppe er verdt 4 timer jogging i mnd. Noen gjør det uten frie fettsyrer-tankegangen men for å holde kondisjonen i sjakk men de må da være villige til å spise mer. Selv dropper jeg det, om man skal ha en deff senere blir det nok kondisjonstrening der. Skjønner ikke hvordan du bruker så lang tid, 15-20 min er mer en nok? 5-10 rep med halve vekten på de første øvelsene som virker på muskelgruppen så settene. Er man alene på gymmet kan man jo gjøre som meg på ryp. benk,roing,benk,roing,nedtrekk,arnold,nedtrekk,arnold,biceps,triceps,biceps,triceps,knebøy strake-mark,knebøy,strake-mark. Da har man alle de øvelsene uten pause, volla spart 30min i pauser. Ett annet tips er å finne en 10RM som er lik i knebøy og i strake markløft. Da bare løfter man stangen opp og ned og bruker samme uten å bytte skiver. Endret 9. mars 2009 av War Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hmm, men som du vet tar ikke jeg strak-markløft. Blir så stor påkjenning for ryggen, noe jeg helst vil unngå. Men, tror jeg skal droppe kondisjonen fra nå av, og heller ha økter med kondisjonstrener på 2-4 uker med kondisjonstrening hver dag, samtidig som jeg går i kcal-underskudd for å deffe. Så begynner jeg igjen på styrke. Vil jeg ikke miste muskler under en slik periode? Hvordan unngår jeg dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Man ungår det med 3 ting. Ikke for stort kcal underskudd. Med vektløfting, samme programm, mindre progresjon. Og Mer protein. Trur du burde få en proff til å vise deg strake markløft, det er en bakside-lår øvelse og skal ikke påvirke ryggen ( som er helt rett) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Har fått treningsveilederen (som i mine øyne ikke er den proffeste, men men) på senteret til å vise meg, men jeg kjenner det sykt i ryggen uansett. Og da bruker jeg bare stang. Hmm, mer protein ja... Alt er visst dyrt Så, under deff så følger jeg et vanlig program, med styrke og alt, men jeg gjør det for å opprettholde istedenfor å stige? Jeg forstår. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Ja , beholde er hele målet der. Kanske demotiverende å trene i 8 uker uten å øke i masse, men du blir mer deffinert og musklene vises og du vil dermed se mer muskuløs ut. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jepp. Og for å vite at jeg ligger i kcal-underskudd og faktisk får noe progresjon er det greit med en fettklype? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det er det beste ja, da finner du ut hve som er fettap og evt hva som er muskeltap og kan dermed gjøre endringer i dietten. Det kan man ikke med kun badevekten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå