Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ny i denne delen av forumet, men kommer sikkert til å bli kjent med dere siden jeg har lyst til å programmere i C++. Programmet jeg bruker er Visual C++ Express, og jeg har installert en rendrer som heter "OGRE".

Det jeg vil ha hjelp til er å forstå er Visual's "User Interface". Har bare brukt et program som het "GameMaker" før, som har et språk basert på C++. Men deet jeg lurer på, er om noen kan forklare de viktigste elementene i Visual's Interface? Håper noen skjønner hva jeg mener. Jeg tror ikke jeg brøt noen regler på denne posten, gjorde jeg?

GameMaker.

(PS: Kan kanskje ikke svare før på Onsdag. Kommer an på.)

Endret av GameMaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat et svar på innholdet i selve posten da jeg ikke kjenner til eller bruker Visual C++. Jeg kan i stedet kommentere noe som står i signaturen din.

Jeg ville satset på en annen bok enn "C++ for Dummies" - da "dummies-serien" er notoriske når det gjelder dårlig kvalitet; sjekk bokomtaler på amazon.com og accu.org. Sjekk også bokanbefallinger i dette forumet (stickytråder og søk), eller den frie boken "Thinking in C++". Du kan også låne bøker på biblioteket ditt ved å benytte deg av fjernlån.

edit:

Bibsys har laget et søkeverktøy du kan bruke for å finne bøker til fjernlån via ditt lokale bibliotek:

http://www.bibsys.no/bibsys.html

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen kjennskap til Visual C++ Express, men jeg vil anbefale deg å lese manualen for programmet. Uansett, det pleier å gå i noe slikt som dette her.

1. Opprette nytt prosjekt.

2. Redigere + legge til filer i prosjektet

3. Trykke på 'Build'

Vidre, så må jeg også legge til at C++ for Dummies er en møkkabok.

Lykke til uansett. :)

Lenke til kommentar

Start page (midt på skjermen) nyheter fra ms og div andre vc sider. Og solution som du har åpnet tidligere

Solution explorer viser deg solutionene (doh..) den kan inneholde mange prosjekter, et prosjekt kan kompileres til (dll, lib, exe)

Code definition windows viser deg hvor funksjoner, variabler, #define er definert

Men er det ikke noe spesifikt du lurer på.

Det beste er å åpne et prosjekt, da finner du det fort ut.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg prøvde å åpne ett eksempel-prosjekt. Og hovedvinduet (Det midt på skjermen) var jo naturlig nok der man skriver inn koden. Men, siden jeg bare har brukt GameMaker før, så trodde jeg at man bare kunne trykke på "Make Executable". :) Så enkelt er det ikke, har jeg forstått... Håper du kan forklare hvordan man gjør kilde-koden om til en .exe, hvis du gidder. Har lest at man må compile først, og så var det to ting til... Jeg prøvde også den command prompt'en, og lurer på hva den er godt for.

Lenke til kommentar

Du må trykke ned F7 for å kompilere dvs. gjøre om den lesbare koden til maskinkode "ulesbart".

Når det gjelder Command window så vet jeg heller ikke hva den er godt til.

Man kan jo lagre og skrive ut og sånt, men det er jo utrolig mye enklere å bruke menyen.

EDIT: Utbrodert posten

Endret av Giddion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...