Lidskjalv Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hadde en noe ubehagelig overraskelse her om dagen. Sommersol og parable sminkespeil er ingen sikker kombinasjon.... Huset står enda, heldigvis... Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Oj, nasty.. Bra huset står enda da Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Så genialt. Bra du oppdaget det Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Wow , begynte det nesten å brenne, eller ble det bare svidd? Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jiiiiisseeesss. *alle speil i mitt hus skal vekk at once! * Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Så genialt. Bra du oppdaget det 6625883[/snapback] ikke før dagen etter...... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Tenk om det hadde lugget en uke til.. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Tenk om det hadde lugget en uke til.. 6625902[/snapback] Ta det som en advarsel til alle her Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 forsørrelsesglass gjør jobben enda bedre. - Når jeg var liten fanget jeg bier, dro av vingene, la de på bakken, fant fra forstørrelsesglasset som lå på skrivebordet til mamma og brente opp bien! *husk at jeg var liten da* Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Er speilet konkav eller konvex? Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) forsørrelsesglass gjør jobben enda bedre. - Når jeg var liten fanget jeg bier, dro av vingene, la de på bakken, fant fra forstørrelsesglasset som lå på skrivebordet til mamma og brente opp bien! *husk at jeg var liten da* 6625925[/snapback] Speilet er av typen vanlig på ene siden og forstørrelse/parabel på andre siden. Det er den parable siden som samler solstrålene i et brennpunkt. Det burde stått en advarsel på speilet! Prinsipp: Endret 6. august 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Speilet er av typen vanlig på ene siden og forstørrelse/parabel på andre siden. Det er den parable siden som samler solstrålene i et brennpunkt. Det burde stått en advarsel på speilet! 6625939[/snapback] Gjør som de gjør i USA, saksøk dem. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Ja, og forlang at det skal være klistremerke på alle speil som selges heretter at det kan brenne ned huset hvis man lar det stå i sola. Omtrent som advarselen på alle amerikanske bilspeil: "Objects in the rear view mirror may appear closer than they are" Garantert resultatet av et søksmål der noen trodde bilene var nærmere enn de faktisk var. Meatloaf lagde til og med en sang om det. Endret 6. august 2006 av Bitex Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Kansje et sidespeil på en bil kan forårsake skogbrann Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg trodde det var allmenn kunnskap at konsentrert sollys kan antenne brennbart materiale. Jeg kan også nevne at knuste glassflasker kan være med på å starte skogbrann, og jeg har selv vært med på å forhindre det. Jeg og noen andre gikk tur i skogen og kom til et lite, litt åpent sted. Der sto det et tre med svartsvidd stamme som røyk. Kort tid etter at jeg hadde satt fra meg sekken på plassen, begynte det å spre seg ild fra det stedet det røyk fra. Vi slokket ilden med noe av vannet vi hadde, og ringte brannvesenet, som ba oss om å bli der vi var for å passe på. Innen brannvesenet kom, hadde vi flere ganger vært nødt til å helle på mere vann for å forhindre at stammen skulle flamme opp igjen. Dette var en varm og tørr dag, og det er ingen tvil om at stammen tok fyr på grunn av det store området som var dekket av knust glass. Moral: Send glassflaskene dit de bør - til gjenvinning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå