Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Jeg synes at myoshakene er så gode som de kan bli. Smaker som en vanlig jordbærmilkshake egentlig. Regner med det er ganske tilsvarende med sjokoladesmaken, skal prøve den neste gang.

Men, maltodextrinet, er det glukose? Isåfall, kunne man ikke bare ha helt på noe vanlig bordsukker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Möller's "Godt for leddene" uten å gjøre research, men fant veldig lite nyttig etter å ha prøvd å søke. Er det noen som vet om dette produktet bare er noe bullshit? Spiser ikke nok fisk så tenkte jeg må kjøpe noe omega-3 greier, men tok Möller's uten å sjekke.

Lenke til kommentar

Maltodextrin er lavmolekylvekt karbohydrat fremstilt ved hydrolyse av stivelse.

Sukker er 50% fruktose og 50% glukose.

Blir litt forskjell.

Møllers er et greit produkt det, men det finnes bedre produkter.

Forskjeller kan være om det er laget av lever, dvs fiskens lager for avfallsstoffer eller av fiskekjøttet.

Det er også mye mindre doser i kapsler VS flytende.

TN har for eks denne.

My-R har for eks denne.

Begge har linker med artikkler om produktet.

Ellers så er Fti-Flyt et ganske bra produkt om man vil ha kapselform.

Endret av War
Lenke til kommentar

Bruker ikke 90+, men kan være du blir urolig i magen av laktoseinnholdet.

Ellers er jeg litt urolig i magen selv til tider, aner ikke hva dette skyldes. Tar myoprotein, maltodextrin, creapure kreatin monohydrat, selolje. Ellers er det et normalt kosthold. En del melk.. Tar idoform balance for å balansere magen litt da, melkesyrebakterier.

Lenke til kommentar

Hvor mye protein er det i 5dl melk? Skal prøve å finne det ut selv nå, men om noen vet kan de jo svare.

Edit: 3,3g per 100g, så det er 16,5g. Med mine glass i tillegg, og kanskje et egg eller to, så får jeg faktisk dekket behovet om jeg tar en shake hver dag.

Endret av Nytt_liv
Lenke til kommentar

Jo, mulig jeg gjorde det... :(

Uff så trist det er med mat. Jeg synes jeg har lagt på meg magefett, men er likevel ikke sikker. Mulig jeg ligger i kcal-underskudd. Men da ville jeg jo ha slanket meg? Jeg har steget i vekt, så uansett må jeg jo ligge i overskudd?

For å få én ting på det rene, så må jeg spørre om jeg har rett i følgende utsang:

"Protein, karbohydrater og fett forskjellige former for næring. Hver av disse gir energi, målt i kilojoule. En annen måte å måle energi på er ved kilokalorier, kcal. 1 gram krabohydrat tilsvarer 4kcal, det samme gjelder protein. 1 gram fett tilsvarer 8kcal, det er altså dobbelt så energi/kalori-rikt. Om en matvare inneholder f.eks. 300kcal per hundre gram er dette summen av energien som kommer fra karbohydrater, protein og fett. Det er ikke kcal per 100g PLUSS kcal for protein, karbo og fett.

Om man skal spise mye protein og få i seg mye kcal, får man altså begge deler ved å spise protein. Pga protin ER kcal, pga det GIR energi, kilojoule."

Lenke til kommentar

Fett er 9gram, men ellers så stemmer det sånn ca ja.

Matvare kcal er totale i varen, i for eks sukker vil det stå 400kcal

100g karb

0g protein

0g fett.

Men man burde ikke spise mer protein en 2,5g pr kg kroppsvekt på bulk, omgjøringen til glukose er mye mer engerikostbar en for karbohydrat og all protein man spiser etter disse grammene vil i teorien telle som 3,3kcal pr gram.

Og siden den proteinen blir til glukose alikevel er det billigere å fylle opp resten av kaloriene med karbohydrater og fett.

Endret av War
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener. Er ikke noe problem for meg å få i meg for mye protein tror jeg, ettersom jeg tar 3,5 måleskjeer med myo hver dag, det gir ca. 30g protein, jeg MANGLER 70 fra det jeg ellers får i meg, så i teorien ligger jeg faktisk i et underskudd på 30g hver dag.

Hva mener du med fett er 9g? 9 kcal mener du? 1g fett tilsvarer 9kcal?

Edit: NÅR skal jeg innta kreatinet? På treningsdager er det etter trening, det er greit. Men hva med hviledagene? Etter et måltid?

Endret av Nytt_liv
Lenke til kommentar

På trening er kreatin i shaken en grei måte, etter trening har du en halv time der kroppen er veldig effektiv med tanke på opptak og prioritering av oppfylling av glykogenlagre.

Treningsfrie dager så kan du velge 5g i frokosten eller 2,5g i frokost og et annet måltid.

Ja 1g fett er 9kcal

Formye protein blir ikke aktuellt med ditt kosthold, her er det snakk om 300g+ om dagen. Mange spiser 4-5g pr kg kroppsvekt med protein på en bulk og når det meste over 2,5g bare blir til glukose så blir det bare en dyr måte å få i seg karbohydrat på.

Lenke til kommentar

Spiste frokost for litt over en time siden.. Har ikke tatt kreatin enda. Skal jeg bare alt til neste måltid eller gå og ta dosen min nå? En annen ting, må jeg drikke liter på liter med vann for å få nytte av kreatinet? Må jeg drikke mye vann rett etter dosen? Har lest det nemlig.

Men, i en annen tråd, husker ikke ikke hvilken, så kom det opp et interessant spørsmål.. Jeg trener styrke, RYP som du vet, og det tar som oftest 2 timer å gå gjennom alt. Jeg drikker shaken min (5dl ekstra lett melk, 3,5 måleskjeer myo, 5 måleskjeeder maltodextrin, 5g kreatin) under og rett etter disse to timene. Så går jeg umiddelbart etterpå på litt kondisjonstrening, hvor jeg løper i 15-30 min. Vil kaloriene jeg forbrenner her gå fra shaken jeg inntok rett før, eller vil det gå av kroppsfettet (som er det idéelle)?

Lenke til kommentar

2timer! Jeg bruker 15 min på ryp.

Tren motstående muskelgrupper,

benkpress og roing

triceps og biceps osv , da slipper du pauser.

Benk 10 roing 10 benk 10 roing 10 , om det er folketomt på gymmet.

VS benk 10 pause benk 10 pause roing 10 pause roing 10 pause

Kreatinen du drikker er ikke for "idag" men for imorgen så bare få i deg 5g pr dag uansett hvordan og når.

Du behøver ikke å drikke masse, det du drikker når du drikker kreatinen holder i massevis.

Det eneste du må passe på ar at du ikke drikker forlite.

Forbrenningstreningen vil forbrenne de frie fettsyrene du har mobilisert ut i blodstrømmen under styrketreningen først.

Lenke til kommentar

Så jeg forbrenner ikke bare vekk shaken jeg drikker? Jeg kan fortsette som før, å drikke shaken under/etter styrken og så gå rett på kondisen?

Edit: Bruker som regel en hel time på bare knebøy, mark (legcurl og sånn lene seg ned og opp igjen mens man står ut i luften, kroppsvekt, strak rygg hele tiden), og benk.

Drikker jo bare et halvt glass vann til hver kreatindose.. kan da umulig være nok.

Endret av Nytt_liv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...