Teodor1979 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Trodde det var så fordømra viktig å dekke cpu'en fullstendig med et tynnt lag kjølepasta før man setter på ribba, men ifølge en gammel artikkel jeg fant på anandtech så klasker du bare på litt med fingen. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2548&p=7 Greit nok at ribba vil klemme pastaen utover, men du vil vel ikke få dekket alt perfekt på denne måten. Å jeg som kjøpte en liten malerpensel til 28,- for å glatte d perfekt ut Endret 6. august 2006 av TXD1979 Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 jeg tar 2 "riskorn" og legger på cpuen, og så gnir jeg det utover med noe glatt. som f.eks en pensel. jeg vill likke bruke fingeren fordi det kan legge fettflekker ol. i pastaen som ødelegger for kjølinga Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 jeg tar 2 "riskorn" og legger på cpuen, og så gnir jeg det utover med noe glatt. som f.eks en pensel. jeg vill likke bruke fingeren fordi det kan legge fettflekker ol. i pastaen som ødelegger for kjølinga 6625781[/snapback] Dette gjør jeg også.. Det med fettflekker kan jo hindre kjøleeffekten.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 jeg tar 2 "riskorn" og legger på cpuen, og så gnir jeg det utover med noe glatt. som f.eks en pensel. jeg vill likke bruke fingeren fordi det kan legge fettflekker ol. i pastaen som ødelegger for kjølinga 6625781[/snapback] samma her, men eg bruka eingongs hanske og smører det ut over funka fint. før brukte eg den metoden på anandtech.com, men det viste seg at den metoden eg bruka nå virkar ganske bra! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Bittelitt så det akkurat dekker hele kjernen, smører utover med kniv el. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 En klatt midt på og så setter jeg kjøleren på. Funker fint. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 En klatt midt på og så setter jeg kjøleren på. Funker fint. 6629302[/snapback] Blir ikke det litt ugjevnt? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 så et tips på en testside. han kalte det kondommåten. Først, tar du en liten desj med kjølepaste midt på cpuen, så tar du litt plastikk på fingeren (river at en vit fra en brødpose(derav navnet kondommåten) oig bruker den til å smøre. da får du et relativt jevnt løg, og slipper å skitne til kjølepastaen emd fettete tinfgre, og taste på at du desjen du tok på var akkurat passe Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 så et tips på en testside. han kalte det kondommåten. Først, tar du en liten desj med kjølepaste midt på cpuen, så tar du litt plastikk på fingeren (river at en vit fra en brødpose(derav navnet kondommåten) oig bruker den til å smøre. da får du et relativt jevnt løg, og slipper å skitne til kjølepastaen emd fettete tinfgre, og taste på at du desjen du tok på var akkurat passe 6680813[/snapback] Hørtes ut som den enkleste! Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 En klatt midt på og så setter jeg kjøleren på. Funker fint. 6629302[/snapback] Blir ikke det litt ugjevnt? 6629591[/snapback] Nei jeg gjør alltid slik, fordi da blir det mye jevnere synes jeg enn hvis du smører med fingeren eller slik. Men husk å kjøre load, feks prime etterpå så det blir varmt og får smurt seg ordentlig ut Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 mener å huske at en kunne koke kjølepastaen for å få den skikkelig tynn og fin. Fra en overklokkingsartikkel på gamle overklokking.no La hele tuba/sprøyta ligge og varme seg i oppkokt vann Har prøvd det selv, funker fint Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Har også hørt at det funker greit å smøre det ut med en steril skallpell kjøpt på nærmeste apotek. Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 En klatt midt på og så setter jeg kjøleren på. Funker fint. 6629302[/snapback] Blir ikke det litt ugjevnt? 6629591[/snapback] Nei jeg gjør alltid slik, fordi da blir det mye jevnere synes jeg enn hvis du smører med fingeren eller slik. Men husk å kjøre load, feks prime etterpå så det blir varmt og får smurt seg ordentlig ut 6691194[/snapback] Arctic Silver anbefaller at man gjør det på denne måten, hvis man har en CPU med "fullstendig" heatsink oppå. Det er og viktig at man vrir litt på CPU kjøleren for at partiklene fyller de små "porene" i heatsink'en. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Sist jeg brukte kjølepasta så brukte jeg en slags plast pensel som fulgte med et sett med artic alumina 2 komponent lim/pasta ting. Funket relativt bra, men den var ikke så bred som den burde ha vært, noe som gjorde at prosessen tok litt lang tid. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg tar en rein brødpose rundt arma og former tuppen som en kondom rundt pekefingeren slik at jeg får en blank og stram flate på tuppen. Så smører jeg utover et veldig tynt lag på BÅDE kjøler og kjerne. På denne måten får jeg to igjennomsiktige lag i stedet for et tjukt eller veldig tynt lag på kjernen. Denne måten fungerer utmerket. Passer på at plastposen ikke tar borti hovedkortet med tanke på statiske spenninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå